[PG] Aisha grote welsh cob, Spike appaloosa D pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

[PG] Aisha grote welsh cob, Spike appaloosa D pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 20:50

In 2004/2005 heb ik twee pony's verkocht. Ik heb ze uit het oog verloren en vraag me eigenlijk af wat er van ze is geworden. Ik had toen nog geen camera die digitale plaatjes maakte :o dus heb geen foto's die ik hier kan plaatsen...

1. Aisha, welsh cob merrie, stokmaat plm 1.50, zwart, twee witte achterbenen, kolletje. Erg lief en vriendelijk paardje. Toen ik haar verkocht was ze bijna 2 (ze was van juli 2002). Ik weet dat ze op 4-jarige leeftijd een veulentje heeft gehad van een Tinkerhengst. En dat ik haar had verkocht naar een mevrouw in Zeeland. Ze is daar ook betuigd en er is op haar gereden. Deze mensen hadden haar gekocht om in tweespan te zetten met hun andere zwarte welsh cob. Echter... ik ben al hun gegevens kwijtgeraakt. Ik heb contact gehad tot en met haar 1e veulen, daarna is er geen contact meer geweest...helaas.
Ze is dus betuigd, bereden met volledige welsh cob papieren. Weet afstamming niet meer uit mijn hoofd, als ik die weer weet, zal ik het hier in het topic plaatsen.

2. Spike, we noemden hem Navajo. Toen ik hem verkocht was hij een hengstje van net 1 jaar. Hij heeft een NRPS chip/paspoort, uitgegeven door de paardenmelkerij Hoekse Waard/Strijen (?). Hij was prachtig panterbont, mooi slank gebouwde pony, erg lief maar nog helemaal 'groen', kon nog niets. Is toen ook naar Zeeland gegaan, helaas kreeg ik op een gegeven moment geen contact meer met nieuwe eigenaar.
Ik ben gewoon heel benieuwd wat er van hem geworden is.

Ben benieuwd of iemand ze (her)kent :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 21:47

De vader van Aisha is de hengst Bronfoel Harri. Deze heeft een of twee jaar in Nederland gedekt. Ik heb Aisha gekocht bij de Highflown Stud, in Rhoon. Zij hadden Aisha teruggekocht van iemand die de moeder van Aisha weer bij hun had gekocht. De moeder van Aisha was volgens mij een donkerbruine Emmickhoven merrie. Aisha was van eind juli.
Ze was bij ons een hele vriendelijk lieve merrie. Kon ontzettend mooi lopen. Koel kikkertje.
http://www.welshcobs.info/pages/BronfoelHarri.htm

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 23:59

De vrouw aan wie ze verkocht is (Aisha) heette Jenny. Ze kwamen dus uit Zeeland, tegen de Belgische grens aan. Ze hadden nog een andere Welsh Cob zeiden ze toen. Later bleek dat ze veel meer paarden hadden, o.a. een Gelderse, en een aantal Tinkers, waaronder dus een dekhengst.
Het kan heel goed dat Aisha nog steeds bij ze staat. Er reed op een gegeven moment een 12-jarig meisje (die zal dan nu een jaar of 15 zijn) op Aisha en ze liep dus ook voor de wagen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 01:11

Ik hoop toch dat iemand ze (her)kent???