Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anoniem schreef:Dankjewel!
Verbaast me, maar zou fijn zijn. Dan zijn de auto keuzes al iets ruimer, gezien ik een d pony heb en met een lichte 1,5 zou willen gaan rijden.
eerst maar het E rijbewijs halen...
toch blijft het ingewikkeld allemaal...
)
Joscaa schreef:Anoniem schreef:Op een andere site staat dat het nietmag omdat de trailer 1500 mág wegen en de auto dit niet mag trekken.
Dit klopt.

Ibbel schreef:Samengevat: met BE geldt het werkelijke gewicht wat achter de auto hangt, mits de auto dit mag trekken. Gewicht auto doet niet ter zake. Met BE mag je dus een 2-paards trailer met 1 paard er in achter je auto hangen, mits de auto dit mag trekken, ook qua kogeldruk. Ook als de auto leeg 1200 kilo weegt en de trailer met paard 1500 kilo weegt, vooropgesteld dat de auto 1500 kilo mag trekken en voldoende kogeldruk mag hebben.
Duhelo schreef:Vriendlief heeft opel vectra, mag 1500 kilo trekken, weegt er zelf 1500 en iets, dus mag met B nog 1300 kilo trekken ongeveer. (daar is de kogeldruk wel in orde, en deze trekt met gemak een tweepaardstrailer met trekpaard erin (ongeacht of het mocht eigenlijk
Zo KAN mijn Volvo 740 (eigen gewicht 1440 kg) met gemak een 2 paards trailer (eigen gewicht 900 kg) met 2 paarden trekken. Mogen is even een ander verhaal, hij mag maar in NL 1600 kg trekken. Anoniem schreef:zou makkelijk zijn,maar vind het toch echt heel verwarrend..

rina schreef:Zo is het precies en niet anders, wat er ook gezegt wordt.Duhelo schreef:Vriendlief heeft opel vectra, mag 1500 kilo trekken, weegt er zelf 1500 en iets, dus mag met B nog 1300 kilo trekken ongeveer. (daar is de kogeldruk wel in orde, en deze trekt met gemak een tweepaardstrailer met trekpaard erin (ongeacht of het mocht eigenlijk
Wat een auto kan en mag zit een klein verschil inZo KAN mijn Volvo 740 (eigen gewicht 1440 kg) met gemak een 2 paards trailer (eigen gewicht 900 kg) met 2 paarden trekken. Mogen is even een ander verhaal, hij mag maar in NL 1600 kg trekken.
Met die Mazda van je zou ik persoonlijk geen trailer willen trekken, daar heb je echt niks meer over (en dat niet kwa vermogen maar wel kwa input mocht je in de ankers moeten).
TS ik ben en blijf ervoor dat iedereen gewoon zijn/ haar E haalt. Je leert ook een hoop hoe je met zon combi om moet gaan voordat je losgelaten wordt in het verkeer. Denk er wel om jij bent niet de enigste op straat, en een ander kan jou ook in een situatie brengen waar je zonder die extra lessen niet uit kan komen. Je leert nl ook heel anders te kijken in het verkeer.
) als ik wil en mijn combi aankan, dit wil uiteraard ook zeggen dat ik bij heel slecht weer niet met deze combi op de weg ga, en ongeveer aan 30 per uur zal rijden
.