Een tinker, mok en scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hel1

Een tinker, mok en scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 13:28

Ik heb een groot harig paard staan welke last heeft van mok. Gezien haar sokken(tinker) is het heel moeilijk te zien hoe ernstig de mok is, daarom wil ik de nogal stugge sokken er deels afhalen om te bekijken hoe het erbij staat.

Er bestaan veel verschillende topics over opscheermachines, maar is een opscheermachine wel zwaar genoeg voor haar nogal stugge sokken? Daarnaast zoek ik een machinetje welke redelijk handzaam is, dus niet te groot.

Dus bij deze de vraag: Welke machine raden jullie aan? Wat is top en wat is flop?

kaatje77

Re: Een tinker, mok en scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:53

Ik scheer bij veel tinkers de sokken en ja, daar zitten vaak grote wonden onder.

Ik probeer altijd het grove met de scheermachine te doen, voor de plekken rond de wonden zweer ik bij de mozer MAX45 :j
Super apparaat, hij is nu bij zooplus in de aanbieding voor 119,= (heb er 3 jaar geleden 189 voor betaald.)

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:55

Ik zou het ook scheren, dan kan je de mok ook veel effectiever behandelen!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:57

je kan evt eerst de sokken wat je af wilt scheren zoveel mogenlijk afknippen, dan kom je er miss beter doorheen met een scheermachine.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:46

Na het scheren van de sokken kun je de mok veel makkelijker bahandelen. Ik heb een goede Wahl opscheermachine en een Liscop waarmee je met gemak sokken kunt scheren.