paard staat echt niet stil

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

paard staat echt niet stil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 21:55

Hee

paard heeft altijd moeilijk gedaan in de trailer, stampen, hangen enzo.
Nu ging het ongeveer een jaar goed, hij wiebelde wel wat maar het viel we mee, stond die 4 á 5keer per maand in de trailer.
maar nu staat hij meestal 2keer per week in de trailer(ponyclub + wedstrijd) en hij begint steeds onrustiger te worden.
we zijn de straat nog niet uit of hij staat al te stampen, soms gooit hij die stang achter er ook uit(die wel goed erin zit..)
Op tip van de oude eigenaar hem voor los laten staan, maar dat helpt een klein beetje..

Iemand tips? (:

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:57

pas je rijstijl aan, hoogstwaarschijnlijk denken jullie wel dat je echt rustig genoeg rijdt maar paard voelt dat duidelijk anders aan. Ze gaan niet voor de grap op en neer hopsen namelijk. Dus nog veel langzamer over rotondes, en nog veel eerder remmen dan je denkt en dan zachtjes afremmen. Paard moet zich veilig voelen en moet de kans krijgen zijn balans te behouden.

Angela

Re: paard staat echt niet stil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:02

Ik ga met mindfields mee. Ga echt rijden alsof je een volle hete kop koffie vast hebt, en vooral niet wilt dat die koffie op je broek komt. Wellicht nog veel trager als bij een paard zonder problemen. Het paard moet eerst weer vertrouwen krijgen in de trailerrit.

Verder zorgen voor voldoende eten in de trailer, dat geeft afleiding.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 22:12

Voldoende eten heeft ie zowiezo.
Rustiger rijden heb ik al eens voorgesteld aan pap, maar volgens hem ligt het daar niet aan(hij is niet eigenwijs hoor. :+) hij gaat zeker hard over de drempels, waarna paard ook weer flink begint de kloten..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:14

Nou simpel dus. Dan je vader niet meer laten rijden, want over een poosje wil je paard de trailer helemaal niet eens meer in.

verriemerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:30

Een hele goeie tip: Ga als chauffeur maar eens zelf in de trailer staan, laat iemand anders rijden zoals jij rijd.
Je mag je niet vasthouden met je handen en niet ergens tegenaan steunen. Meestal krijgt de chauffeur een heel andere kijk op zijn rijstijl, niet dat daar echt iets mis mee is maar wel met een trailer met paard erop achter de auto.

Succes

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 22:49

mindfields, ja makkelijker gezegt dan gedaan :P

verriemerrie hahaha dat is wel een goede ja, dat ga ik doen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:52

Ja, maar een paard wat niet meer wil laden is pas echt ingewikkeld straks....zou toch maar eens heel goed met je vader gaan praten want je creeert een heel bang paard en ik geef het dier groot gelijk als hij straks er niet meer in wil. beseft je vader wel hoe het voor een paard is in de trailer?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:01

Ik ga met mindfields en verriemerrie mee.
Laat je vader eerst maar eens voelen hoe het is, en dan kijken of hij nog wat te zeggen heeft, want als je een bang paard hebt ben je verder van huis en moet je weer een professioneel iemand erbij halen.

Ik heb trouwens ook een paard die kan gaan stommelen in de trailer en met z'n hoofd gooit en dan vanalles sloopt, ik laat hem los staan. Alleen een halstertje om, niks aan de hand!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:02

casperzazoe schreef:
Rustiger rijden heb ik al eens voorgesteld aan pap, maar volgens hem ligt het daar niet aan(hij is niet eigenwijs hoor. :+) hij gaat zeker hard over de drempels, waarna paard ook weer flink begint de kloten..

Hier heb je dan ook al het probleem. Zou een andere chauffeur opzoeken.

elisaalovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:53

friesiszwart schreef:
casperzazoe schreef:

Hier heb je dan ook al het probleem. Zou een andere chauffeur opzoeken.

Had ik eerst ook, chauffeur reed gewoon echt hard en dacht gewoon, komt wel goed.
Maar ik merkte het wel aan de pony. Ben opzoek gegaan na iemand die rustiger reed.
Nu gaaat het zo veel beter! :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 21:38

Aieshja ja we hebben m nou 2x los laten staan, hij staat daaroor al iets beter stil.

een andere chauffeur.. bekant 2x perweek. nou, wens me maar succes :+