Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
First_Unique schreef:met de poetsbeurd ging hij al goed tekeer. Ik probeer dit meestal te sussen door gewoon rustig te blijven en te praten tegen mij.
First_Unique schreef:Hier corrigeer je eigenlijk niet, je vraagt of paard een commando uit wilt voeren. Dit doet paard dan, en gaat vervolgens weer verder.Toen ben ik even met hem gaan stappen over de weg.. onderweg veel moeten corrigeren. Dit doe ik door hem iedere keer als hij wil draven of aan mn teugel trekt hem op mn stem stil te laten staan. dat doet ie dan wel, maar ook maar seconde.
First_Unique schreef:Wederom hoort paard niks, douwt daarbij jou gewoon aan de kant en dan opeens word je wel boos? (Omdat je zegt dat je geduld op is, wat doe je dan?)Toen ik weer terug kwam op stal was hij zo druk dat het een gevaar werd om naast hem te staan op de poetsplaats. gewoon zo druk zijn dat hij mij spontaan omver loopt. hinniken, kappen met zn hoeven, dribbelen... met als gevolg als ik al 3 x goed weg ben gekomen, dat mijn gedld ook op is.
First_Unique schreef:Ik was na afloop zo verdrietig.. want waarom doet hij zo.. ik probeer zo lief en eerlijk tegen hem te zijn. maar aan het einde van de rit is het zo ver gekomen dat hij gewoon zo erg straf moet krijgen, want anders wordt het gewoon gevaarlijk voor mijzelf..
Citaat:Ik was na afloop zo verdrietig.. want waarom doet hij zo.. ik probeer zo lief en eerlijk tegen hem te zijn. maar aan het einde van de rit is het zo ver gekomen dat hij gewoon zo erg straf moet krijgen, want anders wordt het gewoon gevaarlijk voor mijzelf..