mijn paard is een ontzettend lief dier. Op een beetje voernijd na altijd gezellig, vrolijk, lief en makkelijk.
Het is een 6 jarige NRPS'er van 1.70 hoog.
maar nu hebben we dus een probleempje,
als ik hem los in de bak/paddock/weiland laat spelen en rennen, dan draait hij soms zijn kont mijn richting in en bokt dan mijn richting op. Ik word daarbij niet geraakt omdat hij meestal meters verderop staat, maar het kan natuurlijk in verkeerde situaties fout gaan, en daarbij wil ik weten waarom hij dit doet.
Hij doet voor de rest in de bak ook helemaal niet boos ofzo, hij rent vrolijk rond, komt zo nu en dan een snoepje of aai scoren en draait dus zo nu en dan zijn kont naar me toe.
Als ik een bal of iets anders in de bak leg terwijl hij als een dolle rondjes aan het rennen is doet hij dit ook richting de bal.
Hij bokt een aantal keer en gaat dan weer verder met rennen, of hij draait helemaal om en komt naar me toe lopen, ik kan er dan ook weer alles mee, hij is dan gewoon braaf en rustig.
Ik vind het niet echt een groot probleem, omdat hij het verder nooit doet (ook niet bij longeren ofzo), maar het is natuurlijk wel gevaarlijk en ik wil graag weten waar het vandaan komt.
Duss... brand los
Maar hij komt inderdaad nooit echt in de buurt. Kon me eigenlijk niet voorstellen dat het agressief of dominant gedrag was