Wat vinden jullie van petrie (coventry) laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

urbanmove

Wat vinden jullie van petrie (coventry) laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 16:18

Hoi,

Zelf heb ik de petrie coventry gekocht voor €350,- excl. €70 vermaakkosten
Ik ben er totaal niet tevreden over!
De shop waar ik ze heb gekocht heeft ze al 2 keer voor mij opgestuurd naar petrie, steeds is er iets mis.
Ze gaan erg snel kapot en dan eigelijk de hele laars, zolen, veters, ritsen enz.
Nu is sinds een half jaar het probleem dat ze erg afzakken. Ik heb petrie hier zelf over gemaild en die zeggen gewoon:
Dat is het risico wanneer je kiest voor een zachte laars
Vervolgens heeft de shop contract opgenomen met Petrie om aan te geven dat er echt iets aan gedaan dient te worden.
Petrie reageerde hier als volgt op:
We willen jullie als shop helpen, maar alleen voor jullie en niet voor de klant
De shop is van mening dat ik nieuwe laarzen moet krijgen, omdat deze gewoon echt niet deugen.
Petrie wil ze alleen nogmaals vernouwen en verhogen.

Om jullie even in indicatie te geven van de staat van mijn laarzen:
Dit zijn de laarzen:
Afbeelding

Zo zitten ze bij mij:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de laarzen in april (nu ander half jaar geleden) gekocht toen waren ze net uit.
Volgens de shop heb ik een versie die nu hermaakt is omdat ze te veel klachten kwamen.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 07-01-12 12:06, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Waarschwuing verwijderd, niet toegestaan.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:26

Lekker belangerijk of Petrie de laarzen voor jou of voor de shop wil vervangen, als ze ze maar vervangen. Ik neem aan dat jij niet direct contact hebt met Petrie, maar dat de winkel dit ook voor je afhandeld. Jeetje, dat is wel heel slap leer. Hier moet sprake zijn van een productiefout, of ze zijn heel slecht aangemeten en dan zou je de winkel waar je ze gekocht hebt moeten aankijken.

biewie

Re: Wat vinden jullie van petrie (coventry) laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:33

Ik heb ze 2 jaar geleden aangeschaft en heb er geen problemen mee. Na 2 maanden schoot wel de rits er aan de onderkant uit maar dat is door de fabriek verholpen. Dat was dus gewoon pech.

Verder vind ik het prima laarzen, lekker veel bewegingsvrijheid, maar als je kiest voor springlaarzen dan kunnen ze inderdaad wel meer inzakken. Zijn ze misschien iets te wijd aangemeten? Dat er teveel ruimte is waardoor het inzakt? Bij mij zitten ze vrij strak om mijn been en kunnen ze dus niet naar beneden schuiven.

Maar op zich wel heel vervelend voor je, want ze zijn al duur genoeg! Misschien kun je overwegen om ze iets in te laten nemen als daar ruimte voor is?

M_eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:36

het belangrijkste is idd dat je gewoon nieuwe laarzen krijgt want dit is ook niet meer normaal

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:40

jeetje dat is echt niet normaal hoor! Ik zou nieuwe laarzen eisen. Dit mag een laars nooit laten zien! Veel succes, ze kosten idd genoeg!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:49

Jeminee, zitten ze dan ook niet heel erg los om je kuit?
Ook niet toen je ze kocht?
Ik heb er meerdere mensen mee zien rijden en dat zag er echt niet zo uit zoals bij jouw op de foto!

Ik hoop dat het snel opgelost wordt! Succes!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:54

Het lijkt net of ze voor jou veel te ruim zijn aangemeten, want ik ken een aantal mensen met Petrie Coventry's en die blijven véél mooier! Ik snap dat je hier van baalt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:24

ik heb ook de petrie's besteld, rond augustus,
levertijd zou 4 tot 6 weken zijn, nou.. 3 maand later kwamen ze pas aan. verkeerde maat :n
volgens de winkel hoorde dat strakke gewoon bij het model.. nou toen tot 2X toe de rits knapte na dichtdoen ( beide keren gelukkig IN de winkel gebeurd) besloten een maat groter te nemen ( hoewel de maattabel aangaf dat dit mijn maat moest zijn :? )

resultaat; WEER 3 maanden wachten en ( natuurlijk) val ik nu in de 70 euro extra klasse, terwijl ik gewoon reguliere kuiten heb :n

straks dus 6 maanden verder en 70 euro extra kwijt

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 18:30

@lowara echt vervelend! Ik heb t zelf ookal gehad dat de rits er gewoon uitknapte bij het dicht doen.

De laarzen zijn mijn dus echt niet groot bij de kuit, ze zitten straks en ik krijg ze "moeizaam" aan.
Maar wanneer ik op mijn paard zit voel ik ze gewoon inzakken, t leer is gewoon niet stevig genoeg.
Ik kan eisen wat ik wil petrie zet me gewoon buitenspel

Dit is hun reactie:
Helaas kunnen wij het probleem met het afzakken van de laarzen niet verhelpen. Deze laarzen zakken af omdat ze van erg soepel leder gemaakt zijn. Dit heeft het voordeel dat ze erg comfortabel zitten en voor veel contact met het paard zorgen. Een nadeel is echter dat deze laarzen sneller slijten en sneller inzakken.

De koude douche van kassa dan maar sturen? hihi ;)

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:36

Het lijkt op de foto's wel alsof de laars veel te hoog voor je is. Als de laars te hoog is zal je knieschijf hem naar beneden duwen, waardoor hij meer inzakt. Heb je ze op maten laten maken of is dit een standaard maat?

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:04

Ik heb ook petrie coventry's en heb er totaal geen problemen mee. Ze zijn eerst wel behoorlijk strak aangemeten, maar nu zitten ze super. Het lijkt er bij jouw op dat ze gewoon te groot zijn aangemeten, waardoor ze zo zijn gaan zakken

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:06

Even nog een foto hoe ze bij mij zitten. Ze waren wel superstrak aangemeten, dus ik moest echt met een dunne rijbroek beginnen en dat opbouwen. Nu zitten ze goed maar ik vind het wel vervelend dat ze bij jou zo ingezakt zijn! Ik vermoed toch dat dat misschien komt omdat ze verkeerd aangemeten zijn? Maar dat zou een ruitersportzaak natuurlijk ook nooit toegeven achteraf...

Afbeelding

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:17

Zo strak heb ik ze ook zitten. In het begin bijna onmogelijk om aan te trekken ;)

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:28

het is met deze laarzen ook heel belangrijk om ze op de spanners te zetten na het rijden, anders krijg je idd van die zielige ingezakte laarzen.
tevens bij de aanschaf goed strak laten aanmeten, want ze lopen erg uit omdat het leer zo soepel is!

thebjank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:15

Ik ben vorige week donderdag de coventrys aan laten meten, ongeveer 8 weken wachten. Ik ben erg benieuwd, ik hoor zowel goede als minder goede verhalen :s Voor de prijs zouden ziij naar mijn mening perfect moeten zitten.
Is het inmiddels opgelost TS:

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:17

Jeetje, die zijn inderdaad erg ingezakt.
Heb nu een paar weken mijn Petrie Leeds laarzen, maar die zitten echt perfect.
Je merkt wel dat het een zachtere soort leer is waarvan de laarzen zijn gemaakt, maar dit hoort echt niet. Ik zou het hier, voor de prijs die je moet betallen, echt niet mee eens zijn.

Heb je de foto's die in dit topic staan ook naar hun toegestuurd?
Iedere laars zakt natuurlijk een beetje, dus wellicht dat ze de ernst van de zaak niet inzien.

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 18:55

Ik ga vrijdag de laarzen naar de shop brenge waar ik ze heb gekocht.
De laarzen gaan dan terug n petrie als je mijn verhaal goed leest zie je dat dit echt te maken heeft met dat ik waarschijnlijk laarzen heb van de eerste partij. De coventrys die nu verkocht worden zijn "gevoerd".
Bij mijn zijn ze niet gevoerd. Ondanks dat het er Indd uit ziet als of ze te groot zijn aangemeten is dit echt niet zo.
Ik krijg ze nauwelijks aan.

Ik heb de fotos opgestuurd n petrie, die zien t probleem niet !!??!!??

De laarzen zijn echt goed aangemeten, maar t leer is te slap..... Ik ben zó aan t balen.
Ik snap petrie ook niet dat ze zo reageren op ontevreden klanten.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:02

Super vervelend zeg!!

Deze opmerking vanuit Petrie begrijp ik niet: We willen jullie als shop helpen, maar alleen voor jullie en niet voor de klant

Hoe kan je nou iets niet voor de klant doen??? Zonder 'ons' als klant heeft Petrie niks om op voort te borduren! Ze bestaan dankzij ons, aangezien wij als ruiters bij hun laarzen afnemen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:09

Balen zeg... zo horen ze idd ECHT NIET te zitten :n schandalig!

Heb ze zelf ook maar zijn nog heel mooi, heb gewoon standaard maat en idd ook hier heel strak met rits int begin maar nu heerlijk!

Edit: Mijne:
Tuurlijk bij enkel wel wat 'rimpels' maar da's normaal.

Afbeelding

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:18

Mooie laars om te zien,
maar echt raar dat ze zo zitten! o.O

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:20

:wow: Die foto's schrok ik best van, wat zonde!!

Heb er totaal geen problemen mee. Zitten heerlijk, en nog niet kapot geweest. :)
Zitten ook gewoon zoals bij bovenstaande foto.

Je waarschuwing vind ik onterecht.
Heb al jaren laarzen van Petrie, verschillende modellen. Nog noooit problemen mee gehad hoor. :n

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:24

Jemig.. echt zonde!!! en schandalig dat ze zo achterlijk doen..
Ik heb zelf petrie glasgow (volgens mij) ook op maat gemaakt en bij mij is de rits al 2x vervangen en de hakken zijn ook al vervangen en dat in 1,5jaar tijd... slechte service bij de hyporama en op petrie moet je eerrruug lang wachten... ik denk dat ik de volgende keer geen petrie's meer neeem .. pffff

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:45

urbanmove schreef:
Ik ga vrijdag de laarzen naar de shop brenge waar ik ze heb gekocht.
De laarzen gaan dan terug n petrie als je mijn verhaal goed leest zie je dat dit echt te maken heeft met dat ik waarschijnlijk laarzen heb van de eerste partij. De coventrys die nu verkocht worden zijn "gevoerd".
Bij mijn zijn ze niet gevoerd. Ondanks dat het er Indd uit ziet als of ze te groot zijn aangemeten is dit echt niet zo.
Ik krijg ze nauwelijks aan.

Ik heb de fotos opgestuurd n petrie, die zien t probleem niet !!??!!??

De laarzen zijn echt goed aangemeten, maar t leer is te slap..... Ik ben zó aan t balen.
Ik snap petrie ook niet dat ze zo reageren op ontevreden klanten.

Damn, ze stoppen dus gewoon hun kop in het zand.
Waarschijnlijk hebben ze voldoende afnemers, ook als de service waardeloos is.
Hoop voor je dat de ruitersport een beter contact heeft met Petrie en het voor elkaar kan krijgen om wat aan je laarzen te laten doen.

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:53

Ik heb ook de coventry's en heb eerlijk gezegd nog nooit zo'n fijne laarzen gehad! natuurlijk kun je pech hebben maar als ik het zo zie bij jou zijn ze veel te groot aangemeten en dus ligt de fout bij de winkel! Ik kon in het begin ook alleen maar met pantykousjes erin, inmiddels zijn ze een beetje 'gevormd' en kan ik er gewone sokken in aan, ze zitten hetzelfde als de foto hierboven, gewoon zoals het hoort:)
Ik zou als ik jou was dit nog eens bij de winkel voorleggen want dit is zonde van zo'n dure laarzen!!

Edit: lees nu dat jou laarzen ongevoerd zijn, dat zijn de mijne dus wel! misschien ,ligt het daaraan ja, wel zonde zeg

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:55

Wow wat 'n laarzen, en een bizarre service van Petrie!! Ikga dit topic even volgen ik heb eergister deze laars besteld whooops...!