Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Magrathea schreef:NiFallor: Ik zou juist denken dat als ze op vreemd terrein is ze graag weer naar een plekje toe wil dt naar haar ruikt (namelijk de trailer). Beetje rare vergelijking misschien, maar als ik mijn kat in zijn mandje doe om naar de DA te gaan wil hij er niet in, maar bij de DA gaat hij er vanzelf in als ik het mandje open klaarzet.
. Maar wil 'm wel even doortrekken: als jij je kat buiten, op vreemd terrein, aan een touwtje hebt lopen en dan zijn hokje neerzet, denk je dat ie dan wel het hokje in wil? Nee, die wil gewoon weg en zelf een plekje zoeken. Mijn kat loopt thuis net zo makkelijk zijn hokje in als bij de DA. Gewoon een kwestie van tijd in steken met respect voor het dier, net als bij het laden van dit paard. NiFallor schreef:De belangrijkste tip: als je weet dat je je paard nog nauwelijks in de trailer krijgt en het je thuis dus al met veel moeite gelukt is ...... %*)^&...... wees dan niet zo stronteigenwijs om naar vreemd terrein te gaan (met alle risico's die je paard daar bij het laden weer loopt).
NiFallor schreef:De belangrijkste tip: als je weet dat je je paard nog nauwelijks in de trailer krijgt en het je thuis dus al met veel moeite gelukt is ...... %*)^&...... wees dan niet zo stronteigenwijs om naar vreemd terrein te gaan (met alle risico's die je paard daar bij het laden weer loopt). Sorry voor de botte reactie, maar ik heb hier echt geen andere woorden voor.![]()
Ga je verdiepen in het laden en ga oefenen (thuis!), zoals hierboven al genoemd kun je om te beginnen het e-book van eddy modde doorlezen. Of vraag er direct een professional bij. Maar ga absoluut niet meer op weg voordat het thuis gewoon goed gaat (zònder allerlei poespas eromheen, dwangmiddelen etc).