hoi iedereen, nu weet ik dat dit een veelgestelde vraag is en heb ook mee gelezen op de andere vragen, maar nu zoek ik voor mezelf iets en dan is het toch net iets anders als dat je leest!!!
dus mijn vraag: ik zoek een leuke camping waar ik mijn paard mee naartoe kan nemen met voor de nacht een stal en overdag weidegang voor hem alleen. waar maakt me niet uit of het nu groningen is of brabant.maar de ruiterpaden moeten verhard zijn, want ik ga op me paard en me vriend gaat mee op de fiets!! we zijn wel van plan om lange tochten te maken maar het moet natuurlijk wel te doen zijn voor de fietser, me paard is wel verkeersmak.
iemand die iets weet dan hoor ik het graag. groetjes bianca
friesiszwart
aangezien je over de verharde weg zou rijden ivm je vriend (combi paard en fiets) zou je naar mijn idee in het gehele land een locatie kunnen vinden. Miijn ervaring is dat er over het algemeen geen fietspaden naast de ruiterpaden zijn.
_Dune_
Geplaatst: 02-01-12 19:29
Bij de Drunense duinen heb je langs bijna het hele fietspad ook ruiterpaden liggen. Alleen rijd je dan wel elke dag hetzelfde rondje...
Noppert
Geplaatst: 02-01-12 19:51
Hier kun je ook hele stukken naast het ruiterpad met de fiets rijden, op de ruiterroutekaarten staan de fietspaden ook aangegeven. Mocht je vriend een mountainbike hebben, dan is het helemaal makkelijk want dan kan hij gewoon naast je blijven fietsen. Voor meer informatie http://www.peelhoven.nl (mountainbikes zijn hier overigens ook te huur )
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 03-01-12 14:36
Wij hebben destijds vakantie gevierd op http://www.campingboszicht.nl en de meeste rondjes gedaan met paard en fiets met fietskar. Dit was goed te doen want op de gedetailleerde kaart die je bij de receptie kunt kopen staan de ruiter en fietspaden duidelijk aangegeven en weet je precies welk rondje je makkelijk met fiets en paard kan doen. Soms lopen de paden even uit elkaar maar je komt elkaar altijd weer tegen.
ok iedereen alvast bedankt. nu hoeft het niet perse een fietspad te zijn natuurlijk, bij ons in het reichswald bos is 1 fietspad door het bos heen maar het bos heeft zat harde paden waar je perfect op kunt fietsen. groetjes bianca
Knollegruun in drenthe, er zijn veel ruiterpaden, maar ook veel fietspaden met ruiterpaden ernaast. Daarnaast is het een camping aan een manege/pensionstal. Je kan daar dus zelf in een huisje, tent of camper, terwijl je paard overdag lekker in de wei, naast de camping staat, en 's nachts in de stallen naast de camping:D. En je zit gelijk vanaf de buitenbak, in het bos!