Gezocht: Springmerrie Ordana (België?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Parzival

Gezocht: Springmerrie Ordana (België?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 15:55

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar mijn oude verzorgpaard Ordana (merrie). Ik weet niks van haar papieren, maar ik denk dat ze volgens het papier ook Ordana heeft geheten. Ik weet niet precies hoe groot ze is, maar ik denk rond de 1.60/1.65m. Haar leeftijd zou nu rond de 10 of 12 jaar moeten zitten. Ze is bruin met zwarte manen en zwarte knieën en onderbenen. Ook heeft een klein donker plekje aan haar zijkant, verder geen aftekeningen volgens mij. Op stal was ze braaf, alleen tijdens het eten kon je beter niet in haar stal komen. Ze deed niks gevaarlijks dan, maar ze was dan wel dominant. Verder was ze braaf, ook tijdens het poetsen en opzadelen. Alleen sinds we wisten dat ze verkocht zou worden, voelde Ordana dat ook. Ze begon sindsdien een klein beetje met haar benen te trappen tijdens het opzadelen. Haar eigenaar vertelde ons dat ze het niet met opzet deed, maar dat ze het toch voelde op een of andere manier.. Tijdens het rijden was ze niet voor beginners, maar ook niet echt heel pittig. Het was een springmerrie en we hebben één keer met haar gesprongen. De hindernis was maar 50cm hoog, en ze sprong er meer als een meter overheen. Dit was echt haar passie, haar oortjes gingen ervan naar voren en ze racede naar de hindernis. Ze was lekker voorwaarts en luisterde zeer goed naar het been. Ook had ze een enórm uithoudingsvermogen. Ik denk serieus dat ze eerst 30 rondjes moet galoperen voordat ze moe was. Ze kon aan de teugel lopen, maar dat lukte maar één iemand, en dat was dan ook heel erg moeilijk. Ze is verkocht naar een handelaar, volgensmij Stal van Dinther in Nistelrode. Ik hoorde van de eigenaar dat ze daar meteen doorverkocht zou worden naar België, naar iemand die met haar verder ging komen in de springsport. Ze is nu zo'n 2 jaar verkocht, en ik mis haar heel erg. Ik hoef echt niet op bezoek te komen bij haar nieuwe baasje ofzo, maar ik zou het gewoon heel fijn vinden om te weten hoe het met haar is.

Alvast bedankt, hier zijn wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding