Wat te doen met oud en nieuw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cent

Wat te doen met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 17:54

Hallo,
Ik heb een vraag. Wat doen jullie met de paarden die normaal 24/7 buiten staan maar zelf binnen kunnen met oud op nieuw. Zetten jullie ze dan op stal of gewoon zo laten, dus dat ze zelf binnen en buiten kan.

Groetjes

PBA_

Re: Wat te doen met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:22

ik laat haar buiten, geef haar extra hooi en doe het licht voor de stal aan. Dat is het. Als ik haar binnen zet wordt ze juist onrustig omdat ze het buiten leven nu eenmaal gewend is.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:03

bij ons kunnen ze altijd binnen en buiten staan. we laten ze gewoon zo staan als altijd beetje hooi erbij en ze staan prima bij ons is de kans ook heel klein dat er vuurwerk in de wei word gegooid aangezien er een sloot en bomen zijn en bij de ingang is een *waak*hond

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:07

Toen mijn paardjes nog 24/7 buiten stonden op een weitje, ging ik altijd kijken snachts.
Ik zorgde dat ik om 23.45 daar was en dan gaf ik ze nog flink wat hooi en wortels.
Dan bleven ze altijd redelijk rustig, ik ging vaak pas weer weg rond 00.30 en dan hadden ze nog altijd veel hooi dus die waren wel even bezig.
Is altijd goed gegaan. Maar helemaal niet gaan kijken zou ik niet kunnen ik zou geen rust hebben.
Daarbij was de late ronde en grote hoeveelheid hooi altijd wel fijn, dan kon ik wat langer in mijn nest blijven smorgens.

Kimkimmertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:11

Ik blijf erbij. Niet dat ik denk ze te kunnen kalmeren, maar meer voor mijn eigen gemoedsrust.
Verder geef ik ze te eten en zet ik de wei open, zodat ze alle ruimte hebben ipv alleen de paddock en inloopstallen.

cent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 19:17

Dankjewel voor de tips. En ik zit op mijn telefoon en daar werk die zoemmachine niet vandaar dat ik het vroeg. Maar iedereen een goede roetjs!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:19

cent schreef:
Dankjewel voor de tips. En ik zit op mijn telefoon en daar werk die zoemmachine niet vandaar dat ik het vroeg. Maar iedereen een goede roetjs!!

Ha nog een limbonees, jij ook een goede roetsj en de rest natuurlijk ook.

Bart_UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:53

Paarden voelen zich veilig als je in groepen staan en kunnen vluchten als ze dat willen. Daarom gaan paarden vaak niet naar binnen als t slecht weer is. Kunnen ze op de uitkijk staan.
Mijn welsh cob staat 's nachts buiten en overdag binnen en met oud en nieuw is dat vind ik de beste oplossing.
Als je weide maar niet publiek ligt waar mensen vuurwerk in kunnen gooien en bij voorkeur niet alleen staan.

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:21

Mijn paardje staat 24/7 buiten en kan zelf haar stal in , maar heb voor morgen een plekje op de manege geregeld(op stal) zo dat ze om 12 uur voor mij gevoel net even wat veiliger staat. Dat maakt oud en nieuw voor me zelf ook een struk prettiger. Geen zorgen voor mij dit jaar :)

cent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 23:38

Ze blijft gewoon buiten met een flinke pluk hooi in d'r stal met brokjes en een lickit.
Voer ze rond 8 uur en sluit de weien aan de wegkant af dus ze kan doen wat ze wilt. Ze staat helaas alleen, maar het komt wel goed. Ze is niet zo schrikkerig. En er wordt niet zo super veel geknald daar.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:39

Gewoon buiten laten staan, ze staan net buiten het dorp dus geluid is ook wat minder, en doen we al jaren zo, nooit mis gegaan :D

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:39

xJitskee schreef:

Je bent me net voor, begin er ondertussen een beetje moe van te worden, iedere keer als ik op actieve onderwerpen druk verschijnt er weer een nieuw vuurwerk topic. :+

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:46

marjolein_el schreef:

Lijkt me voldoende, hier een slotje.