Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

In_Black schreef:Als je niet weet wat je er mee moet, kun je beter een andere baas zoeken, of hem laten inslapen.
piezze schreef:sorry hoor, ik vind het maar een rare vraag. Moet jij toch weten wat je ermee doet. Hoe moeten wij dit vanachter de PC bepalen.
Als je twijfelt aan de gezondheid bel je een dierenarts en als je geen zin hebt om een paard te hebben waar je niet meer mee kan rijden dan moet je zijn leven netjes beëindigen. Als jij daarmee kan leven, wat moet een ander er dan nog van vinden?
In_Black schreef:Simonee, oude paarden worden mager wanneer ze iets mankeren. Een gezond oud paard valt niet af. Sommigen hebben zo'n slecht gebit of missen zelfs tanden en kiezen waardoor ze niet meer kunnen eten al willen ze nog zo graag.
Volgens mij is de TS ook op een rel uit. Ik vind het rare praats dat ze zelf niet weet wat ze met het paard aan moet, erg rare instelling van een eigenaar en erg sneu ten opzichte van het paard.

ikke_draver schreef:nou kijk mensen.
ik weet dat dit paard een rotleven heeft gehad en is mishandeld.
hij heeft alle tijd mij mij gewoon super geleeft en hij heeft t nog super.
hij word magerder en begint iets in te vallen bij zijn vlanken.
hij krijgt een kilo brok en een volle ruif hooi in de ochtend en datzelfde ook in de avond.
tussen de middag krijgt hij nog een klein beetje lucerne en een hoopje kuil.
zolang t niet extreem weer is staat hij overdag buiten en snachts binnen.
hij heeft een deken op op stal van 100 gram gevuld & buiten een outdoor deken die iets dikker is gevuld.
de buitendeken is wind/water dicht en heeft een buikvlap en een halsstuk.
ik kan hem wel mannen maar maar 1 keer per week anders houd hij t niet meer en word hij mega sloom en chagarijnig. onder het zadel of zonder zadel is niet meer mogenlijk want zijn rug zakt in en dan vind ik t zielig om daar nog op te gaan zitten. bovendien is er geen passend zadel te vinde voor hem.
om m in te laten slapen vind ik niet eerlijk tegenover hem omdat hij volgens dierenarts en tandarts nog helemaal oke is.
maar omdat hij dus nog levend genoeg is wil ik hem niet laten versloffen