Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
.
you gotto love "em
Je hebt een echte merrie dus
tikkeltje dominant misschien ook ???
ben veel te traag...of het nu met voer is of traag van begrip
Maar als je echt iets met haar gaat doen...dan kan het niet uitgebreid mogelijk gebeuren
uitgebreid borstelen + rijden, dat valt altijd wel in de smaak!
en ik gaf het op omdat ik erge pijn in mijn rug kreeg van steeds haar been naar voren te trekken en omhoog te houden.
ik heb de eerste keer haar been opgetild en naar voren gestrekt...de 2e keer was de zweep niet nodig...alleen "voet" was genoeg en liep ze gelijk daarna zwaar gefrustreerd weg alsof te zeggen "is dit nu alles wat we gaan doen ?????" het was weer niet spannend genoeg...

zie je hem van een afstandje staan, roep je hem. Roept hij terug, oortjes naar voren, en dan loopt hij op je af tot ongeveer een meter of vier, dan gaan de oren plat. Tot ongeveer een meter van je af, en dan gaan ze weer vooruit van 'hey!' 

sallandval schreef:Ik denk dat het gewoon karakter is... toevallig zijn al mijn 'lievelingspaarden' in het verleden altijd boze merries geweest. Sommige mensen zijn toch ook gewoon erg boos/sjachrijnig? dat zal bij paardenook wel zo zijn. Mijn man denkt dat ik boze merries aantrek omdat ikzelf een beetje 'te' blij ben, als een soort compensatie zeg maar.

ze slaat of bijt niet, het is puur dreigen, oren in de nek en af en toe even de tanden laten zien. met poetsen etc is ze juist helemaal niet boos en met rijden ook niet. in de wei kan ze er ook prima mee overweg, alleen op stal is ze niet altijd lief, en dan met name met voeren of als de ander even iets meer aandacht krijgt als zei.