Kieffer, idioot lange levertijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Kieffer, idioot lange levertijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 09:23

Wie heeft hier nog meer last van?

Ik heb zo'n twee maanden geleden bij de lokale ruitersportzaak een hoofdstel besteld.
Zij hebben dit direct bij Kieffer doorgegeven, maar vooralsnog is het nog niet geleverd.
Ze hebben al meerdere keren navraag gedaan, maar Kieffer heeft het nog niet.
Moet waarschijnlijk nog gemaakt worden, volgens mij moet zelfs de koe voor het leer nog geslacht worden......

Een tijd geleden ook al problemen gehad met een hoofdstel met steentjes.
Was een steentje kwijt en het heeft gewoon 3 maanden geduurd voor Kieffer met een nieuw steentje kwam.
En ze hebben het van de ruitersportzaak onderhand wekelijks nagevraagd bij Kieffer waar de steentjes bleven.

De ruitersportzaak zit met de handen in het haar, want zij vragen iedere keer opnieuw naar het hoofdstel.
Ze gaven bij bestellen al aan dat het soms erg lang kan duren.
Langste levertijd die ze ooit gehad hadden was 6 maanden!!

Dat is toch niet normaal.

Grootste "probleem" is dat de hoofdstellen van Kieffer gewoon het beste zitten bij mijn paard.
Dus wil gewoon een nieuwe kieffer en dan wel met de uitgezochte frontriem, dus we wachten nog maar even.
Gelukkig heb ik altijd meerdere hoofdstellen, maar een van mijn rijhoofdstellen is ontzettend aan vervanging toe.

Zijn er meer mensen die last hebben van de idioot lange levertijd van Kieffer? Of hun langzame service?

EllyC

Re: Kieffer, idioot lange levertijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:32

Wij hebben ook maanden op een sjabrak zitten wachten van Kieffer. Echt balen.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:38

grappig. 20 jaar geleden moest ik al 5 maanden wachten op stang-en-trens hoofdstel. Geruststellende gedacht dat somminge dingen nooit veranderen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:25

Bij mij heeft het maar liefst 13 maanden en 3 dagen geduurd voor ik mijn frontriem terug kreeg. Dat was dus een keer en nooit weer een frontriem van Kieffer.

Verder heb ik wel mijn zadel en hoofdstel van Kieffer en als daar iets aan mankeert breng ik het liever naar een zadelmaker toe.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:31

mag ik vragen om welk hoofdstel het gaat. Want soms als iets niet meer voorradig is en Kieffer het nieuw moet laten maken in de fabriek dan duurt het wel eens een paar weken maar eigenlijk hoort mij 6 maanden wel erg lang aan.

zolady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:27

ik heb hier ook al vaker problemen mee gehad. ging toen om een hoofdstel. ik vind kieffer helemaal niks meer.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 11:42

Ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die last heeft van de lange levertijden van Kieffer. :D
Heb een tijdje getwijfeld of ik dit "klaag" topic zou openen :o

cavaletti schreef:
mag ik vragen om welk hoofdstel het gaat. Want soms als iets niet meer voorradig is en Kieffer het nieuw moet laten maken in de fabriek dan duurt het wel eens een paar weken maar eigenlijk hoort mij 6 maanden wel erg lang aan.

De Exclusieve Wanda met een zilverkleurig kettingje met blauwe steentjes in de frontriem.
Afbeelding

Het rottige is dat ze bij de ruitersprotzaak het hoofdstel wel hebben hangen maar met de verkeerde frontriem. (dat type heeft de keuze uit 3 verschillende frontriemen)
En ik heb hem ergens anders gezien, maar daar zat de verkeerde neusriem eraan. (wil namelijk een aansnoerneusriem)

Ze hebben bij de ruitersportzaak ook niet echt gezegd dat het 6 maanden gaat duren. Meer dat ze wel eens vaker 6 maanden ergens op hebben moeten wachten.
Dus ben benieuwd hoe lang het werkelijk gaat worden.
Moet ook zeggen dat ik niet op heb gesschreven wanneer we hem nu werkelijk besteld hebben. Maar is wel al een tijdje geleden.
Ach ruitersportzaak zit om de hoek, dus zo nu en dan huppen we langs om te kijken of er al vorderingen zijn :P (maar dat is wel weer slecht voor de bankrekening :+ )

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:48

vroeger werd Kieffer nog gewoon in Duitsland (of oostblok) geproduceerd. Nu ook gewoon in India en Pakistan.
Dus als Kieffer het niet op voorraad heeft en het moet uit het verre oosten komen, tja, dan gaat het gewoon een poosje duren.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:33

Ik wacht al vanaf juli/augustus op een bakstuk van de Kieffer Anja hoofdstel. Helaas past geen enkel ander bakstuk erop waardoor mijn hoofdstel werkeloos in de kast ligt. Service is gruwelijk waardeloos..

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 08:39

Lang gewacht,
stil gezwegen,
Nooit verwacht,
Maar toch gekregen.

Oke, dat stil gezwegen klopt niet helemaal.
We hebben er geregeld naar gevraagd bij de ruitersportzaak.

Maar eindelijk na 3 maanden is mijn hoofdstel binnen *\o/* *\o/* *\o/*
(en nu hopen dat het niet ineens kaduuk gaat en ik weer op een nieuw onderdeel moet wachten :+ )

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:47

Heb ik toch meer geluk gehad, heb maar 3 weken hoeven wachten op mijn nieuwe bakstuk :D

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 08:38

Heb ik drie maanden gewacht op mijn hoofdstel.

Was ik gsiteren mijn paard aan het afzadelen. Had het hoofdstel uitgedaan en het hing over mijn arm.
Hapt ze tijdens het halster omdoen in de frontriem.
Dus ik meteen de frontriem uit haar mond gehaald en schoongemaakt.
En nu mist er een gekleurd steentje/plakkertje of wat er ook op zit :( |(

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:34

Een levertijd van 3 a 4 maanden vindt Kieffer doodnormaal :j

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:58

Ik heb eind januari mijn bakstuk opgehaald!! Levertijden zijn belachelijk lang..

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:30

Mijn jodphurs van kieffer zijn ook 6-7 maanden onderweg geweest... Is inmiddels wel zon 4 jaar geleden...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:41

Sabbientje schreef:
En nu mist er een gekleurd steentje/plakkertje of wat er ook op zit :( |(

Dat is balen. Misschien kun je vragen bij de ruitersportzaak of ze zo'n steentje kunnen regelen bij Kieffer. Plak je hem er gewoon zelf weer in. Om je hoofdstel nu weer te moeten missen is ook wat.. :o