Paardenvrachtwagentje B rijbewijs of combinatie auto+trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne1313

Paardenvrachtwagentje B rijbewijs of combinatie auto+trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 14:40

Lieve mensen,

Dillema hier. We bezitten beiden ons B. rijbewijs hebben een auto (van de zaak) zonder trekhaak en tevens geen trekvermogen (max 1100) kilo
Mijn vriend heeft zijn E rijbewijs (althans ik hoop vanmiddag dat hij die haalt ;-))

Waar is er voor een schappelijke prijs (als we weekendje met het paard weg willen, of een dagje) een combinatie trekkende auto en trailer te vinden? Trailer kunnen we eventueel ook nog via via huren voor weinig. We kennen helaas niemand met een auto met trekhaak :( we kunnen ook geen autoruil doen voor een weekend met iemand, omdat niemand in die auto van de zaak mag rijden.

OF

Wie weet in omstreken Haarlem een paardenvrachtwagentje te huur, misschien particulier? Vervloed verhuurbedrijf (in de buurt Nieuw Vennep) vraagt al gauw 250 euro huurprijs voor een dagje, dat vind ik wel erg duur voor een dagje bosritje.....Ben helaas niet zo vermogend.

Bedankt alvast voor de tips. Groetjes Yvonne

Rumpleteaser

Re: Paardenvrachtwagentje B rijbewijs of combinatie auto+trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:45

Als je viavia een trailer kunt regelen, zou het dan een idee zijn om alleen een auto of busje (met trekhaak) te huren?

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 14:46

ja dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar de huurprijzen van busjes met trekhaak vallen zo onwijs vies tegen, de goedkoopste die ik kon vinden was 113 euro met 100 km vrij en daarna 0.25 cent de kilometer.... Das nog maar voor 1 dag.
Met een klein huurprijsje trailer erbij zit op 1 dag al op dik 150 euro, vind ik erg kostbaar voor plezierritjes snap je?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:49

Auto huren is inderdaad érrug prijzig. Ik heb er zelf ook naar zitten kijken. Heb 2 maanden terug de auto van mijn paps de vernieling in geholpen waardoor hij nu een nieuwe gekocht heeft maar de trekhaak er expres afgehaald heeft. Zit nu 'noodgewdwongen' te kijken naar een andere auto voor mezelf die een trailer mag trekken.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:50

Dan zit er denk ik niet zoveel anders op. Transport is ook gewoon duur (met name als je goed verzekert wilt zijn) :)
Dan zou ik zeggen; een oproepje op Bokt plaatsen (en hopen dat het 'veilig' is) of voorlopig nog even in je eigen buurt naar buiten gaan.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:52

Zolang je geen eigen auto hebt met trekvermogen ben je dat bedrag toch echt wel kwijt. Ik huur af en toe de wagen bij Vervloed maar ik kom dan onder de 250 euro uit voor een dag.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 14:54

Ja vrees 't ook :( Ligt eraan hoe ver je gaat natuurlijk, als je echt naar andere kant van 't land gaat een weekendje ben je meer kwijt aangezien je ook veel km's maakt

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 14:58

kijk ook naar tweedehands auto idd maar 't valt zo ontzettend tegen ook voor tweedehands auto's die kunnen trekken, forse prijzen en dan heb ik het nog niet over benzine en wegenbelasting. Wil er best voor betalen, maar die verhuurbedrijven vragen voor busjes met trekhaken echt extreem veel geld.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:06

Heb in het verleden zelf een vrachtwagentje gehad en iedereen was destijds m'n beste vriend in de hoop dat ze m'n wagen konden lenen. I.v.m. verzekering etc. is dat gewoon niet mogelijk en zo werkt het ook met de verhuurbedrijven van auto's met trekhaken. Deze bedrijven moeten de bedragen wel hoog maken want mocht er wat gebeuren onderweg zitten ze met de verzekering.

Je kan ook wat dichterbij naar het bos gaan zodat je wel onder de 250,- blijft ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 09:33

Toen ik de Range Rover nog niet had, huurde ik bij de lokale huurboer een dikke Ford Transit Of Mercedes Sprinter en knoopte daar mijn trailer achter. Dat kostte me 300 euro voor een lang (hemelvaart)weekend. Voor een trailer zou daar dan en slordige 100 euro bijkomen.

Maak voor jezelf de afweging hoe vaak je gaat en wat een degelijke trekauto kost (als extra auto in jouw geval).
Houdt er rekening mee dat een goede trekauto je aan wegenbelasting zeker 60 euro per maand kost. Verzekeren ligt aardig in diezelfde richting en onderhoud kan ook aardig uit de klauwen lopen!
Let wel, ik hierbij uit van degelijke, verantwoorde trekauto's, minimaal een VW Passat of Mercedes C-klasse.

Ik zou gewoon een lokale huurboer zoeken die degelijke bussen verhuurt, m'n E-rijbewijs halen en met die geleende trailer op stap gaan. Tegen de tijd dat je vaker dan eens per maand op stap gaat, kun je eens gaan kijken of het verstandiger is een eigen trekauto (en trailer?) aan te schaffen.

Die paardenvrachtwagentjes zijn leuk, maar pas op met je laadvermogen. Zet dat ding eens leeg op de weegbrug en kijk eens hoeveel laadvermogen je daadwerkelijk over hebt! Daar ga je van schrikken!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:06

Ik heb ook gekeken naar busjes die voldoende mochten trekken. Woon redelijk in de buurt en bij mij was DIKS de goedkoopste oplossing. Uiteindelijk mocht ik de bus van mijn werk mee en hoefde ik niets te huren.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:06

Ik begrijp dat je sowieso maar één paard mee neemt?
Let in het geval van een B-vrachtwagentje sowieso goed op het gewicht. Voor ik mijn trailer kocht heb ik ook uitgekeken naar zoiets, maar ik mocht mijn paard (weliswaar een reus van 1m83 en ruim 800 kg) nergens in laden, kwam overal te zwaar uit...
Ik ben dus sowieso geneigd om auto-trailer te zeggen. Of iemand te zoeken die je wilt brengen ;-)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:40

Het lijkt misschien duur, voor 1 dagje, maar om voor 1x per jaar nou zelf een auto + trailer aan te schaffen die je per jaar het veelvoudige van dat bedrag kost...

Vind je het nog steeds te duur? Dan gewoon niet gaan. Een paardenhobbby is nou eenmaal duur.
Succes!

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 09:20

Bedankt voor alle reacties.

@sflj het is mij inderdaad ook niet ontgaan dat het een dure hobby is ja. maar het gaat niet om één dagje maar zeker toch een paar weekenden per maand.

We zijn toch aan het kijken gegaan voor een goede tweedehands trekkende auto en trailer kunnen we huren voorlopig viavia.
Een paardenauto word het niet , ik dacht aan een oldtimer, maar zoals een aantal al aan hebben gegeven je komt vaak met je gewicht niet uit, plus daarbij vind ik het toch eng zoiets tweedehands te kopen, bodem moet goed zijn, motorisch moet 't goed zijn, nee dat is toch een groter risico.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:20

Yvonne1313 schreef:
Bedankt voor alle reacties.

@sflj het is mij inderdaad ook niet ontgaan dat het een dure hobby is ja. maar het gaat niet om één dagje maar zeker toch een paar weekenden per maand.

We zijn toch aan het kijken gegaan voor een goede tweedehands trekkende auto en trailer kunnen we huren voorlopig viavia.
Een paardenauto word het niet , ik dacht aan een oldtimer, maar zoals een aantal al aan hebben gegeven je komt vaak met je gewicht niet uit, plus daarbij vind ik het toch eng zoiets tweedehands te kopen, bodem moet goed zijn, motorisch moet 't goed zijn, nee dat is toch een groter risico.

Een paar weekenden per maand, als in twee of drie, dat is al minimaal om de week! Dat is niet meer af en toe, dan ben je gewoon grootverbruiker.
Maar om je even een beeld te scheppen: een goede trailertrekauto kost je minimaal 200 euro per maand en dan mag je geen gekke dingen of grote reparaties hebben! Tel daarbij dat een trailer stallen ook lang niet altijd gratis is......

Een paard vervoeren kost een paar centen.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 17:27

Bij ons is dat gratis, het stallen dan, Ik begrijp dat het uiteraard een uitgave is, onderhoud vergt en ik ga echt wel op pad met een fatsoenlijke auto en trailer gezien mijn liefste bruine vriendje erachter moet.

ik vroeg me gewoonweg af of iemand toevallig een goedkoop adresje wist om eventueel te huren.....hetzij een paardenauto hetzij een trailer.

rosantjuh_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:47

als tip ik heb een wagen te koop voor b rijbewijs.
het was voor ons altijd ideaal veilig paarden vervoeren.
het is jammer dat ik hem te weinig gebruik (1x in de 2 a 3 maand) anders had ik hem niet weg gedaan.