Oefeningen om balans te verbeteren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anvisa

Oefeningen om balans te verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 11:36

Hallo,

Ik ben opzoek naar leuke en goede oefeningen om mijn balans te verbeteren.
Op het moment heb ik een aantal oefeningen voor op een grote bal, maar ik ben benieuwd of er nog meer zijn voor op de bal maar ook oefeningen voor op de grond.
http://www.lichaamsoefeningen.nl/core-o ... itnessbal/

Gr.
Anvisa

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Oefeningen om balans te verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:45

Als het gaat om je balans op het paard: kijk ook eens of er iemand is die jou zitles aan de longe wil geven. Dus zonder beugels en teugels, alleen zitten. En dan rijden, oefeningen doen. Dat is echt niet alleen voor beginners. Ik merkte zelf na een half uurtje al verschil in mijn zit, en als je dit een aantal keren doet zul je zoveel meer bewust zijn van je eigen houding en zit je ook veel vaster. Aanrader! :j

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:48

ik stak vaak me benen naar voren als ik ging doorzittenen soms ook met lichtdraven. Toen moest ik van me lerares 1xzitten en 2xstaan dus; staan,staan,zit,staan,staan,zit. Als je dan terug ploft onder het staan weet je dat je je benen verkeerd hebt :) bij mij werkte het wel! :D

Proudie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:33

longeren helpt zeker en zonder zadel rijden helpt ook om je paardje beter aan te voelen en dan is je balans meestal ook beter (:
maar oefening baart kunst, veel oefen dus!

EvaaaaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:27

idd zonder zadel is super goed voor je

ik rij op een paardje (je omdat het een tweeling is ) en hij is soms super vervelend!
maar da haal ik het dadel er af en dat kan ik echt alles met hem!
en ik voel zelf ook veel eerder aal of hij wil gaan bokken ofzo (dat doet hij nu al een stuk minder)

maar t is echt een aan aanrader!!

iemand nog tips op je rus een betere houding te geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:32

Zonder zadel is juist geen strak plan. Veel mensen gaan dan knijpen waardoor je enkel meer uit balans gaat.
Wat echt super, super, superbelangrijk is, en wat veel onderschat wordt; je hakken uitdrukken.
Als je dat doet heb je sowieso al meer steun van je beugels, maar je maakt jezelf lang, bent in evenwicht (als je op iedere beugel evenveel druk hebt staan)..... Verder kom je zo minder ver uit het zadel tijdens het lichtrijden waardoor je beter meegaat met je paard.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:34

Ik zeg zitles.
En wat bij mij geholpen heeft is om zonder beugels en teugels te rijden. Dus gewoon je voeten uit je beugels doen en maar rijden zonder hou vast te zoeken aan je teugels.

anne474

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:41

Ik lees even mee want ik heb ook balansproblemen!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:43

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:44

Op youtube kun je ook eens kijken naar wat pilates oefeningen.

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:55

HOELAHOEPPEN! haha helemaal leuk, en goed voor vanalles..

Marieke_Hks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:26

Mijn balans was ook vreselijk, mijn manier om ervan af te komen: af en toe een zitlesje, soms zonder zadel (nee niet altijd dus!) en het belangrijkste hakken uitdrukken!

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:37

Na jaren kwakkelen met mijn rug kwam ik er achter dat ik rugproblemen heb doordat ik balans problemen heb. Een test op de flexchair bevestigde dit. Wil je je balans verbeteren dan is de flexchair hier ideaal voor. Misschien is er een therapeut bij je in de buurt die er eentje heeft. Tips die ik kreeg was inderdaad op een bal oefenen maar ook moet ik op een balanceboard (een ronde schijf waar je op kunt staan met een halve ronde bal eronder) of op een minitrampoline trainen. Op dit moment ben ik ook bezig met oefeningen voor mijn bekkenbodemspieren en voor mijn ademhaling. Heel apart om te ervaren dat zelfs je ademhaling van invloed is op je balans.