Enquête: springruiters B t/m Z

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fortunelover

Enquête: springruiters B t/m Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 17:18

Hallo,

Wij zijn een onderzoek gestart voor onze studie (equine, leisure and sports @van hall larenstein) en proberen uit te zoeken hoe het komt dat er maar weining foutlozen zijn in de klasses B t/m Z.

Daarom willen wij jullie hulp vragen doormiddel van deze enquête in te vullen:
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=91774

Ook zijn opmerkingen over onze enquête hieronder welkom.

Bij voorbaad dank!

Lielle

Re: Enquête: springruiters B t/m Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:57

nummering klopt niet, vragen zijn niet duidelijk (wat is moeilijk?), en er zitten heel wat taalfouten in.

fortunelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 18:31

nummering klopt waarschijnlijk niet door de klasse die je hebt ingevuld. Daardoor hoef je sommige vragen niet te maken.

fortunelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 18:37

moeilijk lijkt me verder duidelijk, is gewoon hoe lastig jij een hindernis vindt en dat kan voor iedereen iets anders zijn. Het gaat vooral om het verschil of je het echt moeilijk vind of eng.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:32

Ingevuld maar de vragen met ''hoe moeilijk'' vond ik toch ook vreemd.

Hoezo hoe moeilijk? Ligt er maar net aan wat je doel is. Moeilijk om er overheen te komen of moeilijk om een zo perfect mogelijk sprong te maken. Het 1e is in principe bij geen 1 sprong moeilijk en het ander is bij elke sprong moeilijk.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:48

Ik ga mee met voorgaande. Hoe spannend vind ik een oxer? Tja eentje van 80 cm is een eitje, maar van 1.50 meter zou ik hem behoorlijk knijpen.. ;)

fortunelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 20:37

wij onderzoeken waarom er zo weinig foutloos zijn dus het gaat om de moeilijkheid om er overheen te komen.
@xSiep: Wij hebben daarom ook de vraag erbij gevoegd of je de hoogte eng vindt, als je de oxer op zichzelf spannend vindt dan moet je dat bij de oxer invullen en als je de hoogte eng vindt vul je dat in bij de vraag over de hoogte.

Erg fijn dat jullie allemaal zo kritisch zijn dit helpt andere misschien weer met het invullen van de enquete :D!!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:33

Maar hoezo zijn er weinig foutloos? Hier in de buurt niet hoor. Bij een normaal parcours is als het goed is ongeveer 25% van de deelnemers foutloos.

Plus, dat zit toch niet in de hindernissen? Dan kan je er beter vragen inzetten of je het moeilijk vind in afstanden correct te rijden, een goed basistempo te vinden etc. Is voor foutloos rijden meer van belang dan of de hindernis een oxer of een stijlsprong is :)

fortunelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 09:37

Ja dat snap ik maar zo kun je nog veel meer redenen opnoemen, we wilden eerst ook nog mensen gaan filmen etc om te kijken of het aan hun zit etc lag. Dit hebben we ook een paar keer overlegd met onze lerares, maar dan zou het onderzoek te groot worden en dus richten we ons alleen op het aspect of mensen echt bang zijn of de hindernissen moeilijk vinden. En dat dat dus een oorzaak zou kunnen zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:10

het is wel handig als je dat een beetje toelicht, het blijkt nl totaal niet uit de vragen. Bovendien blijft voor mij een oxer (of welke hindernis dan ook) niet inherent moeilijk, dat hangt helemaal af van plaats, lijn, hoogte, het paard waar ik op zit etc. IMO kies je dus de verkeerde factoren om te onderzoeken.
Bovendien is 25% foutloos heel normaal, daar wordt ook voor gebouwd.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:52

meestal is er veel meer dan een kwart foutloos. Vaak heb je niet eens een prijs als je rustig foutloos rijd in de barrage. Op de landelijke wedstrijden dan.
Ik heb de vragen nog niet gezien, want dat gaat lastig op m'n telefoon, maar de moeilijkheid om foutloos te rijden zit hem niet in de afzonderlijke hindernissen, maar in de omstandigheden van het parcours.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:17

fortunelover schreef:
Ja dat snap ik maar zo kun je nog veel meer redenen opnoemen, we wilden eerst ook nog mensen gaan filmen etc om te kijken of het aan hun zit etc lag. Dit hebben we ook een paar keer overlegd met onze lerares, maar dan zou het onderzoek te groot worden en dus richten we ons alleen op het aspect of mensen echt bang zijn of de hindernissen moeilijk vinden. En dat dat dus een oorzaak zou kunnen zijn.

Ik ben juist van mening dat andere aspecten veel belangrijker zijn voor de moeilijkheid dan de hindernis, zoals oog voor de sprong. Daarom had ik me persoonlijk op die aspecten geconcentreerd, maar dat is mijn mening. Nog succes met het onderzoek!