Trappen naar andere paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renate_

Trappen naar andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 16:15

Hoihoi,

Als ik met mijn pony ga buitenrijden samen met paarden van me vriendinnen kan hij opzich wel beugel aan beugel met elk paard maar als bijv. het andere paard hem aanraakt met zijn neus dan draait ie gelijk om en trapt hij niet 1x maar wel 5x wat kan ik hier tegen doen?

Irma_Maandag

Re: Trappen naar andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:18

Hem ongenadig op z'n flikker geven.... (En niet meer laten neuzen.)

Renate_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 16:19

Irma_Maandag schreef:
Hem ongenadig op z'n flikker geven.... (En niet meer laten neuzen.)

ze doen niet neuzen maar dat paard snuffelde aan hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:29

Het is een paard zijn natuur om zichzelf te beschermen tegen andere paarden, straffen heeft dus geen zin. Je moet het zien te voorkomen. Meld aan de mensen met wie je mee gaat dat je pony kan slaan, dat ze hun pony's niet bij de jouwe moeten laten ruiken want dat wilt hij niet.

Linedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:24

ik zou het zeggen tegen de mensen met wie je rijd en genoeg afstand houden, en als laatste in de rit blijven rijden, het is wel saai maar er kunnen dan minder snel gewonden vallen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:44

Ik zeg ook: aangeven en gewoon genoeg afstand houden. Mijn paard zou het ook zeer zeker niet op prijs stellen.

Maar geen enkele waarschuwingen vooraf? Als ze dichtbij komen, oren in de nek oid? Zou het wel raar vinden als hij gewoon super ontspannen loopt en dan ineens 5x trapt. (Of was ie juist slaperig en schrok?)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:47

Ik denk als je hem op het moment van trappen gaat straffen dat 'ie alleen maar harder gaat trappen.
Dus je kan beter voorkomen, iedereen van tevoren waarschuwen en goed afstand houden des noods achter andere aan rijden.

Sa_ndraaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:55

Kende jouw paard dat andere paard wel goed? Ik denk ook dat je het beter kunt voorkomen. Wel vind ik dat als hij trapt naar een ander paard dat je best mag laten merken dat je het hier niet mee eens bent en inderdaad best een tik mag geven. Maar dit hangt ook van de situatie af.

Renate_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 22:19

Sassol schreef:
Ik zeg ook: aangeven en gewoon genoeg afstand houden. Mijn paard zou het ook zeer zeker niet op prijs stellen.

Maar geen enkele waarschuwingen vooraf? Als ze dichtbij komen, oren in de nek oid? Zou het wel raar vinden als hij gewoon super ontspannen loopt en dan ineens 5x trapt. (Of was ie juist slaperig en schrok?)

um ja hij hield het paard goed in de gaten maar dreigt niet eerst maar slaat gelijk ;(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:07

Wanneer gebeurt dit gedrag eigenlijk. Is dat als je hem aan de hand hebt of onder het zadel. Mensen moeten inderdaad wel afstand houden en jij moet ook zorgen als jij weet dat je paard het niet prettig vindt dat paarden afstand houden.
Naast dat als dit echt gebeurt onder zadel of wanneer jij met je paard bezig bent vindt ik wel dat je dit mag corrigeren. Naast dat je paard een ander trapt kan jouw eigen paard jouw ook in gevaar brengen en dat wordt bij mij toch niet toegestaan. Bij mij wordt er niemand getrapt en gebeten.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:11

Mijn paard doet dit ook, echter zonder waarschuwing van staartzwiepen, oren in de nek o.i.d.
Wat ze in de wei doet vind ik prima, maar zodra ik erop zit zou het fijn zijn als ze gewoon haar benen thuis kan
houden, vorige keer was het een paard wat een mep kreeg, volgende keer is het misschien de ruiter die erop zit.

Ik lees dus even mee, ben erg benieuwd of het inderdaad af te leren is.

Webbie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:12

Altijd lastig, toch bepaalde mate van gedrag en rangorde waarvan k vind dat jij er niet tussen moet komen.

Hou er gewoon rekening mee en probeer aftand te houden