Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
brittje88 schreef:Ook dit heb ik geprobeerd met hem te trainen door gewoon heel vaak rondjes over het erf te lopen met hem, gerust te stellen als hij bang werd en hem te laten kijken/ruiken naar al die enge voorwerpen tot hij rustig word.

brittje88 schreef:Misschien dat het ook wel komt omdat ik er te veel aandacht aan geef. Ik had advies van de staleigenaar gekregen dat wanneer hij bang was je niet zomaar door moest lopen maar hem er juist even bij laten kijken, laten zien dat het niet eng is. Daarom liet ik hem altijd er naar toe lopen waar hij bang voor was en op die manier gerust stellen. Misschien geen goed advies dus. Dan moet ik inderdaad het maar volkomen negeren en kijken of dat helpt. Maar dus ook niet corrigeren?
brittje88 schreef:Misschien dat het ook wel komt omdat ik er te veel aandacht aan geef. Ik had advies van de staleigenaar gekregen dat wanneer hij bang was je niet zomaar door moest lopen maar hem er juist even bij laten kijken, laten zien dat het niet eng is. Daarom liet ik hem altijd er naar toe lopen waar hij bang voor was en op die manier gerust stellen. Misschien geen goed advies dus. Dan moet ik inderdaad het maar volkomen negeren en kijken of dat helpt. Maar dus ook niet corrigeren?
. Ik weet niet of je paard vaak buiten staat? Wat je eventueel ook kunt doen is hem in een weiland zetten met een oud(er) ervaren paard dat zich niet snel ergens van aantrekt. Heb ik bij mijn paard ook gedaan en die heeft het eigenlijk gewoon overgenomen (moet je wel een weiland/paddock hebben waar wel wat gebeurt, dus waar auto's langsrijden etc. en een goede omheining). Zo ziet je paard ook nog wat en wordt hij vanzelf rustiger als hij doorheeft dat ook zonder jou er niks gebeurd.