Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lautje1996 schreef:Misschien zou je er een hulpteugel aan kunnen doen martingaal,thiedeman of slof zodat je meer controle heb
Kuggur schreef:lautje1996 schreef:Misschien zou je er een hulpteugel aan kunnen doen martingaal,thiedeman of slof zodat je meer controle heb
Inderdaad, of je gooit een anker uit.
AlexandraM schreef:ik heb hetzelfde met mijn merrie, al word zij op verzoek van de eigenaar met een hulpteugel gereden... De mijne heeft het omdat ze het soms te eng vind en zolang ik naast dr loop vind ze vertrouwen in mij, maar als ze alleen is voor haar gevoel en ik dus op haar rug zit dan vind ze het eng, ze wilt dan dus ook de rem vergeten maar in de bak en vanaf de grond geen moeite mee.
Ik loop nu al vaker aan de hand en doe veel grondwerk en hoop van de zomer weer naar buiten te kunnen
Amigo20 schreef:Haaii, op buitenrit wil mijn pony soms niet stoppen, of ik nu met of zonder bit rijd met geen van de optomingen stopt hij als ik het wil, soms voel ik me dan echt niet veilllig, vandaag wou hij weer niet stoppen, en dat is echt heel vervelend weet iemand hier een oplossing voor?
Ik wist niet of het hier goed stond, zo nietwil iemand het dan verplaatsen.
xxx Amigo20
fjordnina schreef:lautje1996 schreef:Misschien zou je er een hulpteugel aan kunnen doen martingaal,thiedeman of slof zodat je meer controle heb
Tuurlijk, hoe ging het ook alweer? Waar de kunde van de ruiter stopt beginnen de hulpteugels?
Voordat je naar buiten gaat moet je de pony onder controle hebben, zo niet dan moet er gewoon extra geoefend worden in een afgezette ruimte. Dit kan de bak zijn, maar ook een flink weiland om wat meer een buitenrij-effect te creëren.
Ga constant oefenen met remmen. Wordt je bewust van je admhaling en je zit op het moment dat je langzamer wil.