Vragen over Heja 1,5 paardstrailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Vragen over Heja 1,5 paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 20:59

Hoi,

Ik heb een Heja 1,5 paardstrailer op het oog, maar heb een paar vragen.
Hij komt uit 2005 en er staat bij dat de bodem van polyester is, hoe zit dat? Moet deze ook wel eens vervangen worden?
De trailer is 220 hoog, is dit niet te laag voor een paard van 165cm hoog? Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Heja!

Moska

Re: Vragen over Heja 1,5 paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:04

De eerste vraag kan ik niet beantwoorden, maar over de tweede kan ik zeggen dat dit in principe hoog zat moet zijn. Mijn eigen paard is 1.68 en staat hier prima in qua hoogte. Maar het hangt een beetje van het paard af. Houdt hij zijn hoofd graag heel hoog bij het in en uitladen, dan kan het wel eens te laag zijn, maar als het paard dat niet doet en in de trailer zich ook normaal gedraagt, dan kan het prima.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 21:08

Moska schreef:
De eerste vraag kan ik niet beantwoorden, maar over de tweede kan ik zeggen dat dit in principe hoog zat moet zijn. Mijn eigen paard is 1.68 en staat hier prima in qua hoogte. Maar het hangt een beetje van het paard af. Houdt hij zijn hoofd graag heel hoog bij het in en uitladen, dan kan het wel eens te laag zijn, maar als het paard dat niet doet en in de trailer zich ook normaal gedraagt, dan kan het prima.

Dat weet ik nog niet, ze is nog jong en heeft nog bijna maar 1x op de trailer gestaan en toen had ze een sedatie gehad....
Pfff wel moeilijk hoor!

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:10

Ik heb ook een heja 5* trailer ook 1,5 en van polyester..alleen geen polyester bodem? Wel van hout maar polyester bodem heb ik nog niet gehoord. Maar polyester slijt eigenlijk niet, dus dat zou goed moeten zijn. Zou daar toch nog even goed voor kijken (en verdere berichtjes afwachten van mensen die daar meer verstand van hebben dan ik :D ) De hoogte is hoog genoeg. Mijn paard is ook 165 en is prima..

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 21:19

Ik snap het ook niet, er staat duidelijk in de advertentie dat de bodem van polyester is en verder op in de advertentie staat: polyester anti slibvloer.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:26

hhmm..ik weet ook niet, heb daar geen verstand van? Mijn vriend is timmerman, en die zegt dat polyester niet sterk genoeg is maar dat het wel kan mits er nog een goede bodem onder zit zeg maar, en dan polyester erover heen. Zou daar toch even goed over informeren bij de verkopers. :)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 21:30

Ja dankje lui, want op de officieele website kan ik er ook niks over vinden dat ze geleverd worden met een polyester bodem

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:35

er ligt een 25 mm houten vloer en daar overheen zit een flexibele polyesterlaag met een soort grind erin verwerkt daarover heen leggen ze een losse mat voor het beschadigen van de vloer

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 21:37

geka schreef:
er ligt een 25 mm houten vloer en daar overheen zit een flexibele polyesterlaag met een soort grind erin verwerkt daarover heen leggen ze een losse mat voor het beschadigen van de vloer

Oke en na hoeveel jaar moet deze vervangen worden? De trailer is van 2005 is het verstandig om hem eerst te laten keuren?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 09:51

Ik zit toch te twijfelen, op marktplaats staat nu ook een mooie atec starline diamond. Deze is pas een half jaar oud en een stuk ruimer dan de heja. Wel duizend euro duurder.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:54

Heja trailer zijn goede en sterkte trailers. Wij hebben eerdaags ook 7 jaar lang(tweedehans)genoten van een Heja trailer en paard stond er prima in. ( Groninger van 1.68). Hebben nu een nieuwe gekocht dit omdat dat altijd al op ons verlanglijstje stond we hebben de Heja trailer ingeleverd en de man van de winkel vertelde ook dat hij er nog goed uit zag voor zijn bouwjaar en dat het zeer goede trailers waren voor niet al te veel geld :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:25

Ik heb sinds kort een Heja***** anderhalfpaards model uit '85 (wel opgeknapt, met nieuw hout etc.) en die doet het ook nog prima. Paard van 1.72 staat er prima in, en de mijne is 215 hoog.

Mij is met een gietvloer geadviseerd er juist géén losse mat overheen te leggen, maar beter een pak zaagsel oid er in te storten. Omdat de mat de boel zou verstikken (als je 'm niet elke keer eruit haalt, en hee: dat doe je nou eenmaal niet), dan gaat er urine/mest tussen mat en vloer staan, en rot je vloer onder de mat alsnog wel (en heb je dat amper door).
Maar correct me if I'm wrong! ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:18

dierfysio schreef:
Ik heb sinds kort een Heja***** anderhalfpaards model uit '85 (wel opgeknapt, met nieuw hout etc.) en die doet het ook nog prima. Paard van 1.72 staat er prima in, en de mijne is 215 hoog.

Mij is met een gietvloer geadviseerd er juist géén losse mat overheen te leggen, maar beter een pak zaagsel oid er in te storten. Omdat de mat de boel zou verstikken (als je 'm niet elke keer eruit haalt, en hee: dat doe je nou eenmaal niet), dan gaat er urine/mest tussen mat en vloer staan, en rot je vloer onder de mat alsnog wel (en heb je dat amper door).
Maar correct me if I'm wrong! ;)

Your wrong :D
Gietvloeren laten los en dat merk je ook niet, maar daar gaat ook vocht tussen staan.

De enige juiste manier van vloer vervangen is een houten vloer zeer degelijk in een hufterproof lak zetten (alle kanten) en daar een losse mat overheen. Elke andere oplossingen is minder.......
Je moet gewoon de discipline opbrengen om die mat wel na elk gebruik even over het tussenschot te hangen.