Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
oooolalaaaa schreef:Ympi schreef:Is ze al door een dierenarts nagekeken? Ze zou pijn kunnen hebben, bv. is haar andere been waardoor ze persé op dat been wil blijven steunen.
ja , ze doet dat al altijd , ze is wel nog maar 4 jaar , misschien heeft dat er iets mee te maken
Ik teM..
passieAppel schreef:Dit staat niet goedIk teM..
Ik zou haar dan een keer bijna omduwen, om te kijken of het dan wel -al dan niet met plezier- gaat.
Dan even controleren, ect. Als je dan iets ziet: dan weet je de reden.
Maar dikke kans dat ze (je zei zelf ookal dat ze pas 4 is) gewoon een 'trucje' heeft geleerd om dat been niet op te hoeven geven.
oooolalaaaa schreef:Leuk dat je dan juist op dat been gaat zitten voelen. Logischer is het dat je paard helemaal geen pijn heeft aan het been dat ze lekker laat staan, anders had ze dat been echt wel al opgetild hoor! Als ze dit uit een pijnlijk lichaam doet, dan is het logisch dat rechtsvoor belasten haar pijn zal doen. Als je linksvoor optilt komt het grote gewicht dat normaal op twee voorbenen rust, ineens op 1 been te staan. Als je dan al een beetje au hebt, dan is het grote au wanneer AL je gewicht daarop komt te staan. Ik zou dus zelf eerder naar rechtsvoor kijken.ik weet het maar wel hebben grondig overal op dat been gevoeld , hier en daar zachtjes geduwd om te zien hoe ze reageerde als ze misschien pijn had maar ze reageerde er totaal niet op .
Annetje schreef:oooolalaaaa schreef:Leuk dat je dan juist op dat been gaat zitten voelen. Logischer is het dat je paard helemaal geen pijn heeft aan het been dat ze lekker laat staan, anders had ze dat been echt wel al opgetild hoor! Als ze dit uit een pijnlijk lichaam doet, dan is het logisch dat rechtsvoor belasten haar pijn zal doen. Als je linksvoor optilt komt het grote gewicht dat normaal op twee voorbenen rust, ineens op 1 been te staan. Als je dan al een beetje au hebt, dan is het grote au wanneer AL je gewicht daarop komt te staan. Ik zou dus zelf eerder naar rechtsvoor kijken.ik weet het maar wel hebben grondig overal op dat been gevoeld , hier en daar zachtjes geduwd om te zien hoe ze reageerde als ze misschien pijn had maar ze reageerde er totaal niet op .
Is je paard kreupel? Staat ze veel op rust? Rent en speelt ze uit zichzelf in de wei? Is ze nog hetzelfde met rijden? Sinds wanneer geeft ze die voet niet meer? Wat zegt je smid daarvan? Wat heb je al geprobeerd toen het niet meer lukte?
jacqueline_Y schreef:Mijn paard deed dit ook met enkel zijn linkervoorbeen hij is ook 4 jaar. Ik heb toen met hem gewerkt om er een commando aan te hangen zodat als ik 'been' zeg en ik wijs naar bijv. zijn linkervoorbeen, hij zijn been optilt. Eerste keren met beloning en ben dit toen gaan afbouwen. Nu geeft hij zonder moeite zijn been. Heb geduld sommige paarden hebben het heel snel door bij andere duurt het allemaal wat langer.