Schriktraining?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stephanie404

Schriktraining?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 10:41

Hallo,
Ik las op bokt een paar onderwerpen van mensen die met hun paard op schriktraining zijn geweest. Nou weet ik niet of ik het hier goed plaats, maar ik zou daar graag wat meer informatie over willen heben. Zijn er speciale dagen in nl waar dat word georganiseerd of is het ook mogelijk om dat zelf te organiseren? Zo ja hoe en hoe kom je aan alle attributen? Kan je die huren of kun je mensen inhuren die schriktraining geven? Hopelijk kunnen jullie me helpen! :?

stephanie404

Re: Schriktraining?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 19:09

Niemand?

Blyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:27

ja, volgens mij doet Paulette Zorn in Koekange schriktraining

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:29

Bij stal Mansour kan je "politiepaardentraining" doen, dat is gewoon schriktraining, erg leerzaam!

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 22:28

Harstikke bedankt voor jullie reacties. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:45

Zelf heb ik ook een keer meegedaan aan zo'n schriktraining en vond het zeer interessant. Het werd georganiseerd bij mijn vorige stal en dat was toen door "Het paniekvrije paard". Dit is de website ervan: http://www.schriktraining.nl

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:50

Ik geef schriktrainingen op lokatie voor groepen maar ook individueel, als je tegen bepaalde problemen met je paard aanloopt.

Diana van der Wal

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:51

ik doe het gewoon zelf thuis in de bak. "enge" dingen zijn snel gevonden. Bos balonnen, zeil op de grond, jas over een hindernispaal, emmers, noem maar op. Ben nu met een jong paard bezig van 2.5 om haar wat basisdingen aan te leren. Die is gelukkig erg nieuwsgierig aangelegd dus leert nu al snel dat niet d ehele wereld uit tijgers bestaat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:22

Je kan het ook zelf organiseren op stal, gewoon in de rijbak.
Radio neerzetten, zeil op de grond, sla-ommetjes maken, een automatische vogelverschrikker, paraplu''s of parasollen neerleggen, kliko bak neerzetten, ballen, fiets met bel eraan, iemand die een auto erbij zet en wil toeteren, plas met water. Alles wat je kan bedenken wat eng zou kunnen zijn.
Belangrijkste wat je moet onthouden, is dat schriktraining vooral gaat om vertrouwen scheppen in elkaar en elkaar leren kennen.
het is dus niet de bedoeling dat je je paard net zolang dwingt tot het ergens langs/bij/onder/door gaat en dat een training alleen geslaagd is als hij overal zo doorheen huppelt.
Voor een gevoelig paard kunnen die 2 stapjes richting die parasol veel heftiger en belangrijker zijn dan voor een paard wat nergens bang voor is wat er gewoon zo onder gaat staan.
begin met kleine stapjes en veel belonen. Het een kan heel eng zijn, het ander kan met de hoeven in de neus. Per onderdeel is dat weer anders. Het is een hele leuke manier om te zien hoe je paard op dingen reageert en zo kan je zelf weer anticiperen en met al die informatie aan de slag.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:08

Ik zet hier ff een stipje, ik wil voor de vereniging een schriktraining organiseren. Zijn er nog meer tips? Of instructeurs die in noord holland noor zoiets kunnen organiseren? (betaalbaar)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:02

Ik heb het nu geregeld bij http://www.sense4horses.nl/

Zondag hebben we schriktraining.

Heb het ook al een keer gedaan n Gouda bij het paniekvrije paard was ook erg leuk
van sense4horses heb ik het 2 jaar geleden ook gedaan was ook erg leuk.

Ik heb het zelf nu georganiseerd en we hebben 2 groepen van 6 ruiters dus erg leuk.

Equilize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:13

Hoi,

Ik zie dat je al een training hebt geregeld, wat natuurlijk top is! Mocht je in de toekomst nog een training willen (deel I of II) dan kun je ook altijd bij ons terecht. We komen geven trainingen in heel Nederland maar zijn gesitueerd in Tilburg (Brabant).

www.equilize.nl

Groetjes,

Equilize

sjaanie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:49

Ik zet hier ook even een stipje, ben hier ook erg benieuwd naar. Ik weet wel dat ze regelmatig bij manege schoteroog schriktraining geven ook voor mensen van buitenaf.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:52

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 02:02

Wij deden het altijd zelf :) Heel leuk. Je kunt het ook met een aantal eigenaren doen (en hun paarden), kun je zelf dingen bedenken. Het is vaak ook net ietsje makkelijker voor de paarden als ze soortgenoten om zich heen hebben, waar ze eventueel een voorbeeld aan kunnen nemen.
Ook is het handig als je met 2 personen per paard bent: de één kan bijvoorbeeld rammelen met blikjes terwijl de ander het paard geleidt. Je staat ook iets sterker met twee mocht een paard toch in paniek raken oid.

Het gaat er niet per se om dat je paard leert a) niet bang te zijn voor kliko's b) niet bang te zijn voor wapperend plastic etc. maar dat het paard na elke hindernis leert dat hij jou kan vertrouwen en dus met de volgende hindernis minder moeite zal hebben. Is onwijs leuk om te doen en heel leerzaam. (En bij uitstek ontzettend grappig, denk aan volleyballen over de rug van een paard of een pony een bruidssluiertje omhangen want ze ging trouwen met de hengst van stal := )

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:14

Je kunt ook zelf thuis al aan de slag met schriktraining. Misschien kun je eens kijken op www.e-quine.com. Hier kun je een e-cursus kopen die gericht is op het doen van schrik- en obstakeltraining met je paard. Er staan allerlei leuke oefeningen in die je thuis kunt gaan proberen. Daarnaast is het altijd mogelijk om er een praktijkdag bij te boeken om het onder begeleiding te komen oefenen.