Petrie, Derby of toch andere dressuurlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asselinlover

Petrie, Derby of toch andere dressuurlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 20:27

Hoi allemaal!
Ik zit met een dillema, ik wil heel graag nieuwe rijlaarzen(tot €300), maar kan niet kiezen!
Ik zou eigenlijk eerst lipica's naar eigen wens laten maken, maar alle recensies waren zo bagger..
Nu zit ik te twijfelen tussen Petrie's en Derby's... Ohja divoza had ook wel mooie; Blyth!
Nouja zal eerst vertellen wat ik eigenlijk zoek:
- Goede kwaliteit; mag wel onderhoud vergen, maar ze worden niet helemaal schoon gehouden :o
- Normale prijsklasse; tot ongeveer €300.
- echt een dressuurmodel, zonder veter, rits maakt mij niet zoveel uit..
- Lak vind ik heel mooi, een gesp bovenop(polo model) vind ik ook geweldig!
- het liefst zelf samen te stellen
Kunnen jullie mij helpen met mijn keuze? Of hebben jullie suggesties van andere onbekende merken die aan mijn eisen voldoen?
Alvast bedankt!
Groetjes Simone.
Even ter inspiratie:
http://www.google.nl/imgres?q=petrie+po ... ,r:13,s:15

farahtjuh

Re: Petrie, Derby of toch andere dressuurlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:29

ik zelf had altijd cavallo geweldige laarzen
voor mijn geen petrie weer, heb nog nieuwe boven staan waar de zool al van geplakt is

rij nu zelf met arriat maar dat is met veter,

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:36

Ik weet niet hoor, maar normale prijsklasse en tot 300 euro in combi met jouw wensen is ehm...niet heel reëel.

Standaard laarzen zijn er wel onder 300 euro, maar dan krijg je van Petrie bijvoorbeeld de laarzen met coating (en die zijn kwalitatief gewoon minder dan de vollederen laarzen). Daarnaast heb je Mondoni's, die hebben nog minder maten en zijn kwalitatief echt een hele slag minder.

Zelf samenstellen kan je bijvoorbeeld bij Derby ook, maar dan ben je er denk ik niet met 300 euro.
De recensies van Lipica zijn trouwens helemaal niet zo bagger, er is een heel (en groot) topic met enthousiaste gebruikers hier op bokt en daarnaast hebben ze het zo druk bij Lipica dat er een mega-wachttijd is...Lijkt mij niet helemaal kloppen met slechte kwaliteit. Ze mag ze niet vergelijken met laarzen van >500 euro uiteraard maar dat lijkt me vrij logisch.

Ik zou eerlijk gezegd naast Derby en Lipica echt geen andere opties weten. Mondoni kwaliteit zou ik niet hoeven, de rest wat ik ken is onbetaalbaar met jouw eisen.

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:57

Ik heb Ariat, Derby en Petrie laarzen gehad in de laatste jaren. De Petries (model Allure) zitten het lekkerste en mijn maat is een van de standaard maten bij Petrie - ze passen echt en dat is fijn. Ik vind ze ook kwalitatief het fijnste van de drie. De Derbys zijn wel soepeler maar voor mij dat betekent alleen dat ze lopen lekkerder en niet dat ze beter zitten tijdens het rijden. (Ik loop eigenlijk nooit in mijn rijlaarzen - ik doe ze aan vlak voor het rijden en uit meteen daarna.) De Ariat zitten als sloffen - echt lekker zacht! - maar ze passen minder goed (veel te kort en iets te breed) dan de Petries en de Derbys.

300 euro is niet niks, maar is ook niet genoeg om goede Petries of Derbys te kopen, jammer genoeg. Iemand op stal heeft Lipicas laten maken en ze zijn best ok. Eigenlijk, ik wilde een polo laars, maar vond de Petries en DeNiros te duur zooooo ik heb niet zo lang geleden een paar Lipicas besteld . . . Er is veel te vinden hier op Bokt en de meeste mensen met de laarzen zijn wel tevreden (ook mensen met ervaring met andere merken zoals Petrie en Derby). Voor 300 euro heb je bij Lipica iets moois, denk ik. In ieder geval, mss is het een idee om de Lipica topics door te lezen (er zitten veel foto's bij -- ook leuk om te zien).

Leuk dat je nieuwe laarzen mag kopen! Veel plezier met ze!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:26

Lipica is echt niet bagger als je er normaal mee om gaat hoor, normaal in de zin van netjes onderhouden, niet mee door de blubber stampen. Vind ze qua prijs/kwaliteit verhouding juist goed. Ik heb 2 paar, 1 paar polo's voor training en laklaarzen voor concours en ik ben er tevreden mee :j

xx_star_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:28

Ik heb leren rijlaarzen van petrie, echt super laarzen! Ik hou ze niet echt elke dag bij, maar na 1 x schoonmaken en vetten lijken ze weer 'nieuw'. Maar mis moet je budget dan ook wel iets hoger zijn..;)

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:33

Mountain Horse laarzen dan.
Naast hun wat 'robuustere' modellen hebben ze ook heel wat elegente modellen!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:36

Ik heb al 9 paar Lipica's gehad en ben er dik tevreden over.Zeker voor iemand met wensen zoals ji hebt.

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 20:38

bedankt voor jullie reacties!
Ik heb van 3 verschillende mensen gehoord dat lipica slecht was, maar weet nou niet of dat aan lipica ligt of aan verkoper. Een meisje zit bijv. al meer dan een jaar te wachten op haar laarzen, omdat ze niet goed waren qua materiaal, en het was verkeerd aangemeten..
Mensen die wel goede ervaringen hebben met paard&laars in Vries?
Als ik Petrie's koop, is de kwaliteit natuurlijk wel goed, maar dan heb je zo'n standaard laars, en ik vindt het leuk om toch net een beetje extras aan mn wedstrijdoutfit te hebben!
Ik heb een totaal zwart-witte outfit, maar mn paard is wel bruin, zouden bruine laarzen daar wel bij staan?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:40

Dat meisje is 1 van de heel veel mensen, bij petrie of welk ander merk dan ook kan het net zo verkeerd gaan.

Als je een totaal zwart witte outfit hebt zou ik eerder voor donkergrijze of zwarte laarzen gaan, vind bruin dan wel mooi voor training :j

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:43

Ik ben zelf sindskort overgegaan van petri naar derby en ben er heeeeeeeeeel blij mee.
Mijn petri's waren maar harde, stugge rot laarzen.
De derby;s die ik nu heb zitten ondanks dat ze nog niet ingelopen zijn al heerlijk, veel zachter en soepeler leer.

Edit: derby op maat voor €300 heb je niet denk ik.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:45

Paard & Laars is prima hoor! Ze hebben nu ook Petrie en Konigs en je wordt er goed geholpen. Ze hebben nu ook een stand op Indoor Veendam dus mocht je daar nog heen gaan kan je de Lipica's eens in het echt zien :)

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:44

Als dat je budget is zou ik voor Ariat gaan, die hebben ook niet echt hele
dure laarzen en dat schijnen pantoffels te zijn...
Maar als ik jou was zou ik wat door sparen voor mooie Derby's.
Die dingen zijn echt geweldig! Je krijgt er geen blaren van, zijn mooi
soepel als je ze veel gebruikt en zijn ook samen te stellen.
Ik heb voor mijn laarzen 420 geloof ik betaalt, maar dan heb je wel dit:
Afbeelding
Zijn nu een jaar oud en zien er nog steeds zó uit, alleen wat meer ingezakt...

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:27

Zelf heb ik sinds een tijdje de Petrie Olympic. Ik vind het erg fijne laarzen en ik heb eigenlijk helemaal geen problemen gehad met ze inlopen/rijden. Ze waren wel iets duurder dan jouw budget is, ze waren €380.

Veradressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:32

Ik heb Petrie's en ben er super tevreden van! Ze hebben me €550 gekost.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:34

derby (mijne waren iets van 480) gaan continu kapot :( na een week vloog me hak eraf. na maand kwamen ALLE stiksels los := , en meerdere dingen :+ kan geen derby aanraden :')

ik heb vandeweek lipica's van 5 jaar oud gezien en die waren echt nog mooi :j volgens mij zijn dat echt wel fijne laarzen :j

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 18:24

Ik denk toch dat ik eruit ben, ik laat bij Paard&Laars in Vries lipica's laten maken..
Dan kan ik ze helemaal zelf samenstellen, en blijf ik mooi binnen mn budget, en ze zijn kwalitatief ook gewoon goed voor die prijs..

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:40

Leuk dat je heb toch voor de Lipicas gegaan! Veel plezier daarmee!

Calvacadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:36

Derby zijn fijne laarzen ben in de fabriek geweest alles word met de hand gemaakt heel mooi om te zien /3

ukkielinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:44

Probeer de Derby Polo laarzen eens.
Even opletten welke ruitersportzaak in de buurt een leuke actie heeft :)

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:18

Gewoon of het gratis is :p

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:21

Ik rijd al elke dag 13 jaar lang met mijn Petrie dressuur laarzen. Inderdaad zoals eerder beschreven is zijn ze in het begin stug. Maar later zakken ze niet uit en blijven perfect zitten. Ik ben ook niet zo van de poets. Het kost wat maar dan heb je ook wat en ik verwacht er nog jaren mee te kunnen doen. Ik heb er wel ritsen in laten zetten bij de schoenmaker die de kwaliteit roemde. Ook af en toe beurtje hakken vernieuwen. Ze zien er nog super uit.

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 19:05

pien_2010 schreef:
Ik rijd al elke dag 13 jaar lang met mijn Petrie dressuur laarzen. Inderdaad zoals eerder beschreven is zijn ze in het begin stug. Maar later zakken ze niet uit en blijven perfect zitten. Ik ben ook niet zo van de poets. Het kost wat maar dan heb je ook wat en ik verwacht er nog jaren mee te kunnen doen. Ik heb er wel ritsen in laten zetten bij de schoenmaker die de kwaliteit roemde. Ook af en toe beurtje hakken vernieuwen. Ze zien er nog super uit.

Welk type was dit? De perfect?(goedkoopste) Heb veel reacties gehad van mensen die dat type ook hadden, en dat de verf er heel snel weer afging doordat het gepoedercoated is..

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:23

pien_2010 schreef:
Ik rijd al elke dag 13 jaar lang met mijn Petrie dressuur laarzen. * * * Ze zien er nog super uit.

Verbaasd mij helemaal niet. Zoals ik al zei, ik heb Ariat, Derby en Petrie laarzen in de laatste jaren gehad en de Petries zijn absoluut de beste -- pasvorm, leer, model, alles is gewoon heel goed en blijft ook goed. De Ariats (model Bromont zonder isolatie) lopen erg lekker, maar het was alsof ik ging rijden in pantoffels - echt niet wat ik wil in een rijlaars. De Derbys (model soft jumper) waren ok in het begin maar waren heel snel te 'soft' . . . . Ik hoef geen super-hard laars, maar wel een laars met 'body' en dat heeft de Petries. (model Allure)

En wij hebben nog niet gehad over of je de laarzen in jou maat kan krijgen. De Ariats komen in maar twee wijdtes en een hoogte zover als ik weet. De Derbys komen in meerdere maten, maar allemaal vrij kort (dat gaat niet voor mij - moet 50 of zelfs 51 cm hoogte hebben en bij Petrie val ik onder de standaard maten.) In ieder geval, vergeet niet dat Derby maten zijn inclusief boog; Petrie maten zijn in de knieholte gemeten, dus zonder boog.)

Over de Petrie Perfect -- dat zou ik niet doen. Ze zijn met een gecoat leer ("veneto leer") gemaakt en dat kan inderdaad loslaten. Als je kijkt op rijlaarzen.nl (site van van huet in Bunnik) kan je zelfs lezen dat het wordt afgeraden om de gecoat laarzen te intensief te gebruiken . . . Ik heb ook het idee dat de Perfect gaat uit het assortiment . . . .

Heb je gekeken bij Ooteman de webwinkel? Ik zag er een paar weken geleden een paar Petrie modellen in de uitverkoop . . . . misschien hebben iets in jou maat nog . . . .

Veel plezier met je nieuwe laarzen!

neurrrrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:36

Ik heb al 2 jaar petrie perfect laarzen en ik ben er heel erg tevreden over! Ze zijn nog helemaal zwart, en de 'verf' zoals het hierboven genoemd wordt, zit er nog helemaal op. Ze waren rond de 200 euro.