mijn pony stalkt andere paarden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

desi_urly

mijn pony stalkt andere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 19:37

hallo , ik ga binnenkort naar een andere stal ( zondag ) , waar dus meerdere paarden in 1 bak rijden , maar ik rij nooit met andere paarden in de bak , en de vorige eigenaresse ookniet dus is ze het totaal niet gewend , dus als er nog iemand in de bak rijd wil ze er het liefst de heletijd achteraan lopen , weet ookniet waarom en heb maar 1x met een ander paardje in een bak gereden , nou ze ging dus alleenmaar die pony achterna ik kon sturen en doen wat ik wou maar niks hielp , en tenslotte ging ze nog steigeren ook omdat ze dr zin niet kreeg , en ze is echt zoooo sterk ( ze is een fjord ) , ik rij dr wel met martingaal omdat ze nog wellns wilt schrikken en erdan vandoor wil gaan en dr hoofd omhoog wil gooien en dan krijg je dr dus nietmeer terug haha , maar nu is dus mijn vraaag hoe zou ik dr moeten wegsturen zonder dat ze gaat protesteren en de heletijd steigert , zie het al helemaal voor me dat ik daar alleen in de bak rij en er nogiemand in komt rijden en dat ik dan met een alleenmaar steigerend paard zit , denken die mensen vast ook ; wat is dat nouweer voor debiel haha. , met zweepje rijden is ook geen optie want daar is ze bang voor dus gaat ze alleenmaar rennen rennen en nog ns rennen , ik ga wss ook les nemen op die stal maar moet ook gewoon kunnen rijden met een ander paard zonder dat ze m achternawil zitten , ik hoop dat jullie met goede ideeen aankomen hihi
groetjes desi <3 urly

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:58

Gebruik je er ook een zweepje bij, want zoals ik het lees, neemt ze dus gewoon een loopje met je.
Daarbij is het misschien verstandig om samen met iemand anders te gaan lessen? Zij weten meestal wel goed wat je in die situatie moet doen, misschien heb je een vriendin of iets dergelijks die daar ook paard of pony heeft staan, waarmee je kan lessen.
Maar ik denk dat het vooral een "de baas zijn" kwestie is... :o

Horse4life10

Re: mijn pony stalkt andere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:57

mischien gaat je pony andere paarden achterna omdat zij niet zoveel met andere paarden omgaat veder ik weet niet of ze een stalmaatje heeft of vaak bij andere paarden is maar mischien zou anders meer contact met andere paarden helpen samen met vrienden rijden

desi_urly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 17:18

ze staat nu op stal met 2 andere paardjes , maar gaat zondag naar een stal met 85 paarden en daar staan ze elkedag samen in een grote paddock :D

Horse4life10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:41

mischien moet je een evaren instructeur vragen

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:58

hoe is ze aan de hand? ga anders eerst aan de hand de bak in met een ander, maar ik vind eigenlijk dat je wel je leiderschap mag terug claimen! dus is misschien grondwerk om mee te beginnen wel iets voor jullie? als je dat onder de knie hebt dan ga je grond werk doen met andere paarden in de buurt zodat ook in die situatie jij de controle hebt jij aan aangeeft wat van je paardje verlangt word.