Ik snap er niets van

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bontjee

Ik snap er niets van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:39

Hallo,
Ik wil me graag opgeven voor een wedstrijd maar heb geen idee hoe dat precies moet, ik kan op mijn knhs komen dan kan ik kijken naar prestaties enzo maar verder kom ik niet. Ik kan ook geen kopje vinden waar in grote letters opstaat ‘als je hier op klikt kan je je aanmelden voor een wedstrijd’ dat zou namelijk een stuk makkelijker zijn.
Ik kan dus totaal niets met computers, nu heb ik me maar telefonisch aangemeld en de coupons opgestuurd die allang niet meer mogen maarja ik moet toch wat, ik heb geen idee hoe ik me anders op moet geven.
Ik heb overigens ook nog mijn oude startkaart moet ik die blijven gebruiken, wat is de bedoeling hiervan?
Ik vind het jammer dat knhs maar gewoon wat doet en niet uitlegt hoe en wat. Mijn instructrice is jury, ik heb haar ook gevraagd of zij iets weet maar zij zei ook al dat alles erg onduidelijk is en dat zij het ook niet weet.

Is er iemand die een beetje verstand heeft van computers, en die me dit kan uitleggen?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:44

Je moet een inschrijfformulier downloaden via de site van de KNHS en dan kan je je via de mail opgeven.
Het opgeven via mijn KNHS werkt nog niet dus dat klopt wel dat je dat niet kunt vinden.
Je startkaart kan je gewoon blijven gebruiken totdat de nieuwe startpas er is :)

Overigens is het inderdaad erg onduidelijk, vind het ook belachelijk dat het zo gedaan word door de KNHS, al die veranderingen doorvoeren hoewel ze de boel zelf nog niet eens op orde en af hebben.

Edit: http://www.knhs.nl/Kennisbank-cat.asp?p ... wsID=23238

Bontjee

Re: Ik snap er niets van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:49

Bedankt voor je reactie :D
Dus ik kan nu nog geen inschrijfformulier downloaden?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:50

Bontjee schreef:
Bedankt voor je reactie :D
Dus ik kan nu nog geen inschrijfformulier downloaden?

Jawel hoor, dat kan juist wel. En dat moet je dan mailen naar de organisatie.
Maar de bedoeling was dat je direct via de kalender online in kon schrijven, wat dus nog niet werkt...

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:52

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:53

Oke dankjewel ik ben nu dus bezig met dat inschrijfformulier en dan moet ik dat mailen denk ik

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:55

Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet moeilijk. Je moet inderdaad even het inschrijfformulier downloaden van de KNHS site, die een keer invullen op de datum en wedstrijdlocatie na, en opslaan op je pc. Zo hoef je neit elke keer alle gegevens van je paard in te vullen. Verder gewoon opgeven zoals de wedstrijdorganisatie dat wil, terug te vinden op wedstrijdplatform.nl. Vaak door eerst een mailtje aan ze te sturen en bij bevestiging het inschrijfformulier. Die je al opgeslagen had, dus daar dan alleen even plaats en datum invullen en dan doormailen naar het secretariaat! Als je het formulier opslaat onder datum en plaats van de wedstrijd, kun je ook zo terugzoeken wat en wanneer je al opgegeven hebt!

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:09

Als je het even weet is het inderdaad niet moeilijk.
Nog even een domme vraag wat moet ik invullen bij: HC en Selectie? :o
Ik denk dat ik het wel weet maar ik wil het even zeker weten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:39

Niets, HC betekent Hors Concours, buiten mededingen en zonder puntenregistratie dus, en selectie is als je meedoet aan een selectiewedstrijd

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:24

Hiervoor kun je dus gewoon mailen naar de secretaris van de club, of kijk even op de website van de club, of als je er niet uitkomt, je hebt mijn nummer! ;)

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 19:48

Bedankt :)

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:35

Als ik het bestand wil downloaden zegt mijn laptop dat het een ongeldig bestand is...? meer mensen hier problemen mee?
en weet iemand hoe ik er wel aan kan komen?

Alvast bedankt =)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:32

Geen problemen mee, maar als je wilt kan ik wel eentje mailen, stuur in dat geval maar een pb met je mailadres.

Fivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:44

Ik heb ook een aantal vragen over het inschrijven voor wedstrijden,

Sinds vandaag heb ik mijn startpas binnen. Het is de eerste x dat ik wedstrijden ga rijden (dressuur) en ik heb nu ook een account voor mijn KNHS. Maar ik snap nu ook niet precies hoe het aanmelden voor wedstrijden gaat.
Ik heb op startlijsten.nl al wat wedstrijden gevonden en wil me nu voor inschrijven. Geld het nog steeds dat ik het inschrijfformulier springen/ dressuur wat ik al wel gedownload heb van de KNHS site moet mailen naar de mail die vermeld staat bij de wedstrijd op startlijsten.nl? Er staat alleen in de omschrijving aanmelen via mijn KNHS. Maar ik denk misschien dat hiermee dus het toesturen van het inschrijfformulier, omdat naar mijn weten het inschrijven via mijn KNHS nog niet werkt... maar dit weet ik dus niet zeker :P

En wat moet ik precies invullen bij wedstrijd in het inschrijfformulier? de locatie of de naam van de wedstrijd?

En het is mij ook nog niet duidelijk wat er ingevuld moet worden bij het HC en selectie, of hoeft dit niet ingevuld te worden?

en dan ook nog het aantal proeven. waar kun je zien hoeveel proeven je rijd, 1 of 2 toch? of mag je dit zelf bepalen?

als laaste snap ik niet waarom er 3 van die rijen staan met de lijst van discipline, combinatienr. naam paard etc.

Het is een beetje veel gevraagd maar ik loop al 2 uur te puzzelen en ik kom hier niet uit... :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:50

Maar het is echt niet moeilijk. Als je met 1 paard start, vul je een kolom met paardgegevens in. Dat sla je op op je pc, als je een apart mapje wedstrijden maakt, kun je daar alles in bewaren. Als je je aanmeldt voor een wedstrijd, vul je plaats en datum van de wedstrijd in, en de klasse. In het vraagprogramma van de wedstrijd kun je zien of je 1 of twee proeven kunt rijden en vul je dat ook in. HC alleen als je niet voor de punten wilt rijden aankruisen, en selectie als het een selectiewedstrijd is. Dat sla je dan weer op in het mapje, met als titel de plaats en datum van de wedstrijd. Het compleet ingevulde formulier mail je door naar het secretariaat van de organiserende vereniging, klaar!

Er staan drie kolommen paardgegevens omdat er ook een boel mensen zijn die meerdere paarden uitbrengen, zo hoeven ze maar 1 formulier in te vullen.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:50

Je vult gewoon de inschrijfformulier via wedstrijdplatform in. HC en selectie, daar hoef je niets bij in te vullen. Als je HC start dan rij je een wedstrijd voor spek en bonen mee (Als je even wilt kijken hoe het in de klasse verloopt bijvoorbeeld.) Eigen gegevens + combinatienr, naam paard, klasse en plaats van de wedstrijd (al staat deze er via wedstrijdplatform er vaak wel bij) zijn belangrijke gegevens om op te schrijven.

Fivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:53

Super bedankt! Gaat helemaal goedkomen nu :)

skitellovexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:34

En wat moet ik precies invullen bij wedstrijd in het inschrijfformulier? de locatie of de naam van de wedstrijd? Allebei.

En het is mij ook nog niet duidelijk wat er ingevuld moet worden bij het HC en selectie, of hoeft dit niet ingevuld te worden? Bij HC & Selectie zet je 'Ja' of 'Nee' neer. (HC is dat je de proef wel rijd, en beoordeelt wordt, en punten krijgt, maar het teld niet als winstpunt)

en dan ook nog het aantal proeven. waar kun je zien hoeveel proeven je rijd, 1 of 2 toch? of mag je dit zelf bepalen? Je kunt zien in het vraagprogramma hoeveel proeven je kan rijden.

als laaste snap ik niet waarom er 3 van die rijen staan met de lijst van discipline, combinatienr. naam paard etc. Je kunt met meerdere paarden starten.

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:30

Ik vul altijd de plaatsnaam in waar de wedstrijd is.
Als het een selectiewedstrijd betreft kun je zelf aangeven of je meerijdt voor de selectie of niet. Je kunt bijv. nee invullen als je op de vervolgdatum van de selectie niet kunt, want dan heeft het geen zin om voor de selectie mee te rijden. 1 of 2 proeven mag je zelf bepalen. En de 3 kolommen zijn voor als je met meerdere paarden start, dan hoef je niet meerdere inschrijfformulieren mee te sturen.