Instructiekamp gezocht, iemand tips of ideeën?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faya__

Instructiekamp gezocht, iemand tips of ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 22:26

:wave:

Ik ben voor de zomer van 2012 opzoek naar een leuk kamp. Ik heb een aantal dingen bedacht, waarvan het toch wel erg handig is als het daaraan voldoet. Ik ben dan 16 jaar (bijna 17) dus ik zou liever niet tussen de hele kleine kinderen terecht komen. Verder:
* liefst eigen paard meenemen
* wel leerzaam
* zowel dressuur, cross als springen

Heeft iemand tips of ideeën?
Opzich sta ik ook open voor een complete trektocht, dus van plek naar plek met je paard, dat lijkt me ook erg leuk. Maar alleen elke dag rondjes rijden in de buurt van een manege in het bos lijkt me dan weer niet zo leuk.
:evaw:

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 08:43

Wij zijn dit jaar drie keer op deze locatie geweest, schitterende omgeving en zeer veel uitrijmogelijkheden alle kanten op. Verder niet echt iets georganiseerd omdat wij echt lange ritten gemaakt hebben. Maar volop te doen en te beleven. Niet alleen op vakantie maar de gezelligheid van elkaar. Er zijn veel ruiterroutes uitgestippeld en ook onderling te combineren. Heel erg leuk vooral ook dat je elke dag met andere mensen kunt rijden. Ideaal. Ga gerust alleen (of met iemand anders / groepje) mee). Afgelopen keer (herstvakantie) zelf uitstapjes gemaakt naar oa een opfokbedrijf en een paardenmelkerij. Echt een aanrader.

Paardenvakantie 2012

Voor komend jaar ben ik bezit met het organiseren van twee weken vakantie. Ik probeer een groep ruiters vanuit het gehele land bijeen te krijgen.
Lijkt het je leuk om alleen of met een groepje stalgenoten aan te sluiten

Waneer: van 2 t/m 6 juli 2012 // of van // 6 t/m 10 augustus 2012
Waar: naar het Drent-Friese Wold. De locatie is schoon, netjes en er zijn goede bedden. Slaapkamers 2/4/6 persoons.

De omgeving bestaat hoofdzakelijk uit ruiterpaden waardoor minder verkeersmakke paarden mee kunnen. Met het rijden zullen de groepen onderling afgestemd worden, wellicht zal er een splitsing komen naar de gewenste rij afstand, richting en tempo.

Kosten voor de midweek bedragen 250,00 euro pp, dit bedrag is voor overnachtingen, maaltijden, toeristenbelasting, en voor je paard stalling en weidegang (bix zelf meenemen). Het is het ook mogelijk om korter mee te gaan.
Let wel: iedereen neemt deel aan deze midweek voor eigen risico en verantwoording.
Het is zeker geen vaststaand programma, buiten de momenten van het eten is iedereen vrij te doen wat hij of zij wilt. Daarom ook goed mogelijk om met een groep(je) aan te sluiten. Tenslotte hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Voor nadere informatie en aanmelding: erberveld@planet.nl

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 09:10

Instructie week ermelo, zie knhs site, voldoet overal aan mbt leeftid weet ik niet zeker maar geloof dat je in paardenweek mee mag rijden (16+ dacht ik, maar ook mnesen van 40 zijn er dan ;))
Edit: neem dan wel allround week en snel bealisseen als inschrijving is geopend (begin januari) zitten ze erg snel vol!

coke

Re: Instructiekamp gezocht, iemand tips of ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 09:33

Instructie week ermelo is echt leerzaam en gezellig. Mijn dochter is er al 3 keer geweest en gaat volgend jaar voor de 4x. en zeker snel inschrijven. Je kan ook kiezen voor allround paarden t/m 20 jaar.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 09:44

Instructieweek in Emmeloord raad ik je aan! Daar rijd je 2x per dag. Sowieso een aantal keer dressuurles en een aantal keer springles. 2x buitenrit, stukje bos door dan de piano een aantal keer springen en door het water en over de renbaan. Ook krijg je een keer zitles en voltige hebben we een keer gedaan. Alleen is dat allemaal niet verplicht. Verder is er s'avonds nog iets gezamelijks, maar daarna en tussendoor tijd genoeg! Het is echt super gezellig! Ben nu een aantal jaar geweest en ga komend jaar weer!

Als avondprogramma was het afgelopen jaar 1 avond meerkamp. Hihi allemaal spelletjes doen om eenhechte groep te vormen. Was echt gezellig. 1 avond zijn we naar de kliniek in Emmeloord gegaan en hebben we een rondleiding gehad en een presentatie over EHBO. Erg leerzaam. En de laatste avond hebben we geBBQt.

Verder zijn er wel een aantal kleintjes. Maar daar heb je totaal geen last van. Ieder zoekt een beetje zijn eigen weg en gaat zijn eigen gang.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 09:56

Als een trektocht je wat lijkt kan ik je aanraden om er zelf 1 uit te zetten.
Ik doe dat momenteel ook met meerdaagse tochten die ik wil uitbreiden naar echte trektochten.
Op die manier kun je hem helemaal naar eigen wens aanpassen.
Je kunt de dagafstanden rijden die je wilt, in het tempo wat je zelf wilt enz.
Je kunt zelf bepalen hoe je gaat overnachten.

En ik kan je zeggen dat die voorpret zeker zo leuk is als het rijden zelf, als het al niet leuker is ;)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 10:49

Bedankt voor jullie reacties!

Ermelo ben ik afgelopen jaar geweest, heb het erg leuk gehad, erg veel geleerd, was gewoon een super week! Ik was toen allround tot en met 20 jaar paarden. Helaas vallen de data en vakanties dit jaar zo, dat ik niet kan gaan, vind het ook erg jammer.

Over emmeloord, die zitten wel ver weg en vond ze nog best prijzig wat dat betreft.

Over de trektochten, ik ga liever mee op een georganiseerde.
Dat in Drenthe klinkt wel heel leuk, maar slaap je dan elke avond op dezelfde plek?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:27

www.sintels.nl

vanaf 12 jaar, dressuur-, spring-, cross- en menlessen. En natuurlijk lekker buitenrijden. Groepen worden ingedeeld naar leeftijd.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:22

Sintels idd,
ik ben er zomer2011 geweest en het was echt super!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:06

Silence schreef:
Als een trektocht je wat lijkt kan ik je aanraden om er zelf 1 uit te zetten.
Ik doe dat momenteel ook met meerdaagse tochten die ik wil uitbreiden naar echte trektochten.
Op die manier kun je hem helemaal naar eigen wens aanpassen.
Je kunt de dagafstanden rijden die je wilt, in het tempo wat je zelf wilt enz.
Je kunt zelf bepalen hoe je gaat overnachten.

En ik kan je zeggen dat die voorpret zeker zo leuk is als het rijden zelf, als het al niet leuker is ;)

Ga je ook mee op wintertrektocht naar het NVVR-rij- en menweekend?

Fidolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:12

Het ligt er ook een beetje aan, wil je persé naar een kamp met alleen eigen paarden? Of mag het ook een random goed ponykamp zijn waar je je paard mee naar toe kan nemen?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 11:27

Sintels, is me echt iets te ver weg, en nog best prijzig ook, als je je eigen paard mee wilt.
@fidolein: Nee mag eventueel ook een goede (!!) instructieweek zijn, wil er wel heel graag wat leren.

Ik ben waarschijnlijk inmiddels voorzien, wacht nog heel even de folder af.

Chevyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:44

Ermelo zit nu al vol... -___-

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:48

Chevyy schreef:

ze heeft ook al gezegd dat die data niet voor haar uitkomen, dus dat ze daar sowieso niet heen kan ...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:48

Duinmanege van Poelenburgh, hoewel daar geen cross bij zit, wel buiternrit+strandrit, eigen paard kost dacht ik) niks extra.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 10:37

Chevyy schreef:

Dat zat er inderdaad dik in. Maar ik kon toch al niet, scheelt weer.
Ja een strandrit doen we maar niet, wil ik levend weer thuis komen met Faya :+
Maar ik ben waarschijnlijk voorzien!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:38

Hihi ik zeg dat ook altijd op strandritten! Wil nog wel levend met paard en al thuis komen. Maar mooi dat je wrss voorzien bent!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:47

Haha anders kan je denk ik wel een paard lenen als je dat aangeeft :P

Mooi dat je bent voorzien :)

Kyky127

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 02:12

Instructsie week in ermelo, erg leerzaam.

Maar volgens mij moest je je al hebben
Opgegeven daarvoor.

Gr.

Kyky127

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 02:14

Ow srry lees net de berichten en zie
Dat ermelo helemaal vol zit.

Hopelijk vind je nog een leuk kamp.

Gr

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 14:08

Ja Ermelo zit vol, dat weet ik.
Ik ben vorig jaar geweest maar helaas vallen de data buiten mijn vakantie (paarden)

Kyky127

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:36

Oke jmmr:(