Paard rent voor je weg in de paddock.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Paard rent voor je weg in de paddock.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 17:30

Gelukkig heb ik hier bijna nooit last van, maar een enkele keer krijgt paardlief het in d'r bol.
Ik loop de paddock in om haar te pakken, ben vlakbij d'r, en ze flikt het om voor me weg te rennen.
Verschrikkelijk vervelend en ik weet ook nooit goed hoe ik er op moet reageren.

Tips!?

Jel_95

Re: Paard rent voor je weg in de paddock.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:20

ik zou een snoepje meenemen of met wat biks schudden!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:28

Hebben ze bij mij ook is geflikt. Heb ze net zolang door de wei gejaagd tot ze zich lieten vangen. Sindsdien verloopt het pakken wat vlotter. Let op dat je je paard niet alleen pakt om te rijden, maar ook is een keer om alleen te borstelen of gewoon een koekje te geven.

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:03

Zorg in ieder geval niet dat je je paard recht in zijn ogen aankijkt. Daar zijn ze nog wel eens heel gevoelig voor. Het kan zijn dat ze zich dan aangevallen voelen. Naar de grond kijken en met uitgestrekte hand met snoepje naar hem/haar toe lopen. En als het echt gewoon klieren blijkt te zijn, opjagen, zodat jij de baas wordt over het 'spelletje' en dan is het vanzelf niet meer leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:59

Vaak is het een spelletje: rustig in hetzelfde tempo achter haar aan blijven lopen. Dan is het gauw afgelopen!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 22:20

Kijk, deed ik het toch goed, opjagen heb ik gedaan, dan was het wel snel klaar.

Ze staat altijd kort in de paddock, gewoon even lekker los. Soms longeer ik d'r dan, dan weer rijden, dan weer poetsen en soms gewoon weer terug naar stal, altijd verschillend dus :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:39

Iejoorr schreef:
Kijk, deed ik het toch goed, opjagen heb ik gedaan, dan was het wel snel klaar.

Ze staat altijd kort in de paddock, gewoon even lekker los. Soms longeer ik d'r dan, dan weer rijden, dan weer poetsen en soms gewoon weer terug naar stal, altijd verschillend dus :)

Staat ze verder in de wei dan? Want anders snap ik wel dat ze niet komt. Even lekker vrijheid is natuurlijk wel heerlijk voor elk paard. :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:41

Mijn merrie had laatst dat geintje ook, wei eigenaar is zo gek dat hij er dan achteraan ging vangen.
Ik dacht bij mezelf, jij wil lopen? dan zul je lopen ook!
En heb haar een poosje flink lopen opjagen, net zolang tot paard het goed zat was!
Sindsdien blijft ze weer heeeeeel braaf staan als ik haar wil pakken.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 22:41

Ze heeft tot 1 december in de wei gestaan.
Zoals ik al zeg gebeurt het echt zelden, en is het sinds ze op stal staat nog niet gebeurt. (ze word ook 's ochtends losgegooid in de paddock)

_cynthia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:26

Ik pak in zo'n geval prikpaaltjes en zet die neer met een lintje ertussen ruim om het paard heen, vervolgens kun je je paard rond sturen hiertussen zonder dat je zelf hoeft te rennen. Na een tijdje zie je vanzelf dat ze wel willen komen.

myrrie08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:59

Er kan ook iets fout zijn, misschien dat je met rijden hem niet zo goed behandeld dat hij daarom denkt laat ik me maar niet pakken.

Een vriendin van mij bijvoorbeeld kan echt absoluut NIET met paarden omgaan, ze slaat hem altijd heel hard met rijden ens. dus kan ze hem ook niet uit de wei halen, zelfs niet met biks, maar ieder ander mens die in de wei loopt draaft haar paard meteen naar toe, misschien moet je even stilstaan bij de omgang met je paard

Amber111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:51

Ik ben het met Binkyloveyou eens, neem wat snoepjes mee, of een wortel,
de meeste paardjes komen dan wel, haha Succes hé! ;)

Zoe96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:55

belonen met een snoepje als ze naar je toekomt zodat het leuk word om te komen
en doe een pakje zakdoekjes in je zak! een beetje kraken ermee en dan blijft ze denk ik wel staan! werkt bij mij in ieder geval 9 van de 10 keer
mijn pony liep eerst ook weg, maar na een tijdje snoepjes geven en belonen, even lekker knuffelen als ze kwam, komt ze nu uit zichzelf

Mon__Amie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:56

Goed belonen als ze wel naar je toe komt, eventueel met wat lekkers.

Lisa_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:05

rustig blijven staan met lekkers, vaak help dat al een stukje.

hanna_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:59

Als je haar wil pakken zorg dat ze het toutje niet ziet. Nee voor de zekerhijd wat lekkers mee. ik ga meestal op mijn hurken zitten. Alleen hebik het bij mini's dus... Je kan het probeeren

suc6

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:03

Ik heb dat probleem ook, een keer 3uur achter r aan gelopen en nog kreeg ik r niet te pakken. Ik doe sws altijd touw achter mijn rug en eerst een ander paard pakken (het vriendje van jou paard) en dan naar jou paard toe lopen. En als je je paard hebt, goed belonen!

xnaomidekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:55

als ik de pony uit de wei haal dan rent ze ook wel eens wel heel vervelend. maar ik pak dan gewoon een snoepje en dan komt ze naar me toe!

zilverenmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:17

Een hele vervelende gewoonte inderdaad, ik nam ook altijd wat lekkers mee voor het geval dat. Maar opjagen heb ik nooit gedaan, ik dacht altijd dat het dan alleen maar erger werd.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:24

ow.. ik heb hier ook echt zo'n last van en ook eigenlijk altijd.

Paard is van mijn opa en ik kom daar eigenlijk altijd om te rijden of iets te doen met hem. Ik moet eerst de andere 2 paarden uit de bak halen, daarna span ik een draadje, loop ik de bak in en loopt hij de bak uit regelrecht de stal in waar ik hem wel kan pakken.

Ik heb ook van alles geprobeert, biks mee nemen, opjagen, maar niets helpt. Heb hem al eens zo opgejaagd dat er geen plekje op zijn lichaamwas die niet nat was van het zweet, maar hij laat zich niet pakken. Hij laat je soms wel dicht bij komen, maar zo gauw je hem pakt schiet hij achteruit en heb je er gewoon niks meer aan te houden. Ik mag hem in de bak ook niet aaien of iets dergelijks. Ik heb me er enorm aan geergerd, maar nu maar geaccepteerd zoals het is en het gaat nu ook gewoon goed. Hopelijk blijft het ook zo ;)

Probeer wel als ik hem weer in de bak loslaat eerst even lekker te kroelen en wat lekkers te geven, maar tot nu toe zonder resultaat ..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:26

Hoe groot is de paddock?
Verdiep je eens in loswerken, dan weet je hoe je je paard kunt sturen en naar je toe kunt laten komen.
Het gaat erom wie wie beweegt. Degene die de ander laat bewegen is de leider, dus jij moet ervoor zorgen dat jij de bewegingen van je paard controlleert en dan is het spelletje al gauw niet leuk meer en laat ze zich makkelijk vangen.
En daar hoef je echt geen uren mee bezig te zijn, als jouw lichaamstaal duidelijk is is het vaak zo klaar.