Hoe hebben jullie je haar tijdens een wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaltje

Hoe hebben jullie je haar tijdens een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 23:01

Hallo medebokkers,

Ik heb lang haar, en het is ook nog eens vrij dik en zwaar. Nu al van alles geprobeert, maar het lukt telkens niet. Constant zakt het uit of ziet het er niet uit. Ik zie heel vaak meisjes/vrouwen die gewoon mooi hun haar vast hebben zitten, dus mijn vraag was: hoe doen jullie je haar mooi opsteken en dat het ook goed blijft zitten?

Alvast bedankt voor jullie hulp!! :j

CoronaLime

Re: Hoe hebben jullie je haar tijdens een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:23

Ik doe altijd mijn haar in een knotje wikkelen en dan een pantykous erom heen, dan met een paar elastieken vastzetten en netje eroverheen, mn pony doe ik vast met speldjes.

Verder zou je ook een vlecht kunnen maken, maar ik vind een knotje toch mooier staan :j

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:27

Gewoon in een knotje.

- Laag staartje maken, donut erover, haar om donut frutselen, netje erover, en dan nog een haarbandje of dikke elastiek, klaar! En blijft de hele dag zitten!

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:55

Ik heb echt heel lang , zwaar haar, dus ik doe het in een vlecht.
Een knot lukt écht niet....!

Galopje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:11

Bij mij lukt het ook niet goed om mn haar goed in de plooi te krijgen op wedstrijd. Wat ik nu doe is een knotje maken en dan doe ik er een netje overheen en daar weer een elastiekje omheen, zodat het goed vastzit. Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar het ziet er redelijk netjes uit en blijft in ieder geval goed zitten.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:15

Ik heb ook heel lang haar (tot op mijn kont) en het is vrij dik. Ik maak een lage staart, vervolgens vlecht ik de staart en maak een knot. Daaromheen het haarnetje en die zet ik weer vast met een elastiek. Best een werk, maar het blijft wel zitten.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:49

Eerst een staart, daar maak ik een knot van en dan een haarnetje met een strik eraan eromheen. En dan nog een haarnetje met pareltjes eromheen :)

Silkee1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:22

In een knot :)

xtessa1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:18

eerst staart maken dan knot en met een paar schuifjes vast zetten en een haarnetje erover heen en t blijft de hele dag zitten terwijl ik behoorlijk veel/zwaar haar heb!

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 23:07

Heel erg bedankt al, voor deze tips! :) De meeste heb ik al wel geprobeerd, maar er stonden ook nog nieuwe dingen tussen! Dit ga ik wel eens proberen of anders in combinatie ofzo doen.

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:12

ik doe gewoon een lage knot en dan een har netkje der om heen

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:18

Ik doe ee lage staart, draaien en een knot van maken. Elastiekjes er omheen. En dan zo'n netjes met een clip er aan boven de knot vastmaken. Ik gebruik altijd van die "stay-in-hair" elastiekjes, met rubber er doorheen, die blijven bij mij goed zitten.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:25

Ik heb ook lang en dik haar. Ik had vaak het probleem dat de knot zo groot werd (doordat ik er ook nog een dik elastiek om deed) dat m'n cap nauwelijks nog op kon. Nu doe ik m'n staart zo laag mogelijk, donut erom, haar eromheen frutselen en daaromheen een gewoon elastiek zodat het een beetje blijft hangen. Dan met van die 'oma-spelden' (lange schuifspelden, kan het niet zo goed uitleggen) aan alle kanten de losse plukken door de knot heen steken. Door al die spelden door de knot blijft ie bij mij nu echt super zitten en doe ik daarna alleen jog zo'n kralennetje eroverheen maar verder geen elastieken meer :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:29

Toen ik nog wedstrijdjes reed op de manege had ik ook heel erg lang en dik haar. Toen maakte ik ook een lage staart, die vlechtte ik en rolde ik in het netje op. Vervolgens werd dat netje met een veiligsheidspeld (of meerdere :')) goed dicht gemaakt, zodat alles er goed in bleef :P

Blondieex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:19

In een knot en dan met een haarnetje :)

Sophie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:20

In een knot, ja. In een knot, dat was het wel :)
Mijn moeder maakt 'm dan netjes, zij kan dat heel goed..
Alleen rijd ik geen wedstrijden meer.. Haha, dus ja x]

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:25

Ik maak een lage staart, maak er een heel klein knotje van, daar doe ik mijn donut met nephaar om (daar zit elastiek in) en dat zit al heel stevig en dan parelnetje eromheen die vast zetten met speldjes, ik wil nog graag van die oma spelden haha

Celine1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:26

ik maak een lage vlecht en die vouw ik een paar keer dubbel en dan een netje erover heen & klaar is kees!

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 01:03

Allemaal weer bedankt voor de tips! :) Ik denk dat ik nu wel een paar goede ideeën heb voor hoe ik het de volgende keer ga doen.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 01:27

Ik ken het geval.. Ook ik heb lang maar ook érg dik & zwaar haar. Heb al veel geprobeerd, maar het zakt altijd uit, en 8 van de 10 keer is m'n strik te klein :+ (moet elke keer een nieuwe kopen omdat ie na 1x gebruiken óf stuk is óf helemaal uitgerekt :') )

Indruk van m'n haar;
Nu is het nog net een stukkie langer.. Zeg maar zo ongeveer net iets boven het zadel uit :P
Afbeelding

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 02:10

Dat heb ik dus precies hetzelfde, wat ik ook doe het lukt niet. :P Misschien moet ik me er maar bij neerleggen.
Ik denk zelfs dat jij wat dikker haar hebt als mij! Wel even lang, maar dat van mij is iets minder dik. Dus bij jou zal het helemaal erg zijn haha.

lisalotje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:08

gwn een vlecht in meestal mag dat wel

Sierra_Shaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:43

Ik ken het probleem. Toen ik nog wedstrijden reed maakte ik altijd een lage staart, en als je voor de laatste keer je haar door het elastiek trekt, het halverwege laten zitten zodat je een hangende knot hebt. Dan zorgen dat je haarpunten zeg maar naar boven zitten. Dit dan vastzetten met van die schuifspeldjes op je achterhoofd. Nog een elastiek om je knot heen zodat die wat steviger zit en niet meer zo hangt. Strikje met het netje eromheen, voila!

Toevoeging: ik heb nog eens het netje van de strik losgeknipt en een groter stuk kant aan de strik gezet zodat mijn haar erin paste!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:47

Roxxxhorses schreef:
Gewoon in een knotje.

- Laag staartje maken, donut erover, haar om donut frutselen, netje erover, en dan nog een haarbandje of dikke elastiek, klaar! En blijft de hele dag zitten!

Hoe doe je dat 'haar om donut frutselen' dan :)?

Heb je misschien een foto?

Ik heb altijd zo'n strik aan een clip met een klein netje eronder, maar deze zakt bij mij snel uit of past niet netjes onder mijn cap. Ik ben dus ook aan het rondkijken voor iets anders wat ook mooi zit maar beter blijft zitten :)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:50

Ik heb ''kroeshaar''

Wanneer ik uit de douche kom en het is nog nat doe ik er wat vet in, dan borstel ik het bij me hoofd naar achteren en dan maak ik een donut. Dus dan draai je je haar een kant op waardoor je een soort knotje krijgt. Daar maak ik dan weer een knot van en een dikke elastiek eromheen. Klaar is kees..