Ik heb ongeveer een maand geleden een veulen aangekocht. Ik heb dit veulen gekocht zonder chip, papieren, ... ( wat in principe niet meer mag de dag van vandaag) De verkoper garandeerde me 200% dat ik het dekbewijs opnieuw zou kunnen aanvragen. Mits enkele mailtjes met de fokkerij ben ik zojuist teweten gekomen dat het veulen wat ik heb gekocht niet van de hengst kan zijn. Ik heb een ondertekend contract waarin staat dat het van die hengst zou zijn, ik heb camera bewijzen, ... Nu is m'n vraag wat kan ik ondernemen? Dit is toch fraude?
Ik vrees dat dit enkel geld zal kosten, en niets gaat opleveren. De fokkerij zegt dat deze hengst nog enkel privé dekt, en enkel hun eigen merries.
Gem
Geplaatst: 12-12-11 00:04
VVDD ----> TAO
Tigra_
Geplaatst: 12-12-11 01:01
Wat vervelend zeg. En erg lastig heb je de verkoper als een mail gestuurd of gebeld? Het is beetje dubbel natuurlijk. Maar wat wil jij? Wil je het veulen terug brengen of wil je een deel van je geld terug? Ik heb er verder geen verstand van maar ik volg even vindt het wel interessant.
Ik heb opnieuw contact opgenomen met de verkoper. En hij zegt nog steeds dat dat z'n vader zou zijn. Hij zegt immers dat enkel hij toegang heeft tot die hengst aangezien hij enkel nog privé dekt. Hij ging proberen het papier te bekomen, mits ik zou bijbetalen. Inderdaad, Ik zou graag een deeltje van m'n geld terugwillen. Aangezien ik een veulen heb gekocht wat niets kent, niet gechipt was ,... Nu maar hopen dat hij effectief dat dekbewijs kan bekomen, en me niet aan het lijntje houdt :s
Jol1
Geplaatst: 12-12-11 15:44
Dat het veulen niets kan en niet gechipt is, dat wist je toch al toen je hem kocht? Wel vreemd dat je daar nu pas problemen mee hebt. Voor wat betreft de afstamming kun je een dna test aanvragen. Als blijkt dat die hengst niet de vader is, dan kun je de koop ongedaan laten maken, want dan ben je gewoon bedrogen door de verkoper.