Ervaringen Cursus onzekerheid/angst bij paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HealthTIES

Ervaringen Cursus onzekerheid/angst bij paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 11:09

Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die een cursus gevolgd hebben om hun angst/onzekerheid bij het paardrijden te verminderen.
Door een val ben ik onzeker/angstig geworden. Rij nog steeds op de manage, maar ik lijk elke keer onzekerder te worden. Ik wil er dolgraag vanaf want paardrijden en paarden zijn echt een heel belangrijk onderdeel van mijn leven. Wie heeft goede adressen en ervaringen voor mij. Ik heb geen eigen paard, zoek iets in Nederland of België, liefst van 2 of drie dagen. Ik rij sinds anderhalf jaar weer na een stop van bijna 15 jaar. Alvast hartelijk dank voor jullie reacties (dit is de eerste keer voor mij op dit forum dus hopelijk staat dit onderwerp op de juiste plek)

Caira

Re: Ervaringen Cursus onzekerheid/angst bij paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:11

waar woon je in de buurt?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:27

Een cursus weet ik niet voor je, maar ik ken wel een hele goede instructeur met eindeloos geduld en doorzettingsvermogen en betrouwbare paarden om mee te lessen.
De enige eis die ze stelt is dat je er ECHT voor gaat. Geen fake, niet zeuren, niet jammeren, maar stap-voor-stap verder gaan.

HealthTIES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 11:41

Ik woon in de buurt van Delft, maar ik vind het geen probleem om er een stukje voor te moeten rijden, zeker als het bijvoorbeeld in een weekend kan. Ik sta trouwens voor alles open, dus ook voor een goede instructeur met eindeloos geduld. Zonder heel veel uit te wijden..ik heb de afgelopen tijd veel aan het paardrijden (en de paarden) gehad, als er iemand voor gaat ben ik het. Ligt trouwens ook helemaal niet in mijn aard om er met de pet naar te gooien of te zeuren, eigenlijk ben ik daar veel te nuchter voor :D

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:17

Je zou eens kunnen informeren bij Stal Mansour in Arnhem: www.mansour.nl. Ze geven daar een goeie cursus: "paardrijden zonder angst". Heb zelf de cursus (gelukkig) nog niet hoeven doen maar ik heb goede verhalen van anderen erover gehoord.

gatecrascher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:17

Ik heb toevallig vorig jaar informatie ook informatie opgevraagd voor zoiets, aangezien ik ook echt een held op sokken ben. Dit was van Contact met paarden in Geesbrug. http://www.contactmetpaarden.nl/contact ... genda.html
Is misschien wel wat ver weg voor jou. Het staat bij mij ook op de planning voor dit jaar, maar wist ook nog niet zo goed waar. Ik lees dus ook even mee...