Gedrag pony's op dierenweide

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bibi1985

Gedrag pony's op dierenweide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 11:53

Sinds kort heb ik vrijwilligers werk, waar ook twee pony's staan.

Deze zijn nogal terug houdend tegen over mensen en kinderen (niet agressief) maar hebben wel zo hun streken zoals op je voet gaan staan op flinke bokken sprongen maken vlak bij je, nou heb ik niet zo veel last met de pony's (doen bij mij niets), maar aangezien ik om mij heen zie dat sommige jongere meiden daar zich niet altijd raad mee weten (panisch reageren bijv), vraag ik mij af hoe jullie met deze pony's zouden om gaan.

Groeten, Bibi :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:55

Duidelijk en consequent. Dat een paard op je tenen gaat staan gebeurt meestal als een paard geen respect heeft voor jouw ruimte. Dus je eigen ruimte op eisen en alleen als jij het wil mag het anders niet. Zelfde met dat spelen als je in de buurt bent ze horen rekening te houden met jouw en dus afstand te houden. Ze zullen toch meer respect moeten krijgen voor mensen want zo te lezen hebben ze dat niet. Zorgen dat de pony's gepaste afstand houden van mensen en zich niet op dringen. Zowel in de hand als in de wei moeten ze je ruimte geven. En zelf moet je die ruimte nemen. Dus komen ze te kort jaag ze weg. En alleen als diegene het vraagt mogen ze komen.

Viv1992

Re: Gedrag pony's op dierenweide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:40

Duidelijk en consequent, zonder echt razend op ze te worden. Zet ze altijd terug op hun plek, als ze bijvoorbeeld wegdraaien van je zet je ze precies terug waar ze stonden. Veel geduld hebben en niet hardhandig afstraffen want dan lok je het juist uit. Als jij respectvol met de pony's omgaat zullen zij uiteindelijk ook respectvol met jou omgaan. Oefenen oefenen oefenen!

anncor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:26

Even een halstertouw meenemen het weiland in en ermee rondzwaaien. Dan blijven de pony's op gepaste afstand!

bibi1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 11:12

Hier kan ik wel wat mee!
Als ik naar de reactie's van Tigra_ en Viv1992 kijk, doe ik het zelf dus niet eens zo slecht.

Anccor: Begrijpen paarden ze het rondzwaaien met een halstertouw ook?