gezocht mijn oude maar eerste (New Forest) pony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boompje1985

gezocht mijn oude maar eerste (New Forest) pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 22:15

Hij is 7 a 8 jaar geleden achter mijn rug om gecastreerd en verkocht ;( en ben erg benieuwd of iemand hier misschien iets weet, heb geen foto's helaas.

het gaat om een New Forest ruin met stamboek papieren.
schofthoogte denk ik krap 1.47m toen was hij ong. 3 jaar en nog niet uitgegroeid (als veulen was ie zwaar overbouwd)
Ster merrie moeder was : monroe
vader:(goed gekeurde dacht ik) dek-hengst sylvester
Zijn eigen stamboek naam was: silmonroe ik noemde hem sil of silly boy.
Kleur was best wel wisselend van winter naar zomervacht, maar hij had een roodbruine kleur met witte haren, soms was hij een beetje valk kleur en had dan ook een aalstreep en donkere benen, een bles boven breder dan onder, en ook witte kroon randen en geloof half wit voetje,zwarte manen en staart. en hij had volgens mij nog een brand merk van het New forest stamboek (het boompje).
leeftijd zal nu rond de 10 misschien 11 jaar zijn, hij is verkocht zo'n 7 a 8 jaar geleden (kan langer zijn) vanuit een ijslander stoeterij/handel in dreumel gevestigd aan de dijk waar ze toen ook husky's hadden in een ren.
zijn karakter was uber-cool, maakte zich niet druk om niks niet ook niet toen hij hengst was, verkeers-mak en ingereden was ie al redelijk en stond op ijzers voor en achter en kon toen al een redelijke sprong maken. Hij is verkocht naar mensen in zeeland :is wat de stoeterij doorhad gegeven aan mijn pleegmoeder(die achter deze hele actie zat), aan een ietwat ouder vrouwtje met stallen aan huis die nog meer dieren heeft en de ambitie om te springen! nou kan dit een geruststel verhaal zijn natuurlijk je weet het niet.

zegt deze omschrijving jou iets? neem dan a.u.b. contact op met mij!

Akhal_Teke

Re: gezocht mijn oude maar eerste (New Forest) pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:16

Heb je geen foto?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 22:17

nee helaas heb de hele zolder overhoop gehaald maar niks gevonden....

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:38

Bericht plaatsen op het new forest forum?