en nu zitten we zonder rijbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sweetdreams

en nu zitten we zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 18:11

Hallo,

Ik zit met een probleempje. Ik rij een jong paard bij een hobbyfokker. Gewoon voor mijn plezier en ik wil wel een niveau behalen.
Nu is de rijvereniging gesloopt en kunnen we daar niet meer rijden.
Hij wil wel naar een andere rijvereniging, maar dan moeten we elke keer 20min heen en 20min terug met de trailer. Dan rijden we wel in een hele mooie accomodatie. Je bent zo wel erg afhankelijk, van hem (wanneer hij kan), van de auto, trailer en paard(wat misschien een keer niet in de trailer wil).
Rondkijken bij mensen in de buurt die een bak thuis hebben heeft nog niet veel opgeleverd. Daarbij wordt dat ook erg prijzig aangezien de meeste mensen wel commercieel ingesteld zijn. Ik ga zelf geen 100 euro per maand betalen om 3x in de week ergens te rijden terwijl het niet mijn paard is.(het paard kan ooit verkocht worden, zijn vrouw gaat er als het goed gaat ook op rijden). Daarnaast betaal ik ook privélessen op eigen kosten
a 25 euro per keer. Ik vind het zo een erg duur grapje worden, ik vind het eigenlijk wel redelijk dat hij misschien wat meebetaalt, maar ik voel me erg bezwaard om dit te vragen. Wat denken jullie hiervan?
En wat denken jullie ervan om 3x per week met de trailer heen en weer te rijden naar die andere vereniging?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:52

Vervelend. Lijkt me een behoorlijke opgave om 3x per week naar een rijbak te rijden op 20 minuten afstand. Dan heb je minimaal al 40 minuten nodig om er te geraken. het poetsen vooral enzo dan ben je al zeker 1 uur kwijt. Dan nog een uurtje rijden. Kost die man toch al zo 2 uur per keer dat is best wel wat. Is er geen mogelijkheid om een gedeelte van de weide af te zetten en daar te rijden als het weer het toelaat?

Memuska

Re: en nu zitten we zonder rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:34

Poeh... Dat zou mij te ver weg zijn. Het is net zoals Tigra hierboven zegt: je bent zo een paar uur kwijt voor andermans paard. Is er niet de mogelijkheid om zelf een bak aan te leggen? Of iig een stukje weiland?