Westernzadel=westernrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveMickey

Westernzadel=westernrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 16:11

Hoi! :wave:

Ik vraag me nu toch weleens af of ik de enige ben die er zo gek van wordt! :o

Als iemand een westernzadel en/of hoofdstel in heeft, is dat meteen westernrijden. Dat is toch niet zo? :o

mereltje_112

Re: Westernzadel=westernrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:13

nee hoor! ik rij ook met n westernzadel als ik naar buiten ga, en soms ook gewoon dressuur. en voor het springen heb ik een ander zadel :D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 16:14

Nee, maar als iemand bijvoorbeels zegt:

"Ik ga vandaag westernrijden!"
En vervolgens er een westernzadel op gooit en gewoon dressuur gaat rijden. :roll:

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:16

Nee dat is niet zo inderdaad. Western is een andere manier van rijden. Western rijden kun je bijv. ook in een VHZ zadel.

mereltje_112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:39

LoveMickey schreef:
Nee, maar als iemand bijvoorbeels zegt:

"Ik ga vandaag westernrijden!"
En vervolgens er een westernzadel op gooit en gewoon dressuur gaat rijden. :roll:

dan is het dus gewoon dressuur rijden :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:41

haha :D zo heb ik eens iemand op een westernzadel op haar eigen paard zien klimmen en die ging daarna aan mij vragen hoe ze het dier moest laten stoppen, sturen en aandraven
want ''ik reed ook western''
:=
nou rijd ik geen western maar had ik toevallig een westernzadel :+ maar zij wilde maar niet geloven dat het paard onder het zadel nog altijd hetzelfde was :))

ook een keer iemand toen ik vroeg ''hee waarom rijd je nu zonder cap?'' > Ja duh! ik rijd altijd western in het bos, en dan moet je geen cap op <
:') (lees: had een westernzadel voor buitenritten :+ )

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:43

Haha ja heel bekend, toen ik net over was gestapt kreeg ik ook heel veel reacties van anderen ''ja ik rijd ook western, buiten en tijdens het in/uitstappen!!'' *zucht*
En toen mijn westernzadel niet meer paste en ik tijdelijk het engelse zadel van stalbaas erop gooide, kreeg ik meteen de vraag of ik van mijn geloof was gevallen... dat ik nu ineens engels reed?? Want westernrijden op een engels zadel kon echt niet... pff :o

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:44

Hahaah want westernruiters rijden zonder cap?? ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:48

Diaz schreef:
Hahaah want westernruiters rijden zonder cap?? ;)

:')
ja toch
dat is volgens hetzelfde beeld dat je western rijdt als je boogjes in je teugels hebt :j :P

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:15

Als er iets is waar de serieuze westernruiters zich aan ergeren is het wel mensen die recreatief rijden met een WN zadel en natuurlijk met volledig losgegooide teugels en een paard dat volledig op de voorhand loopt en dan trots zijn dat ze fantastisch western rijden met daarbij de opmerking dat dat dus helemaal niet zo moeilijk is..

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 17:20

Ik ben dus niet de enige die het bloedirritant vindt! :P :P :')

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:32

Als ik m'n Western zadel erop gooi, ga ik paardrijden.
Als ik m'n dressuur zadel erop gooi, ga ik paardrijden.
Ik kan me er werkelijk waar niet druk om maken, of ik nou western of dressuur rij. Ik rij gewoon paard.

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:23

Ik vind het pas irritant als iemand beweert western te rijden terwijl diegene alleen maar rondjes rijd in de bak met een lange teugel... is niks westerns aan....
Vind het verder een mooie sport, mits het wel word beoefend zoals het zou 'moeten'

Want iemand die zegt dressuur te rijden en alleen maar rondjes hobbelt met een strakke teugel beoefend toch ook de dressuur niet?
Of iemand die over hindernissen heen jaagt, zonder enige opbouw van de training, beoefend diegene dan de springsport?

Blegh, idd heel irritant!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:26

troi schreef:
Als er iets is waar de serieuze westernruiters zich aan ergeren is het wel mensen die recreatief rijden met een WN zadel en natuurlijk met volledig losgegooide teugels en een paard dat volledig op de voorhand loopt en dan trots zijn dat ze fantastisch western rijden met daarbij de opmerking dat dat dus helemaal niet zo moeilijk is..

En dan name dat laatste ja, daar stoor ik me wel een beetje aan... :j
Met name als ik zelf met bloed-zweet-tranen mijn paard een beetje voor elkaar probeer te krijgen :D