paardenhandelaar de Buck uit zeeland, zijn verzorgers 1999

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lucinda1984

paardenhandelaar de Buck uit zeeland, zijn verzorgers 1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 13:31

Ik ben op zoek naar de roots van mijn pony.
In 1998 maakte ik voor het eerst kennis met haar. Ze stond toen net in Wolphaartsdijk. 4 jaar lang was ze van een eigenaar die mij haar liet rijden. Toen werdt ze verkocht, maar bleef op het dorp. 3 jaar later werdt ze mij te koop aangeboden, waar ik niet over hoefde te twijfelen. In 2005 heb ik haar toen gekocht.

Nu ben ik op zoek naar de eigenaren die ze voor die tijd heeft gehad. Het vermoeden is dat ze 3 jaar was toen ze op Wolphaartsdijk kwam. Ze zou dus geboren zijn in 1995. Vermoedelijk had ze toen al een veulen gehad.
Op Wolphaartsdijk kwam ze via een paardenhandelaar die De Buck zou moeten heten en uit (walcheren) zeeland komt. Hij heeft haar gebracht en een ander paard mee terug genomen. Dit paard heette Solita en was dacht ik een bruine kwpn merrie met een bles en ik denk zo'n 1,60. Hij heeft hier wel een goede deal mee gemaakt want dat paard was toen veel meer waard dan die pony.

Van mijn pony was geen naam bekent en heeft pas op Wolphaartsdijk de naam Desteny gekregen. Zo heette ze bij de handelaar dus nog niet.
Ze is 1,47 koperbruin met een kol en 3 witte benen. Toen ze net op Wolphaartsdijk was leek het net een ezel. Ze was heel smal en had hele grote oren. Ze had behoorlijk wat temperament.

Wie kan mij helpen deze handelaar te vinden of misschien mensen die daar vroeger de paarden verzorgde?
Ik zou heel graag weten waar ze is geboren en wat er in haar eerste 3 levensjaren heeft afgespeeld.

Denk je deze pony misschien te kennen, stuur dan even een mailtje zodat ik foto's kan sturen.
Lucinda1984@hotmail.com

Groetjes,
Lucinda

ikkemetwikke

Re: paardenhandelaar de Buck uit zeeland, zijn verzorgers 1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:12

CRos95

Re: paardenhandelaar de Buck uit zeeland, zijn verzorgers 1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:24

je zou eens contact op kunnen nemen met http://okp-joyce.hyves.nl/ volgens mij is het haar oom.
Maar volgens mij is dat dezelfde (die oom) als die hierboven wordt genoemd, het zou heel goed kunnen kloppen, al is deze fokkerij/handelaar nu wel in Oostkappelle gevestigd.