Wie kan er nog niet gaan rijden door het weer ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Wie kan er nog niet gaan rijden door het weer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 20:00

Hay :wave:

Weer een hoop frustraties hier _-:(
Geen idee hoe het weer bij jullie in Nederland is, maar hier in België is er al enkele weken (harde !) wind, regen kan ik hebben, maar wind is hetgene wat ik echt haat ! :=

Ik moet nml altijd met de trailer op pad naar de manege, jammer genoeg geen piste ter beschikking aan huis, de manege is hier een klein kwartier vandaan. Maarja, als er rukwinden van 90 à 100 km/u zijn, is het niet zo verstandig om met de trailer de baan op te gaan..

Een tijdje geleden ben ik eens gaan rijden, op de heenweg kleine wind, niet ernstig, op de terugweg was het opeens súperhard aan het waaien, en je voelt de trailer echt gewoon bijna slingeren, toen zijn we heel voorzichtig en gecontroleerd veilig thuis geraakt, met de gedachte 'nooit meer met zo'n wind!'

Maarja, mijn paard moet toch zeker 3/4 x per week werken, voorlopig kom ik maar aan 1 of 2 x toe, of helemaal niet..
Zoals vandaag, in de namiddag was er zachte wind, dus ik dacht jeej kan ik eindelijk weer gaan rijden !
Ja natuurlijk..een uur voordat ik wil gaan vertrekken begint het weer énorm hard te waaien, harde wind en regen..
Kan ik mijn lesgeefster alwéér afbellen, en ik weet dat ze het niet fijn vind als je de dag zelf je les afbelt..(heeft ze liever een dag op voorhand), en het is al de 3de of 4de keer dat ik afbel vanwege het weer..en begin te merken dat ze het echt niet meer fijn vind :=

En natuurlijk vind ik het zelf ook echt heel vervelend en baal ik er ook van dat ik steeds 'op de laatste moment' mijn les moet afbellen, voel me er ook heel schuldig om, maar weer kan ik jammer genoeg niet voorspellen.
Dus ik heb vandaag tegen haar gezegd dat ik niet weet wanneer ik weer kan komen rijden, dat ik haar wel iets laat weten wanneer ik wel kan..

Stom ¨$ùµ@lgdgfjbirejdµùµµµ=^;; weer _-:(

Moest het even kwijt :o
Wie kan er nog niet met de trailer op de baan ?
Of wie gaat er nu juist wél nog met de trailer op de baan ?

Ik hoor het graag :j

Biskwie

Re: Wie kan er nog niet gaan rijden door het weer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:08

Veiligheid voor alles, zo simpel is dat. Dat moet je instructeur ook wel snappen.

Misschien kun je nog iets beter vooraf de weersvoorspellingen in de gaten houden. Die zijn tegenwoordig best nauwkeurig.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:27

Is er niet een mogelijkheid om je paard bij de binnenbak te stallen? Dan kan je gewoon de winter doorrijden en hoef je je paard niet elke keer op de trailer te zetten...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:36

Ik heb ook alleen bij stal een buitenbak die nu niet te rijden is.
Als dat zo is, ga ik altijd langs de weg rijden.
Dan rij ik zo'n rondje van een half uur/drie kwartier, kan ik nog hele stukken draven.

Maar echt trainen is dat natuurlijk niet.
Mijn lessen zijn ook al 2x afgezegd.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 20:41

@paafke: jammer genoeg is dat geen mogelijkheid, m'n ouders vinden het stalgeld nogal duur om elke maand te betalen en mijn paard is nogal gevoelig op verplaatsing van ene naar andere stal, ze heeft al eens een maand in de manege gestaan & was daar erg onrustig in de stal enzo, hier thuis is ze juist erg op haar gemak

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:12

Jaaa,ik ken die problemen!!

Ik heb net hetzelfde als jij:paard op een huurweide en 4 à 5 keer per week met de trailer naar de manege om te kunnen rijden.

En met dit kl*te weer is dat geen lachertje.
Nu ben ik dit najaar nog geen enkele keer thuis gebleven omwille van het weer.Zolang het enigzins mogelijk is ga ik toch wel rijden,desnoods tegen 40km per uur.En ik hou inderdaad het weerbericht goed in het oog:als ze één van de volgende dagen écht slecht geven,zorg ik dat ik zeker de dag tevoren gereden heb.

Maar ik vrees voor de dag dat er terug sneeuw valt...dan krijg je mij met geen geweld meer de baan op met de trailer,daar ben ik zo bang voor!Vorige winter dus 2 maanden sneeuwrust gehad,ik hoop dat dat dit jaar niet hoeft.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:15

Moet zeggen, die wind vind ik nog tot daar aan toe, maar ik kan lopend met het paard naar de vereniging.
(En ja, ondertussen al herhaaldelijk tot op mijn vel nat geregend en paard maar lekker regendek op :+ verschil moet er wezen.)
Vorig jaar wel 2 maand vast gezeten op stal, vanwege ijs/sneeuw, konden het erf niet af,
dus snap wel hoe vervelend het voor je is.
Maar veiligheid voor alles, als het zo stormt wil je echt niet met een trailer rijden.

dazzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:16

hier hetzelfde probleem, eindelijk sinds van t zomer goed op weg met mijn paardje. heb thuis geen bak dus moet ook 20 minuten verderop naar de binnenbak met de trailer. ga alleen met die storm echt de weg niet op met trailer en paard. en langs de weg gaat ook niet met mijn niet verkeersmakke paard :S mag van mij wel weer zomer worden...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:36

Ik kan gelukkig te voet gaan, maar met zo'n wind durf ik ook niet hoor! Ik moet amper 5 minuten door een bospaadje, maar daar zijn de afgelopen week al een stuk of 5 bomen omgewaaid. Nu heeft mijn paard een verkoudheid dus staat hij sowieso stil, maar anders zou ik allicht... tja... rondgaan en een half uur te voet gaan denk ik, om maar niet door het bos te moeten :+

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:38

*meld zich* Meneer staat sinds een paar weken bij iemand aan huis waar hij heerlijk kan buiten staan, alleen zonder binnenbak.. De bak is goed te doen, niet nat oid, maar de wind/regen :(

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:38

Hee!
Bij mij is het ook regen! gelukkig staan mijn paarden langs het huis .maar ik kan nu niet rijden met dit weer. en vind het ook super ieritant!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:46

Ik heb mijn paarden ook aan huis staan en ze lopen wel elke dag in het land maar de bak is nu wel heeel nat. Zou er wel in kunnen rijden maar al mn spullen worden dan ook gelijk zo vies. Dus heb voor vanavond de binnenbak maar weer gehuurd en dan gaan we met beide paarden. Is gelukkig maar 10 minuten met de trailer dus we zijn er zo. Mag van mij wel weer voorjaar worden, vind echt niks aan dit weer.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:02

Hier is de bak ook super nat.
Dus voor de zoveelste keer de laatste weken, langs de weg gereden. -O-

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:27

Wij hebben geen bak. Ik rijd meestal gewoon in de wei als het niet nat is. Maar ik doe wel gewoon Vrijheidsdressuur met de paarden! :D

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:30

ben boos op het weer heb al 3 weken niet meer gereden!!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:34

Ik heb mijn les van vandaag moeten afzeggen. Heb enkel een buitenbak en die lijkt meer op een zwemvijver nu...
Laatste keer dat ik dressuur gereden heb was maandag. Dagen erna had ik niet veel tijd, maar met die gietende regen zou het ook niet gelukt zijn.
Hopen dat het nu een beetje droog blijft en dan gaan we maar wandelen tot de bak terug berijdbaar is. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:37

Ik heb ook al 2 weken niet meer gelest.
Rij nog alleen maar buitenritjes, de bak is veel te nat.

iloveuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:05

Ik heb alleen maar een buitenbak. Als het alleen maar regent en niet te hard waait, rijden we met de trailer naar een manege in de buurt. Als het hard waait, dan zet ik mijn pony een extra dag stil. Dan maar niet rijden. Veilig heid boven alles.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:09

Ben ik dan de enige die gewoon kan rijden? :')
Zo goed als geen plassen gezien in de bak, tenzij het hier toch ook behoorlijk regent!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 02:00

Ik heb ook al een week niet kunnen rijden, en dat was geen fijne training doordat de bak al een zwembad was. En nu al helemaal... met die wind ga ik ook niet op verplaatsing, al was het bij ons vandaag erg rustig en zonnig tot 5 uur (Oost-Vlaanderen) Heb dus toch even gelongeerd.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:51

Vandaag weer eens een keertje gereden.Woensdag nog les gehad.donderdag voorspelden ze zware storm dus ben ik niet op pad gegaan(uiteindelijk is het wel goed gebleven tot 24u,dus ik had evengoed wel kunnen gaan rijden |o ).Vrijdag veel regen en sneeuw,dus ook maar thuis gebleven en gisteren moeten werken tot 24u.
Probleem is dat de mijne momenteel zo fris is,dat als ze 1 dag niet gewerkt heeft ik er niet veilig op kan zonder eerst te longeren.Langs de weg is ook geen optie:is wel verkeersmak maar toch niet zo braaf op wandeling,en dan in het donker de baan op is vragen om problemen!

Vandaag dus eerst gelongeerd in een zwembad:longeerpaddock op de manege stond gewoon blank.Buitenste hoefslag(waar het zand beetje omhoog gelopen was) was vrij droog,maar ik stond in het midden wel 20cm in het water,lang leve de rubberen laarzen :D .
Nadien gereden maar zelfs na een half uur galoperen was ze nog vrij fris.

Wat hou ik toch van de winter... :n :n !