Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sonja schreef:Nat is niet erg, mits het niet glad is en de bodem vlak.
Het is aan mijn klanten zelf om al dan niet af te bellen voor de les. Ik maak de keuze niet voor hen.
Willen ze dat de les door gaat, prima ik kom wel. Bellen ze af, heel begrijpelijk.
Maar bij ons ligt er doek onder het oppervlak van de bak. Daardoor kan het water minder goed weg zakken. Maar het voordeel is wel dat de bak super stevig is en absoluut niet glad. Mijn paard is iig nog nooit een pas weg gegleden. ook niet op een volte in middengalop oid.Aukelizzy schreef:Sonja schreef:Nat is niet erg, mits het niet glad is en de bodem vlak.
Het is aan mijn klanten zelf om al dan niet af te bellen voor de les. Ik maak de keuze niet voor hen.
Hier hetzelfde.Willen ze dat de les door gaat, prima ik kom wel. Bellen ze af, heel begrijpelijk.
Zelf zou ik nooit in een natte bak gaan rijden.
PartoutZ schreef:Ik heb geleerd om niet in een natte bak te rijden.
Omdat dit niet goed is voor de pezen van het paard, die krijgen het dan extra zwaar te verduren.
cleverwelsh schreef:PartoutZ schreef:Ik heb geleerd om niet in een natte bak te rijden.
Omdat dit niet goed is voor de pezen van het paard, die krijgen het dan extra zwaar te verduren.
Dit is voor mij ook wel een beetje precies waar de onduidelijkheid bij mij ligt. Ik heb al vaker gehoord dat het slecht zou zijn voor het paard/de pezen om in een natte/drapperige bak te rijden.
Aan de andere kant ken ik iemand die van een osteopaat/fysiotherapeut het advies heeft gekregen om júist een tijdje in een zo zwaar mogelijke bak te rijden om het paard sterker te maken.
Ben dus benieuwd of er op dit forum nog 'dokters' of dergelijk meekijken die hierin wat meer duidelijkheid kunnen geven.