shetlander lesjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sprotjee13

shetlander lesjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 19:39

hallo,

ik geef nu al een tijdje kinder westernlesjes op mn shetlandertje aan mn zusjes en haar vriendinnnen.
Maar, heeft iemand nog leuke ideeetjes over hoe ik ze dingen kan leren?

Alvast bedankt :)

ja, ik weet dat ik voorzichtig moet doen enzo. dus daar liever geen commantaar over.

EllyC

Re: shetlander lesjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:53

Ik heb ook een tijdje aan 2 jeugdige amazones op shets lesgegeven en het belangrijkse is dat ze op een verantwoorde, speelachtige manier hun vertrouwen en balans krijgen.
De eerste lessen verzin ik altijd een verhaal. Bijvoorbeel het ochtendritueel, opstaan, uitrekken, aankleden, ontbijt (pot pindakaas bij de oren en de boterammen bij de staart), wassen, opschiete want we zijn te laat (stukje draven).
Ook de koningin nadoen met deftig buigen en zwaaien (balans en zadel ongemerkt loslaten).
Laatst had ik er 1 die voetjes uitkrabben eng vond. Tijdens de les een grote (in doorsnede) niet te hog boomstronk neergezet en daar de pony met zijn voorbeen op laten zetten door been op te paken en naar voen te laten zetten. Ongemerkt zijn ze dan toch ineens bezig met die "enge" benen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:08

TAO-->JI

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:40

Wat ik wel eens gedaan heb bij de jongere kinderen die net leren rijden is gymnastiek te paard. (de oren aan raken, de staart aanraken, proberen het plafon aan te raken, met de armen draaien en met de enkeltjes en met de polsjes). Een balletje in de hand en omhoog gooien en weer opvangen. Teugels in een knoop en in draf (dan laat ik wel altijd iemand naast de pony mee rennen).

sprotjee13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 18:38

ja, dat doe ik ook weleens. :)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:14

Goed leren zitten!! Met de handen zwaaien in galop, op een leuke manier brengen hoe ze erop moeten zitten etc.

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:31

Idd, goed leren zitten is belangrijk :) En ze betrekken bij het verzorgen van het paard op een speelse wijze dan leren ze dat ook :)