ik heb over ongeveer 2 weken mijn eerste officele concour!
ik heb er nu al erg veel zin in. maar ik had een vraagje aan jullie
wat doen jullie voordat jullie moeten rijden? of voor dat jullie de ring in gaan bijvoorveeld?
of qua voorbereiding nog iets bijzonders wat ik niet moet vergeten of zeker wel moet doen

ik heb ook met clubkampioenschappen in een ring gelopen waar van die witte hekjes zaten
en nou dat was volgens mijn pony ineens zooo ontzetend eng!? normaal vindt hij niets eng
en ineens dat wel. en ik weet dat ze dat ook hebben waar ik straks concour heb, iemand tips?
alvast heeeeeel erg bedankt groetjes van mij en (_)(_) van pocoloco
vergeet je startkaart & paspoort van je paard niet. Een uur van te voren moet je op de wedstrijd zijn om je te melden bij het secretariaat. Daarna kun je even rond kijken waar je moet losrijden & je proef moet rijden. Dan kun je je paard zadelen, zorg dat je er niet te vroeg op zit. Lekker losrijden & zorgen dat je paard klaar is voor de oefeningen die je in je proef moet gaan laten zien. Als je de ring in mag lekker een rondje links & een rondje rechtsom doen, zodat je even de ring kan verkennen op beide handen. Vind je pony iets eng? Zet hem dan even op die plek op de volte & ga niet nog een heel rondje over de hoefslag. Hoe vaker hij het ziet, hoe sneller ze er aan gewend zijn. Als je het startsein van de jury hebt gehad, lekker beginnen! Tussen je proeven even op adem komen, vlak voor je tweede proef kun je je pony weer even oppakken & weer wakker maken voor de volgende proef. Als je helemaal klaar bent lekker je pony verwennen! Die heeft ook net als jij dan een spannende dag gehad