Ik mis het eremetaal op wedstrijden, wie nog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Ik mis het eremetaal op wedstrijden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 16:29

Dat waren leuke tijden, toen je op alle wedstrijden naast het rozetje nog een leuke beker of ander statuurtje kon winnen in plaats van een envelop! Tegenwoordig kom je het bijna nergens meer tegen, hooguit als winnaar van een competitie of de kampioenschappen en zo komt het dan ook dat ik van mn laatste 2 paarden helemaal geen wedstrijd-aandenkentjes heb op wat rozetjes na.

Tuurlijk herinner ik me ook nog wel dat het ook wel eens "te" veel bekers werden (of enorm lelijke creaturen) en dat ze maar in dozen op zolder werden opgeslagen, maar nu merk ik echt dat ik ze best mis. Zo'n envelopje is leuk, maar niks blijvends :o

Mijn ideaalbeeld en de discussie die ik ermee zou willen oproepen:

Een deel van de wedstrijden per provincie bieden eremetaal als prijzen aan en een ander deel geldprijzen.

Zouden jullie als ruiters/amazone's besluiten om die wedstrijden waar eremetaal wordt aangeboden bewust overslaan of zou het je niks uitmaken?
En .. wie herkent het gemis met mij?
En tenslotte, wie denkt, mens waar heb je het over, ga lekker van je prijzengeld zelf een beker halen :+

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:30

Ja, ik mis ook de beker met de rozet.
Bij ons krijg je nu een rozet en een presentjem bijv. een borstel of vet.
Maar ik zou er niet op weg blijven, gaat mij om de punten :D

Suikerdruif

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:32

Ik heb hier persoonlijk weinig last van (meer edelmetaal dan enveloppen, helaas :o ) , maar ik zou niet expres wedstrijden gaan overslaan omdat ik zo graag een envelop of eremetaal zou willen. Daarentegen, mij gaat de wedstrijd om het rijden, en prijs is dan leuk meegenomen, maar ik hecht er niet echt zoveel waarde aan :).

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:33

Liever en envelop of gebruksartikel.
Rozet is de herinnerng en ik zit echt niet te wachten op die betek (wat moet je er mee?) en geef hem dan ook meestal gelijk weer terug.

antje_vip

Re: Ik mis het eremetaal op wedstrijden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:36

Bij de onderlinge wedstrijden werden er alleen bekers uitgedeeld aan het eind van een seizoen, de hoogste scores van 5 wedstrijden. Dat was precies goed :D Bij elke wedstrijd hoeft van mij niet, alleen een rozet ook voldoende voor mij.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:38

Bij ons zit een vereniging die laat kiezen een rozet met een beker/standaardje of een rozet met iets anders (kaars, paardensnoepjes etc etc) ik zie toch regelmatig mensen voor de beker/standaard kiezen en dat zou ik ook doen het blijft toch leuk

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:41

Ik kan wel een aantal wedstrijd gangers bij mij in de omgeving die standaard bij hun inschrijving vermelden dat ze geen beker willen als ze winnen omdat ze er al genoeg hebben

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:43

Ik ben juist blij dat ik nu eindelijk tussen de paarden ga rijden en van die stomme bekers af ben. Ik kijk nu zeker naar waar geldprijzen zijn en waar niet, en zal dus ook minder snel starten op een plek waarvan ik weet dat er geen envelopjes te winnen zijn. Dekens/dekjes vind ik overigens ook leuk, of rabopakketjes ofzo maar een borstel/brokjes vind ik eigenlijk een beetje triest voor het startgeld dat er betaald wordt.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:44

Het gaat toch om het behalen van winstpunten en niet van een prijs Superlise?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:46

Ik heb nog dozen vol op zolder staan als je ze zo graag wilt hebben. Als je graag troep verzamelt...
Boxplaatjes zijn wel leuk, maar dan naast de geldprijs, niet als vervanging van.

En nee, het gaat niet om het behalen van een winstpunt, het gaat om waar jij staat ten opzichte van de rest van het deelnemersveld.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:48

Dat is dan jouw mening Equimotion :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 16:48

Equimotion.. ik vind je reactie wat fel. Als ik zo graag troep verzamel? :(. En ik heb zelf ook dozen op zolder, zoals je kon lezen, maar niet verdiend met mijn huidige en vorige paard en dat vind ik jammer.

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:49

Ik ben ook absoluut niet voor bekers. Je doet er nooit meer wat mee! Okay, met je lintje ook niet, maar die kun je nog in je kast hangen (en die hoef je dan niet af te stoffen ;-) ) 'T is toch leuk als je je inschrijfgeld terug hebt gewonnen? Tuurlijk gaat het om de winstpunten, maar als je die hebt behaald én een dagje 'gratis' weg bent geweest vind ik het nóg leuker!

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:52

Ik mis ze ook. rozetten zijn zo leuk, zelfs als je als laatste was geeindigd kreeg je er een. Je hebt er eigenlijk helemaal niks aan, maar toch is het veel leuker. :))

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:54

Bekers zijn nostalgie....Leuk dus juist!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:57

Equimotion schreef:
Ik heb nog dozen vol op zolder staan als je ze zo graag wilt hebben. Als je graag troep verzamelt...
Boxplaatjes zijn wel leuk, maar dan naast de geldprijs, niet als vervanging van.

En nee, het gaat niet om het behalen van een winstpunt, het gaat om waar jij staat ten opzichte van de rest van het deelnemersveld.

Wat is dit nu weer voor een vreemde reactie...
Dat jij bekers niet interessant vindt, maakt het nog geen troep :roll:

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:59

Bij mijn laatste wedstrijd pakt de Nr 1 de beker aan zucht overdreven en roept keihard zodat de hele kantine mee kan genieten zucht daar heb ik er al zoveel van.
Nogal onrespectvol :=

Als er geen geld meer geinvesteerd word aan bekers is het ook weer niet goed, blij wezen met wat je krijgt.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:59

Ik ben erg blij dat er bij de paarden in de meeste gevallen geldprijzen zijn! :j
Voor kinderen is een beker met strik fantastisch, maar voor volwassenen....nee.
Het inschrijfgeld is soms behoorlijk hoog, dan is het ook fijn als je dat met een geldprijs terug kunt verdienen.

Wat me ook opvalt is het verschil in gebruiksvoorwerpen. Wij hebben bij onze vereniging ook wel een wedstrijd met gebruiksvoorwerpen als prijzen en dan zorgen we altijd voor behoorlijke prijzen (bandages, antiklit, chabrakjes etc). Laatst had mijn zusje een 1e prijs gewonnen waar ook gebruiksartikelen als prijzen waren en wat kreeg ze: een bakje paardensnoepjes van € 3,50.... Je verwacht als 1e prijs toch minimaal je inschrijfgeld terug te krijgen.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:05

Hier zijn er juist nog een heleboel verenigingen die bekers geven.
Van mij hoeft dat niet, ik heb bekers genoeg gehad waar niks mee gedaan wordt.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:08

Toen ik 8 was vond ik bekers geweldig, maar nu is die lol er wel af.. Ze gaan rechtstreeks een doos op zolder in. Doe mij maar een envelopje, of anders een mooi gebruiksartikel.
Ik heb wel een tip voor je aangezien je in Musselkanaal woont; kom in Annen starten, 3 keer per jaar kans op bekers! :)

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:09

Waarom maken ze het niet zo dat je kan kiezen tussen een beker of geld oid?
Dan is iedereen toch blij, als je dan een paar bekers hebt kun je voor het geld gaan. :)

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:10

Ik heb vanaf het begin dat ik wedstrijden ben gaan rijden bij de paarden een aparte rekening geopend voor het prijzengeld en dat loopt aardig op in de loop der jaren. Als je het in je portemonnaie stopt gaat het ongemerkt op aan de boodschappen o.i.d.
Ik heb er na zo'n tien jaar een autootje van gekocht :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 17:11

Haha is dat zo, Annen? Bedankt voor de tip :D. Ik ken hier in de wijde omgeving verder geen wedstrijden met eremetaal. Ik zeg trouwens ook niet dat het overal weer terug moet komen, maar een verdeling zou naar mijn idee het mooist zijn.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:13

Ik heb liever ook een envelop dan een beker.
Op de lintjes zet ik altijd wat ik verdiend heb en het geld gebruik ik weer voor mijn paard.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:14

orienta schreef:
Het gaat toch om het behalen van winstpunten en niet van een prijs Superlise?

Tuurlijk maar als je ''slecht'' rijdt heb je waarscheinlijk ook geen prijs en ook geen winst. Nu met mijn jonge beestje vind ik het juist leuk om prijzen proberen te gaan rijden, punten heb ik dan niet nodig want ik mag hem sowieso M1 starten in April, maar ik wil hem dan juist nog eventjes B houden om op die grotere concoursen hier misschien eens ''mee te tellen''.