wel of niet rijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rosalinda91

wel of niet rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 13:50

voor degenen die alleen buiten kunnen rijden dus buiten bak of in de bossen.
wat doen jullie met dit afwisselend weer dan regen dan niet bijv. die buitjes.
want als k net op me paard zit dan begint het te regenen bijv. ;(
dus mijn vraag is hoe gaan jullie er mee om.

KarmaWitch

Re: wel of niet rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:50

Gewoon doorrijden... Tenzij het echt hoost

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:50

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:52

Ik ga gewoon rijden. Bak is niet meer te doen, maar bos ligt in de achtertuin :D Gewoon een regenpak aan en gaan met die banaan.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:52

Ik ga liever geen groot rondje maken buiten dan. In de bak wel als de lucht er niet te zwart uit ziet en maak dan buiten een klein rondje. Ik maak dan geen lange rondes. Buienradar vertrouw ik niet altijd want die laat alleen de grote buien zien..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:53

Meestal rij ik gewoon verder als het begint te regen en ik zit er al op, tenzij het echt pijpenstelen regent en mijn paard dus alleen nog maar met de regen/wind mee wil lopen :D

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:54

Het regent nu zo hard dat mijn buitenbak blank staat dus kan helemaal niet rijden. probeer wel een beetje te longeren, gister leek hij wat op te drogen maar is nu weer zoveel gevallen dat het rijden hem nu niet word.
als de bak nou goed te doen was bleef ik wel rijden. natter dan nat word je toch niet.. haha\tenzij het echt hard gaat natuurlijk

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:54

Ik blijf ook gewoon rijden, tenzij het echt snoeihard regent of hagelt. De bak is een zwembad, maar daar kun je nog best stap-oefeningen in doen, heb je gelijk een watertraining te pakken!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:56

Regen en kou kun je je op kleden. Bij mij is het meer afhankelijk van hoe de bak is als het veel geregend heeft. Mijn paard heeft artrose en kan echt niet in een zware blubberige bak lopen. Helaas kan ik overdag niet rijden ivm m'n werk. In het weekend kan ik wel het bos in.

millennium

Bij ons is de buitenbak ook echt drama, kletsnat en best wel zwaar, dus hou het voorlopig ook op longeren, rijden gaat hem niet worden.

KarmaWitch

Maar in stap kun je ook mooi oefenen met nageeflijk enzo. Als je paard moeite heeft daarmee

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:58

Over het algemeen gewoon doorrijden. Als het echt hoost even paard gelegenheid gevenz'n kont in de wind te zetten. Meestal duurt dat toch maar een paar tellen, en daarna rijd ik vrolijk verder.

Hoewel ik gisteren en vandaag niet gereden heb, zit zelf niet lekker in mijn vel, en ik weet dat paardje dat ik wou rijden van de wind altijd "storm in haar hoofd" krijgt. Dan heeft het toch weinig zin om er op te gaan zitten. :=

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:00

Gewoon rijden.. door weer en wind. Behalve als de bak bevroren was, of er lag sneeuw dan reed ik niet.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:01

mijn motto: je wordt maar 1 keer nat! Gewoon doorrijden dus. Gelukkig een goede bak ter beschikking.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:02

Gewoon rijden als het regent, daar kun je je op kleden.
Als het heel erg hard waait rij ik alleen niet, dan ga ik longeren of ik doe dan niks, want ik ben bang dat ik van mn paard waai :o

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:05

klopt dat je in een waterbak nog wel stap oefeningen kan doen maar aangezien die van mij nogal jolig word van de kou en als ie niet mag draven gaat bokken, ga ik er liever niet opzitten. als hij aan de longeerlijn gek wil doen moet ie zelf weten maar niet als ik er op zit, liever dat ie alleen uitglijd dan samen met mij. (liefst natuurlijk helemaal niet! )
Laatst bijgewerkt door Donna89 op 07-12-11 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:05

Als het weer het toelaat ga ik gewoon naar buiten. Op de weg of in het bos. En bij slecht weer wordt het molen longeren en los (springen spelletjes) Bakrijden vind meneer niet leuk (heeeel stom) en van vieze voeten houd hij ook niet. Maar hij is verder heel makkelijk en na een paar weken (als je pech hebt) stap je er zo weer op.

Marous91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:28

ik heb een vraagje.
mijn rijverenigingles is op 2km afstand en ga daar normaal lopend heen, maar de berm is nu één grote modderpoel/waterplassen en mijn pony heeft op het moment gevoelige hoeven en kan dus slecht op asfalt lopen. Is het gevaarlijk om door de modderpoelen te lopen? Ik neig nu te zeggen dat ik de les maar oversla, maar dat wil ik natuurlijk liever niet elke keer dat het zulk nat weer is.

in eigen weide kan nog redelijk gereden worden. wel glad, maar het gaat.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:48

Wei rij je kapot met dit weer. Mij pony's mogen er nu ook niet meer op, die gaan nl in eerste instantie plankgas een rondje en dan staan de zwarte voren er aan alle kanten in.
Door de modderige berm is geen probleem en onbelast al helemaal niet. Het kan wel verstandig zijn, en zeker met gevoelige voeten om de voeten te behandelen met iets als hoef en zool zodat ze niet nog zachter/gevoeliger worden door al de nattigheid. Beweging is ook/juist goed voor gevoelige hoeven, mits op passende ondergrond. Glad maakt dat pony makkelijk spieren vastzet om op de been te blijven. Kies liever een ondergrond met genoeg grip als een bak zodat het werk zin heeft. Trainen op spieren vastzetten werkt alleen maar tegen je en het rijdt ook echt niet fijn.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:31

Als ik der al op zit en het begint te regenen, gewoon doorrijden.
Zodra ik een paar keer onweer hoor stap ik af en ga even in stal staan en wachten tot het voorbij is. O
ok bij hagel. Anders gewoon doorrijden :)

momenteel kan ik alleen niet rijden want de bak is ongeveer vergelijkbaar met drijfzand :Y)

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:59

Als het hard regent ga ik niet rijden, maar als ik al aan het rijden ben (of klaar sta om te gaan rijden) dan ga ik wel gewoon door. En als de bak veranderd is in een zwembad, dan ga ik een rondje over straat. Bij mij helaas geen bos om de hoek, dus dan maar een rondje over de weg. Alleen in deze tijd van het jaar is dat ook niet ideaal als het al zo snel donker wordt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:02

Bij langdurige regen hebben ze lekker een dag vrij, bij afwisselend een buitje ga ik gewoon op pad met regenkleding.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:05

ik heb van de week is even een goedkope regenpak gekocht bij de action! Ik heb ook een buitenbak ter beschikking of buiten rijden. Probeer zoveel mogelijk naar buiten te gaan maar merk dat ik steed een ander rondje moet lopen vanwege natte klei en uitglijders! Wil nu een beetje gaan beginnen met grondwerk om zo wel met hem bezig te zijn deze winter

sasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:06

als je in het bos gaat rijden met regenkleding aan, dan houden de bomen de regen ook nog een beetje tegen

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:08

als ik nog moet gaan en het regent dan blijf ik lekker thuis. maar ben ik onderweg dan rij ik door en dan de kortste weg naar huis.