ik zit met een grote vraagtekens iedere keer als tijdens het rijden mijn paard zn hoofd schudt van boven naar beneden..
het is een 3,5 jarige en we zijn 3maanden bezig met inrijden, dit gaat super! maar sinds kort is hij begonnen met het schudden van zn hoofd.. tandarts is al geweest, alles is mooi bijgeveild. Helaas heeft dit niet zo veel geholpen, wel is hij natuurlijk nog hard aant wisselen.
het is voornamelijk nadat ik al een poosje aant rijden ben en met buitenrijden is het 10x extremer dan wanneer ik in de bak rij (het maakt trouwens niet uit of ik met losse teugel rij of contact hou). Hij heeft er geen last van alstie op stal/buiten staat. Heeft iemand misschien tips? of herkent iemand deze situatie? dan hoor ik het graag! vragen staat vrij, alvast bedankt!
Dan zal ie het wel moe beginnen te worden en is het tijd om te stoppen met rijden...
..
, week erop weer langzaam het longeren oppakken en dan de week daarop weer rustig opstappen en de tijd van de training weer heeel langzaam opbouwen.. Lukt dit niet, tjaaaa dan laat ik hem volledig onderzoeken door zadelmaker, veearts, ostheopaat, noem het maar op
..