Helaas heb ik hier ook ervaring mee, een hele tijd terug stond ik op een weide met m'n paard, ook mondeling afgesproken. Er werd continu vanalles verandert, tot het zelfs zover ging dat de verhuurder achter mijn rug het hooi ging terugleggen op de hooizolder (waar betaal je dan je huur voor?) en in de buurt rondfietste om te kijken wie z'n paarden al had binnenstaan... om ons daarna te melden dat onze paarden ook niet meer de weide op mochten. We hebben dit steeds geweigerd (we betaalden huurgeld voor de weide, niet voor een klein stalletje) maar toen kwamen we erachter dat hij ze achter onze rug steeds wel opsloot in stal. Mijn paard kreeg uiteindelijk doorligplekken hiervan en ik ben éénmaal énorm tegen de verhuurder uitgevlogen dat als het zo zou blijven duren, hij de DA-rekening mocht gaan betalen... dat hielp dan toch heel even.
Uiteindelijk zijn we daar na twee jaar helemaal moegetergd weggegaan. Mijn ervaring is dus, als je eenmaal zo'n 'zeurder' als verhuurder hebt, er altijd wel iets zal zijn... De onze zei ook altijd zo fijntjes: 'je kan altijd op een ander gaan'. Je hebt uiteindelijk geen poot om op te staan... Ik zou een goed gesprek proberen als je hier graag wilt blijven staan, uitleggen waarom je je paarden buiten wilt (omdat het gezonder is,...) Bij mij hielp het te zeggen dat DA, hoefsmid etc het ermee eens waren, in de ogen van de verhuurder wisten die er wel veel vanaf, dus 'dan zou het wel kloppen'. Wil je hier toch niet blijven, even alles slikken en zo snel mogelijk iets anders zoeken. Succes!