Meerdaagse concoursen drenthe/friesland/groningen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky15

Meerdaagse concoursen drenthe/friesland/groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 16:48

Heeee!

Ik kan het maar niet vinden op startlijsten/knhs,
dus ik vroeg me af of iemand hier nog enig idee heeft?
Worden er in Noord-Nederland nog meerdaagse concoursen georganiseerd?
Waar je dus ook Dressuur/Springen in de M2/L kan starten met een pony?

Groetjes,
Nicky

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:58

Er is "Hartje Beilen " , volgens mij is daar de dressuur al van klaar.
Hippische week Exloo , dressuur en springen ( volgens mij in januari )

Anthonia_

Re: Meerdaagse concoursen drenthe/friesland/groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:50

In juni heb je weer CH Sneek
Dat is geloof ik de woensdags dressuur en springen, vrijdags dressuur. En zaterdag's kun je dan weer springen voor pony's + dingen als kur op muziek.
Dat was iig vorig jaar zo :)

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:23

Indoor Hartje Drenthe in beilen is wel meerdaags, maar afgelopen week was de dressuur en de 2de week van januari is de hele week springen :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:58

Wil je zelf meerdere dagen starten of moet het gewoon een concours zijn die over verschillende dagen rubrieken heeft maar waar de klasse waarin je start wel op 1 dag af wordt gewerkt?

Zuidbroek is net geweest/nog bezig, Beilen is ook al bezig. Net over de grens Drenthe/Overijssel zitten Indoor Klein Oever Balkbrug en Paard 2012 (jaartal veranderd elk jaar natuurlijk) Hardenberg, die zijn in januari/februari. SIT Tolbert (Groningen) zit altijd eind maart en begin april. Hippische week Exloo (Drenthe) zit in februari of maart (volgens mij valt het tegelijk met Klein Oever, ik kan Klein Oever niet starten met de pony omdat ik dan met paard in Exloo zit voor de Hippische week...). Dan heb je eind mei/begin juni CH Oosterwolde (Friesland) en in juli of augustus CH Oranjewoud (Friesland). In september heb je Veendam en dan ga je alweer naar binnen. In november is Hippos Concours Appingedam (Groningen), maar volgens mij is dat alleen maar springen paarden.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:01

mistid schreef:
Wil je zelf meerdere dagen starten of moet het gewoon een concours zijn die over verschillende dagen rubrieken heeft maar waar de klasse waarin je start wel op 1 dag af wordt gewerkt?

Zuidbroek is net geweest/nog bezig, Beilen is ook al bezig. Net over de grens Drenthe/Overijssel zitten Indoor Klein Oever Balkbrug en Paard 2012 (jaartal veranderd elk jaar natuurlijk) Hardenberg, die zijn in januari/februari. SIT Tolbert (Groningen) zit altijd eind maart en begin april. Hippische week Exloo (Drenthe) zit in februari of maart (volgens mij valt het tegelijk met Klein Oever, ik kan Klein Oever niet starten met de pony omdat ik dan met paard in Exloo zit voor de Hippische week...). Dan heb je eind mei/begin juni CH Oosterwolde (Friesland) en in juli of augustus CH Oranjewoud (Friesland). In september heb je Veendam en dan ga je alweer naar binnen. In november is Hippos Concours Appingedam (Groningen), maar volgens mij is dat alleen maar springen paarden.

Eind augustus, begin september heb je ook nog een weekeinde CH Haulerwijk.. Maar dat is alleen voor paarden
CH Marum, is ook meerdaags.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:23

En met Haulerwijk is er nog een ander groot concours dacht ik...

De Wijk, in juli geloof ik, is ook meerdaags.
Valt Marum eigenlijk onder meerdaags of weekend? Ik vind Marum meer weekend, maar het is wel groot aangepakt en ze hebben er springen, dressuur en aangespannen met vaak een kampioenschapsrubriek bij de tuigers.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:24

Marum................ mooi concours!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:51

mistid schreef:
En met Haulerwijk is er nog een ander groot concours dacht ik...

De Wijk, in juli geloof ik, is ook meerdaags.
Valt Marum eigenlijk onder meerdaags of weekend? Ik vind Marum meer weekend, maar het is wel groot aangepakt en ze hebben er springen, dressuur en aangespannen met vaak een kampioenschapsrubriek bij de tuigers.

Ja, da's waar.. geen idee eigenlijk..
CH De Wolden heb je dan ook nog, maar da's ook alleen paarden springen, dacht ik..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:19

Dat is niet echt regionaal meer, bijna alleen nog maar internationale rubrieken. Die valt weer onder de categorie 'leuke feestjes' :+

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:31

mistid schreef:
Dat is niet echt regionaal meer, bijna alleen nog maar internationale rubrieken. Die valt weer onder de categorie 'leuke feestjes' :+

Haha, ja! Da's waar :+