Op pad met trailer met deze wind?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dirkus

Op pad met trailer met deze wind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 09:22

Morgenochtend moet ik met mijn paard naar de dierenarts. Ik vraag me af of ik met de trailer op pad kan, als het morgen nog net zo hard waait als nu. Ik woon in het westen, ik moet van Voorschoten naar Bodegraven. Ik rij met een tweepaards-vrachtwagen van Annemone, dus niet met een losse trailer achter de auto.

Ik heb vaker met deze vrachtwagen gereden maar nog nooit met zulke harde wind. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Is het verantwoord om met een tweepaards-vrachtwagen ( met één paard erin) op pad te gaan als het zo hard waait als vandaag?

Ik kan mijn afspraak eventueel wel een week uitstellen...maar ja, wie weet wat het dan voor weer is. Misschien ligt er dan wel een meter sneeuw die pas in februari weer weg is.

Caira

Re: Op pad met trailer met deze wind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:26

Als het net zo hard waait als vandaag zou ik het absoluut niet doen. Het stormt hier enorm. Je ligt zo om.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:32

Mijn vriendin die is op t moment ook naar bodegraven..
Ik vind het er vanaf hangen of t ernstig is of niet. Ik zelf zou het niet doen, alleen als t niet anders kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:33

Als het niet echt nodig is zou ik de rit even uitstellen. Ik rijd met 1,5 paardtrailer nog wel met windkracht 6/7, maar daarboven zeker niet. Het is op dit soort dagen erg lastig omdat er nogal stevige windvlagen zijn. Ik geloof niet dat je zomaar omver waait, maar waarom zou je het risico nemen als het niet echt nodig is?

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:34

Ik zou het niet doen, mijn vader heeft vorige week in de file gestaan omdat er een trailer omgeklapt was, ik zou het risico dus niet nemen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:41

Ik denk niet dat je met een vrachtwagen zo snel om ligt hoor! Dan moet je het wel heeeel gek maken..
Gewoon houden aan de snelheid en bedacht zijn op vlagen die achter vrachtwagens vandaan komen of op bruggen oid..
Weg gaan met de trailer met deze wind is een heel ander verhaal! Dat zou ik dus niet doen..

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:44

Zou persoonlijk het risico niet durven nemen :n

Tenzij het echt een spoedgeval is....

En als je de vooruit voorspelling ziet sneeuwt het volgende week nog echt niet :D

Caro18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:45

Met de vrachtwagen kan wel. Nu rijden er ook wel vrachtwagens op de weg met deze wind.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:45

maar een grote daf is niet te vergelijken met een klein paardenvrachtwagentje!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:55

Als het goed is waait het morgen niet meer zo ;)

dirkus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 12:23

Bedankt voor de reacties. De voorspelling is dat het morgen wat minder waait maar nog steeds wel hard.

En inderdaad, ik ga er van uit dat een tweepaardsvrachtwagentje wel iets stabieler is dan een "losse" trailer achter de auto.
Maar weer minder stabiel dan een "echte" vrachtwagen.

Heeft iemand specifiek ervaring met een tweepaardsvrachtwagen in dit weer?