gericht bokken naar mensen en andere dieren/dingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

gericht bokken naar mensen en andere dieren/dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 00:06

ik heb een klein probleempje, het staat wel heel eng in de titel, maar het valt op zich nog wel mee.

mijn paard is een ontzettend lief dier. Op een beetje voernijd na altijd gezellig, vrolijk, lief en makkelijk.
Het is een 6 jarige NRPS'er van 1.70 hoog.
maar nu hebben we dus een probleempje,
als ik hem los in de bak/paddock/weiland laat spelen en rennen, dan draait hij soms zijn kont mijn richting in en bokt dan mijn richting op. Ik word daarbij niet geraakt omdat hij meestal meters verderop staat, maar het kan natuurlijk in verkeerde situaties fout gaan, en daarbij wil ik weten waarom hij dit doet.
Hij doet voor de rest in de bak ook helemaal niet boos ofzo, hij rent vrolijk rond, komt zo nu en dan een snoepje of aai scoren en draait dus zo nu en dan zijn kont naar me toe.
Als ik een bal of iets anders in de bak leg terwijl hij als een dolle rondjes aan het rennen is doet hij dit ook richting de bal.
Hij bokt een aantal keer en gaat dan weer verder met rennen, of hij draait helemaal om en komt naar me toe lopen, ik kan er dan ook weer alles mee, hij is dan gewoon braaf en rustig.
Ik vind het niet echt een groot probleem, omdat hij het verder nooit doet (ook niet bij longeren ofzo), maar het is natuurlijk wel gevaarlijk en ik wil graag weten waar het vandaan komt.
Duss... brand los :D

Anoniem

Re: gericht bokken naar mensen en andere dieren/dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:08

Nou die heeft gewoon lol en daagt jouw uit tot een spel....doen paarden bij elkaar ook

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 01:22

russel schreef:
Nou die heeft gewoon lol en daagt jouw uit tot een spel....doen paarden bij elkaar ook

dat dacht ik inderdaad ook, vooral omdat hij voor de rest zo braaf is. de laatste keer stonden er nogal wat mensen met hun mond open me aan te staren en begonnen te roepen dat ik een vals paard had, dus het leek me toch wel even goed om te checken waar dit vandaan kwam.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:23

Inderdaad: uitdagen tot een spelletje....
Paarden weten heel goed waar ze hun hoeven laten; of ze raak trappen of mis, kunnen ze heel goed uitkienen. Als het echt op ruime afstand is, komt het op me over als een spel.
Ga er maar eens in mee: ik speelde vroeger met mijn verzorgpony mee (zat em achterna of liet hem opzichtig schrikken / besloop em).... de grootste lol; wegrennen, omdraaien en staan blazen alsof een groot roofdier hem bijna gegrepen had....

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 01:28

Irma_Maandag schreef:
Inderdaad: uitdagen tot een spelletje....
Paarden weten heel goed waar ze hun hoeven laten; of ze raak trappen of mis, kunnen ze heel goed uitkienen. Als het echt op ruime afstand is, komt het op me over als een spel.
Ga er maar eens in mee: ik speelde vroeger met mijn verzorgpony mee (zat em achterna of liet hem opzichtig schrikken / besloop em).... de grootste lol; wegrennen, omdraaien en staan blazen alsof een groot roofdier hem bijna gegrepen had....

Dat doet hij inderdaad ook, maar het is soms wel een beetje eng wanneer hij met zijn 1.70 op je af komt gerend en dan net voor je opzij duikt :P Maar hij komt inderdaad nooit echt in de buurt. Kon me eigenlijk niet voorstellen dat het agressief of dominant gedrag was

Flowerr

Re: gericht bokken naar mensen en andere dieren/dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:05

Of ze hebben plezier erin of ze zijn niet trouw.