Herkenbaar? Paard met 2 uitersten qua gedrag. (kwpn)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Herkenbaar? Paard met 2 uitersten qua gedrag. (kwpn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 01:27

Het is niet echt een probleem, meer een nieuwschierigheidje of het herkenbaar is voor mensen.

Ik heb een kwpner, een Samber (misschien hoort dit bij de sambers?). Nu is hij, als ik iets van 3x per week het bos in ga, het beste bospaard dat er bestaat, zou je zo tussen de politiepaarden kunnen stoppen.
Maar ga ik een week niet het bos in, helemaal erg nu het 3 weken is, moet ik op vele momenten even goed vasthouden zeg maar :+
Het is geen probleem omdat ik hem ken, en ik weet dat het ook na 2 keer weer weg is (en ik ben het gewend).

Ik herken het niet in andere paarden (ook van die 'bloed'types). Dan is het of stout, of braaf, of er tussenin. Maar niet alles in 1 paard :D (nooit saai dat wel).

setteke

Re: Herkenbaar? Paard met 2 uitersten qua gedrag. (kwpn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 01:32

Hij vindt buitenritten dus blijkbaar leuk :D .
Zover ik weet hebben alle paarden wel eens buien, afhankelijk van temperatuur of wind bijvoorbeeld.

SheridaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 01:33

Denk niet dat het echt iets van Samber is.
Mijn paard is ook braaf als hij regelmatig (1x per week) naar het bos mag. Als ik een paar weken oversla wordt hij ook lastig en gaat hij rare sprongen maken.

Inderdaad niet saai!! :-)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 01:35

Ik ga mee met ShiradaD, als ik 3x in de week naar het bos ga, is het geen probleem, ga ik 2-3 weken niet meer, dan is het weer spannend. En dan heb ik er toch wel een met wat meer bloed.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 01:37

Ja hij vind het bos geweldig! Oren er op en gaan met die banaan, liefst lang teugeltje en lekker voorwaarts draven.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 01:42

mijn paardje (arabisch volbloed) is een angsthaas als het gaat om eigenlijk alles... bloembak in de hoek van de bak: hele dressuurproef naar de filistijnen, bokken naar de bloemen, er vandoor schieten.. kliko langs onze bak staat 5 meter verder naar links dan normaal: totale chaos. een paard dat over de weg rijd terwijl wij 100 meter verderop in de bak rijden: stresslevel 100%. En zo kan ik wel even doorgaan..

maar jonge hengsten die in de bak geshowed worden met klapperende zwepen en trommelende mensen, hij verroert geen spier. Buiten over een boomstam, greppeltje, of in de bak een hindernis van 1.20 doet ie ook zonder aarzelen :roll: terwijl als een hindernis tussen het springen door veranderd word (enkele sprong naar een dubbel, een hek er onder) dan springt ie hem dus niet, en kijkt hij naar de sprong alsof hij water ziet branden :')
Soms is iets ook niet eng op de ene dag, en de volgende dag kan hij zich er ontzettend druk om maken. Op onze standaard buitenrit-route is ergens een energiekastje. De ene keer negeert ie het, loopt er gewoon langs, de andere keer begint hij te snurken en dribbelen en neemt hij een sprint zodra we dichtbij komen... niet te peilen die knol :+

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 01:51

o ja herkenbaar, het energie kastje!!

tavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:05

mijn paard kwpn is een super lieve sul op stal. als je erop gaat zitten word hij super heet, stap ik eraf is ie weer lekker lui ;)

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:10

Haha, dat van Samber herken ik wel. Ken er een aantal en zijn allemaal zo.
Zelf heb ik nog een Samber kleindochter en ook zij laat dit zien.
Zij heeft ook wat veel paarden niet hebben, een echt humeur!! :P
Erg leuk.