grappige praktijkproblemen die je tegenkwam in de omgang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FMH

grappige praktijkproblemen die je tegenkwam in de omgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 16:19

Het leek mij wel leuk te horen wat anderen allemaal meemaken of meegemaakt hebben in de omgang met paarden en pony's op de manege of wellicht had je zelf nooit wat met paarden maar werd je net als ik meegesleurd naar de manege door dochter of zoon. Ik had het er gisteren over met mijn dochter en toen zij net een eerste paard had, bleef hij bij haar altijd netjes staan maar als ik hem vasthield werd ik heel het terrein over gesleurd. Ook was ik altijd bang dat ze meteen zouden bijten. Ook dochter heb ik wel eens skieend voor een pony zien hangen om een pony tegen te houden. Hebben jullie nog grappige ervaringen en zin deze te delen?

ElinaSK

Re: grappige praktijkproblemen die je tegenkwam in de omgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:32

ik heb wel eens een pony gelongeerd op een afgezet stukje. pony dacht na een tijdje ; doei ik ga gras halen ! en toen hing ik aan de longleerlijn achter de pony en de pony stond echt heerlijk te grazen :')

FMH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 16:55

Ja dat herken ik wel en pony's die met longeren omdraaien,achteruitlopen of wegrennen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:17

Ohja ik weet het nog goed, de ontmoeting tussen mij en Tina.

Ze was bijna 4 (ik 12) en super braaf op stal, dus nam ik haar mee naar de wei om te zien hoe ze liep (was nog niet ingereden). In de wei daarachter stond haar moeder.
Ik niet oplettend (want ze was zo braaf) richting de wei, kijk een andere kant op en wordt ineens de wei doorgesleurd :+
Opgegeven moment vond ik die ronde achterhoeven toch vrij dichtbij komen dus heb losgelaten.

Daar zo liggend op de grond kijkend naar Tina die daar nog mooi rond paradeerde besefte ik me dat dit mijn paard was :D

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:28

RT-P >> OPG

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:53

Ik weet wel toen ik een verzorgshetje had en ik hem een keer uit het "bos" wilde halen. Hij stond niet echt in een weide was gewoon een grote zandbak met heel veel bomen er in. Dus ik had hem te pakken en liep richting stal om hem te poetsen enzo. En toen ik bijna bij de stal was besloot hij dat hij geen zin had die dag. En begon dus te rennen de andere kant op en ik hing er achteraan uit kijkend dat ik niet tegen de bomen geslingerd werd. Of dat de eigenaar een soort van bak afgezet had in de wei op een plaats waar geen bomen stonden maar de draad was wat te hoog voor de shet en die kon er net onderdoor dus ik moest helemaal plaat op z'n rug gaan liggen zodat ik niet in de knoop kwam met de draad, want hij had wel gezien in de "bak".