Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bigone schreef:Rustig op je paard zitten is heel wat anders dan innerlijke spanning of spierspanning van jou, boots op je eigen terrein een wedstrijd na, paard invlechten, losrijden en dan een proef rijden met voorlezer.
Gaat dat wel goed dan ligt het zeer waarschijnlijk toch aan jezelf. Een paard voelt de pootjes van een vlieg nog op z'n vel, dus als jij je spieren ook maar iets meer aanspant dan anders, dan voelt hij dat al.
totaal niet het idee dat ik zenuwachtig of gespannen ben en toch gaat mijn paard raar doen. De tweede proef is de spanning er af en dan gaat het veel beter.
Tilmar schreef:Ik heb dit zelf ook...totaal niet het idee dat ik zenuwachtig of gespannen ben en toch gaat mijn paard raar doen. De tweede proef is de spanning er af en dan gaat het veel beter.
Het is lastig op te lossen omdat je zelf niet door hebt dat het door je eigen spanning komt, voor mijn gevoel doet mijn paard het zelf. Ik ben van plan om in het voorjaar een paar weken achter elkaar te starten, misschien dat mijn paard en ik dan wat gaan ontspannen
casperzazoe schreef:bigone schreef:Rustig op je paard zitten is heel wat anders dan innerlijke spanning of spierspanning van jou, boots op je eigen terrein een wedstrijd na, paard invlechten, losrijden en dan een proef rijden met voorlezer.
Gaat dat wel goed dan ligt het zeer waarschijnlijk toch aan jezelf. Een paard voelt de pootjes van een vlieg nog op z'n vel, dus als jij je spieren ook maar iets meer aanspant dan anders, dan voelt hij dat al.
Daar heb je wel gelijk in ja (:
maar dan zit ik er weer mee hoe ik van mn spanning af kom haha
Langcara schreef:Ik denk dat je door te veel bezig bent met aspecten die jou gespannen maken. Met de wedstrijd. Je moet niet met de wedstrijd bezig zijn maar met je paard. Focussen op je paard, hoe beweegt hij, hoe voelt hij, en proberen zijn spanning via jouw lichaam weg te laten vloeien. Spanning absorberen zeg maar. Die wedstrijd is uiteindelijk toch maar bijzaak. HEt gaat erom dat je je paard goed rijdt.

casperzazoe schreef:Langcara schreef:Ik denk dat je door te veel bezig bent met aspecten die jou gespannen maken. Met de wedstrijd. Je moet niet met de wedstrijd bezig zijn maar met je paard. Focussen op je paard, hoe beweegt hij, hoe voelt hij, en proberen zijn spanning via jouw lichaam weg te laten vloeien. Spanning absorberen zeg maar. Die wedstrijd is uiteindelijk toch maar bijzaak. HEt gaat erom dat je je paard goed rijdt.
Die snap ik niet helemaal ..
(ik hoo r er wel van maar weet het niet precies)
)