Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
daantjuhhh schreef:Achterwaards er over heen?
Achter een vriendje of vriendinnetje aan?
deess schreef:het bruggetje bekleden met iets, rubber mat, zand, stro
_Natasja_ schreef:Tja, dat is lastig
Het zou sowieso mijn keuze niet zijn om altijd over een bruggetje te moeten om bij stal/paddock te kunnen komen. Inderdaad ivm risico op uitglijden en paard dat dan niet meer durft.
Succes ermee in ieder geval.
, de schuur is nou eenmaal aan de ene kant van de sloot en het weiland aan de andere kant van de sloot , en ik kan de paddock moeilijk in de schuur laten bouwen
dus die moest wel aan de andere kant van de brug daantjuhhh schreef:Nou je zegt dat je wel een keer kunt omlopen.
Maar dat je dan het gaas moet doorknippen en dat je dat geen 2 x doet.
Maar als je nou morgen daar dat gaas kapot knipt en daar een ingang van maakt hoef je nooit meer over het bruggetje.
Nee dat kan ik echt vergeten , die man haat paarden ( en mij ook een beetje aangezien mijn paard een keer ontsnapte en door zijn tulpen veld heen renden
) nee dat krijg ik echt niet voorelkaar om er een hekje in te mogen zetten. NiG schreef:Je kunt het volgende proberen;
- probeer erachter te komen op welke afstand ze er al moeite mee heeft
- ga net voor die grens staan
- beloon direct als ze iets naar voren komt / ontspant
- net zo lang door gaan met iets naar voren + belonen tot je dichterbij komt
- vooral niet in ene te ver willen gaan
- het is de kunst het bruggetje op een of andere manier 'leuk' te maken
Ik denk dat als je nu met weinig geduld haar gaat dwingen ze het alleen maar nog enger gaat vinden en het de dag erna nog moeilijker gaat worden.
En tot die tijd op een andere manier naar de paddock gaan.
daantjuhhh schreef:Heb je dat al gevraagt?
Onze buren die boer zijn zouden daar echt geen probleem mee hebben.
Helemaal als ik bijvoorbeeld zou aangeven dat ik het nog wil proberen met het bruggetje.
En het medische verhaal erachter uit zou leggen..
Daarnaast nog een tip:
Bruggetje weg halen, Zand in kiepen en een doorgang maken van 2 meter breed.